شارژ ۰ تا ۱۰۰ گوشی

چرا نباید هیچوقت گوشی خود را تا 100 درصد شارژ کنید؟

بسیاری از کاربران عادت دارند گوشی خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع و بایدها و نبایدهای شارژ موبایل می‌پردازیم.

اگر در مورد عمر باتری گوشی خود نگران هستید و می‌خواهید آن را به بالاترین حد ممکن برسانید، تنها نیستید. یک نظرسنجی که توسط USA Today انجام شده،‌ نشان می‌دهد که عمر باتری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب توسط کاربران اندرویدی هنگام خرید یک گوشی جدید است. ‌راه‌های مختلفی وجود دارد که به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد عمر باتری گوشی خود را در کوتاه مدت افزایش دهند؛ اما امروز به بررسی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای طول عمر مفید باتری‌ها خواهیم پرداخت.

ارتباط مستقیمی بین طول عمر باتری و تعداد دفعاتی که آن را شارژ می‌کنید وجود دارد. عمر باتری گوشی به چرخه‌های شارژ یا تعداد دفعاتی که آن را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کنید وابسته است. هر چه به طور کامل چرخه‌های شارژ روی گوشی شما انجام شوند، باتری سریع‌تر تحلیل می‌رود.

اکثر باتری‌های لیتیوم یونی گوشی‌ها، پیش از آن که نیاز باشد کاربر گوشی خود را به تعمیرگاه برده و یک باتری جدیدتر بخرد، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ چرخه شارژ را تجربه می‌کنند. گوشی‌های امروزی این اجازه را به کاربر نمی‌دهند که بتواند به راحتی در منزل خودش باتری را جابجا کند. بنابراین اگر اگر می‌خواهید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید و از تحلیل رفتن آن جلوگیری کنید، نباید هر دفعه به طور کامل آن را شارژ کنید.

بهترین راه برای شارژ گوشی چیست؟

نظارت روی میزان شارژ باتری واجب است. سازندگان اندرویدی مثل سامسونگ به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند که گوشی خود را همیشه تا ۵۰ درصد یا کمی بیشتر از آن شاژ کنند. حتی قابلیتی روی برخی از گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ وجود دارد که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد گوشی خود را بیشتر از ۸۵ درصد شارژ کنند.

شارژ ۰ تا ۱۰۰ گوشی

برخی از گوشی‌های اندرویدی مدرن مثل گوگل پیکسل به قابلیت نرم افزاری مجهز هستند که به کاربر اجازه می‌دهد بدون آنکه نیاز به کار خاصی انجام دهند، عمر باتری گوشی خود را حفظ کنند. به طور مثال وقتی کاربر با گوشی گوگل پیکسل بازی می‌کند و به صورت همزمان آن شارژ می‌شود، شارژ آن به صورت خودکار فراتر از ۸۰ درصد نخواهد رفت. یا آنکه اگر کاربر حتی چند روز هم گوشی خودش را در شارژ‌ بگذارد، شارژ باتری بیشتر از ۸۰ درصد نخواهد شد.

اگر می‌خواهید گوشی اندروید شما عمر بیشتری داشته باشد، سالم نگه داشتن باتری آن ضروری است. رفتارهایی مثل رها نکردن گوشی داخل شارژ‌ در طول شب و از شارژ‌ کشیدن آن وقتی می‌تواند ظرفیت مورد نیاز شما را ارائه کند، به این امر کمک خواهند کرد. اکثر شارژرهای مدرن بازار که توسط برندهای مطرحی عرضه می‌شود، دارای قابلیتی برای تشخیص فول شارژ‌ بودن گوشی شما هستند. این درحالیست که استفاده از شارژرهای غیراصل نه تنها برای سلامت باتری گوشی شما مضر است، بلکه باعث آسیب رساندن به قطعات دستگاه شما نیز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*