بی وای دی کوروت 05

بی وای دی کوروت 05، کراس اور هیبرید چینی در خیابان‌‌‌ها شکار شد

بی وای دی کوروت 05، کراس اور پلاگین هیبرید جدید چینی‌ها است که با نامی عجیب و آمریکایی معرفی شده. در ادامه به طور کامل با BYD Corvette 05 آشنا خواهیم شد.

امروز برای اولین بار به سراغ یکی از خودروهای عجیب چینی می‌رویم که در وبسایت وزارت صنعت این کشور با نام “Huweijian 05” ثبت شده است و “Corvette 05″، نزدیک‌ترین ترجمه این عبارت به زبان انگلیسی محسوب می‌شود؛ البته باید اشاره کنیم که این خودرو یک نام دیگر یعنی “Free Gate 05” را هم دارد. از نام‌های عجیب و غریب چینی‌ها که عبور کنیم، به تصاویر اصلی می‌رسیم و هرچند که تمام تصاویر این کراس اور کامپکت در پوشش استتاری ثبت شده است اما باز هم با کمی تحقیق می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم. پس با گجت نیوز همراه باشید.

معرفی بی وای دی کوروت 05 یا همان فری گیت 05

بی وای دی کوروت 05

حس و حال و ابعاد بی وای دی کوروت 05، دقیقا شبیه به BYD سانگ پرو است. در همین راستا باید اشاره کنیم که سانگ پرو یک کراس اور پلاگین هیبریدی با فاصله محوری 2712 میلی متری است که در سگمنت SUV-D دسته بندی می‌شود و ابعاد آن به 4650 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1700 میلی متر ارتفاع می‌رسد.

کراس اور BYD سانگ پرو

کراس اور BYD سانگ پرو

به ستون D پهن پیکر، اسپویلر سقفی و زاویه‌ی سقف سانگ پرو و بی وای دی کوروت 05 توجه کنید تا منظور ما از شباهت این دو را بهتر متوجه شوید.

کابین BYD Corvette 05 با نمایشگر فوق مدرن

کراس اور BYD Corvette

صفحه نمایش‌های دیجیتال دوال اسکرین، تقریبا در تمام خودروهای پرچمدار دیده می‌شوند اما زمانی که از نوآوری در خودروهای تولید انبوه صحبت می‌کنیم، واقعا چینی‌ها دست برتری را دارند. در اتاق بی وای دی کوروت 05 شاهد یک نمایشگر چرخان 15.6 اینچی هستیم که در نقش نمایشگر مولتی مدیا عمل می‌کند. عملکرد جذاب و زیبای این نمایشگرهای جذاب را می‌توانید در این مطلب ببینید.

کراس اور BYD سانگ پرو

اتاق کراس اور BYD سانگ پرو

باقی اجزای کابین مثل فرمت کنسول وسطی، غربیلک فرمان و فرمت روکش درب‌ها، دقیقا همان چیزی است که در سانگ پرو دیده بودیم. البته دریچه‌های سیستم تهویه‌های در بی وای دی کوروت 05 به صورت گرد طراحی شده‌اند.

مشخصات فنی بی وای دی کوروت 05

طبق گفته‌ وب سایت‌های خبری چینی، این خودرو با سیستم محرک DM-i بی‌وای‌دی به بازار می‌آید و واقعا جای تعجب ندارد که بگوییم این سیستم، دقیقا همان قوای محرک سانگ پرو هم محسوب می‌شود! سیستم DM-i از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر با 110 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است که در کنار یک موتور الکتریکی با 180 اسب بخار قدرت و 316 نیوتن متر گشتاور، می‌تواند به عنوان یک سیستم مایلد هیبرید یا پلاگین هیبرید عمل کند.

در سانگ پرو با دو پکیج باتری مختلف از نوع LFP با ظرفیت‌های 8.3 و 18.3 کیلو وات ساعت طرف بودیم که به تنهایی می‌توانستند 51 و 110 کیلومتر دوام بیاورند. با نگاه به این اعداد می‌توان گفت که پیشرانه بنزینی در بی وای دی کوروت 05، احتمالا به ژنراتور باتری‌ها تبدیل خواهد شد تا شعاع حرکت بیشتری را ثبت کند.

بی وای دی کوروت 05

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که BYD کروت 05 تا انتهای امسال و در بازه قیمت 19 تا 23 هزار دلار به بازار خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*