پلتفرم جدید کرمان موتور

پلتفرم جدید کرمان موتور بر مبنای خودروی قدیمی جک J4 به زودی رونمایی خواهد شد

تا به حال یک شرکت خصوصی اقدام به تولید و طراحی پلتفرم بومی نکرده است. پلتفرم جدید کرمان موتور نخستین گام این شرکت برای تولید خودرو است.

به نظر می‌رسد خودروسازان خصوصی شرایط بهتری نسبت به شرکت‌های دولتی دارند و روز به روز پیشرفت می‌کنند. گروه خودروسازی کرمان موتور به عنوان یکی از مونتاژکاران برتر ایران از پلتفرم بومی خود با نام PS1 رونمایی خواهد کرد. مکان رونمایی از این پلتفرم جدید، نمایشگاه تحول صنعت خواهد بود.

پلتفرم جدید کرمان موتور به زودی معرفی خواهد شد

پلتفرم جدید کرمان موتور

طبق اعلام این گروه خودروسازی، طراحی این پلتفرم الهام گرفته از روی خودروی قدیمی جک جی 4 بوده و حالا خودروی جدیدی را می‌توان بر آن اساس تولید کرد. همچنین گفته شده محصول نهایی پلتفرم جدید کرمان موتور، سدانی در اندازه متوسط و گرید B+ است و طراحی آن را شرکت کرمان موتور به همراهی یک شرکت ایتالیایی انجام داده است.

جالب اینجاست که از بین تمام خودروسازان خصوصی، شرکت مذکور نخستین تولیدکننده‌ای است که اقدام به تولید و طراحی پلتفرم جدید کرده است. همچنین مدیران این شرکت مدعی هستند که به زودی بر اساس این پلتفرم، خودرویی بومی از طرف شرکتی خصوصی تولید و روانه بازار خواهد شد.

پلتفرم جدید کرمان موتور

فعلا در همین حد می‌دانیم که محصول جدید این شرکت موفق به گذراندن استانداردهای 85 گانه شده و قرار است در دو مدل بنزینی و برقی عرضه شود. همچنین گفته شده شرکت مپنا در زمینه تولید نسخه الکتریکی این خودرو، مهندسان کرمان موتور را یاری خواهد رساند.

به نظر می‌رسد خودروی جدید و ملی این شرکت خصوصی در گروه محصولات اقتصادی قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد رقبای این خودروی سدان جدید محصولاتی نظیر شاهین و تارا ایران خودرو باشند.