شاسی بلند Maxus Territory

مکسوس تریتوری ؛ شاسی بلند احتمالی بهمن موتور با ابعاد لندکروز سری 300

مکسوس تریتوری یا همان لینگدی یا لیندی – Maxus Territory / Lingdi، شاسی بلند جدید چینی‌ها و مهمان احتمالی گروه بهمن موتور خواهد بود که با پیشرانه قدرتمند خود، واقعا می‌تواند کولاک کند و از نظر ابعادی، تنه به تنه لندکروز سری 300 حرکت می‌کند.

امروز به سراغ یکی از شاسی بلندهای تمام بنزینی چینی می‌رویم که اصالت آن از ابر شرکت سایک می‌آید و قرار است به یکی از وحشتناک‌ترین رقبای تانک 500 گریت وال و بایک BJ60 تبدیل شود و با قد و قامت رعنای خود، حسابی لندکروز را به چالش بکشد. داستان جایی گره می‌خورد که متوجه می‌شویم مکسوس تریتوری قرار است در دو نسخه شاسی بلند شهری / آفرودی و پیکاپ به بازار بیاید. البته قبل از هرچیزی اجازه دهید یک موضوع مهم را روشن کنیم. این خودرو در کشور چین با نام لینگدی یا همان لیندی معرفی شده است اما نام بین المللی آن، تریتوری خواهد بود. کلمه Territory در زبان انگلیسی، به معنای «قلمرو» است و انگار که چینی‌‌ها قصد دارند تا با این شاسی بلند آفرودی، مرزهای جدیدی را تعیین کنند و حتی در بازارهای بین المللی مانند ایران، حسابی بدرخشند!

معرفی مکسوس تریتوری

شاسی بلند Maxus Territory

شرکت بهمن موتور ، عاملیت واردات خودروهای صنعتی گروه MAXUS را بر عهده دارد و مینی ون‌های این شرکت در حال حاضر در کشور ما فعالیت می‌کنند. حالا فرصتی فراهم شده تا احتمالا یکی از بهترین‌ و جذاب‌ترین شاسی بلندهای بزرگ مکسوس هم به کشور ما بیاید. البته می‌دانیم که شاسی بلندهای بزرگ چینی در بازار ایران تقریبا کم فروغ هستند و MAXUS هم حسابی جاه طلب و جوان است، پس خودتان نقشه‌های آینده را حدس بزنید. بنابراین این فرصت را دارید تا جزو اولین افرادی باشید که درمورد این SUV اطلاعات کسب می‌کنند. در ادامه با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و کابین مکسوس تریتوری همراه خواهیم بود.

طراحی ظاهری Maxus Territory

مکسوس تریتوری

کار خود را با ابعاد مکسوس Territory شروع می‌کنیم که در مدل شاسی بلند شهری / آفرودی شامل 5046 میلی متر طول، 2016 میلی متر عرض و 1876 میلی متر ارتفاع می‌شود و عدد 2950 میلی متر در فاکتور فاصله محوری، از اتاق بزرگ و جادار آن حکایت می‌کند. البته طول مکسوس تریتوری یا همان لینگدی در نسخه پیکاپ به 5214 میلی متر خواهد رسید. در همین راستا باید اشاره کنیم که تویوتا لندکروز سری 300 یا همان مدل 2022 از نظر ابعادی با این خودرو، دقیقا در یک سگمنت قرار می‌گیرد و حتی از نسخه 5214 میلی متر هم حدودا 9 سانتی متری کوچک‌تر خواهد بود.

مکسوس تریتوری

در نمای جلویی علاوه بر علامت تجاری MAXUS، یک جلو پنجره غول پیکر با چراغ‌های LED دو تکه را داریم که به دیفیوزر مشکی رنگ با خطوطی از رنگ نارنجی محدود شده است.  از ستون‌های، آینه بغل‌ها و دستگیره‌های درب مشکی که عبور کنیم، رکاب‌های کناری و رینگ‌های 19 اینچی را داریم که حسابی حس و حال آفرودی را در شما زنده می‌کنند و ریل‌های سقفی و سقف تمام پانارومیک هم در سفرهای طبیعت‌گردی همراه شما هستند.

شاسی بلند Maxus Territory

همچنین فلاپ‌های گلگیر و برچسب زیبا و نارنجی هم در قسمت کناری، واقعا جلوه‌ خاصی را به مکسوس Lingdi هدیه داده‌اند. در ادامه به نمای عقبی می‌رسیم که چینی بودنِ مکسوس تریتوری را فریاد می‌زند. این طراحی چراغ‌ها و اسپویلر کوتاه سقفی، به نوعی امضای چینی‌ها محسوب می‌شوند و برای مثال آن‌ها را در آیتو M7 هم دیده بودیم. اما جذاب‌ترین چیزی که در این قسمت دیده می‌شود، چیزی نیست جز، برچسب 4WD و سیستم اگزوز دو کاناله که در قسمت مشخصات فنی به طور مفصل در مورد آن‌‌ها حرف می‌زنیم.

کابین خانواده پسند با طعم شکلاتی در MAXUS لینگدی

مکسوس تریتوری

از کنسول پهن پیکر و دستگیره‌های کناری در این قسمت، کاملا متوجه ابعاد اتاق مکسوس Territory می‌شویم. همچنین یک دستگیره اضافی هم بر روی داشبورد نصب شده تا در زمان آفرود سواری، امنیت سرنشین جلویی تضمین را تضمین کند. به جز این موارد، بر روی داشبورد یک نمایشگر 15 اینچی مولتی مدیا و کلاستر 12.4 اینچی را خواهیم داشت و تریم اصلی کابین هم از رنگ‌های شکلاتی، سفید و مشکی تشکیل شده است. همچنین وجود دکمه‌های فیزیکی هم ارتباط برقرار کردن با مکسوس تریتوری را حسابی آسان می‌کنند. دو شارژر وایرلس به همراه پورت USB C و درگاه برق 12 ولت DC هم در کنسول دیده می‌شوند.

مشخصات فنی و قیمت مکسوس تریتوری

مکسوس تریتوری

این شاسی بلند بنزینی در سه تریم مختلف و با ظرفیت‌های 5، 6 و 7 سرنشینه و به همراه صندلی‌های کاپیتانی به بازار خواهد آمد و نسخه پیکاپ هم داستان خود را دارد. البته فرقی ندارد که کدام نسخه را تهیه کنید چرا که در زیر کاپوت، یک پیشرانه 4 سیلندر بای توربو شارژ دیزلی با قدرت 218 اسب بخار و 480 نیوتن متر گشتاور را داریم که می‌تواند از طریق گیربکس دستی 6 سرعته یا اتوماتیک 8 سرعته ZF با هر چهار چرخ خود درگیر شود. حالا به نظر شما این اعداد برای سواری‌های افرودی مناسب خواهند بود؟ حتما به این سوال فکر کنید!

مکسوس تریتوری

مکسوس لینگدی قرار است در تاریخ 26 آگوست به صورت رسمی معرفی شود و پوشش این رویداد هم توسط گجت نیوز خواهد بود پس فعلا در مورد قیمت آن چیزی نمی‌دانیم اما می‌دانیم که مکسوس تریتوری از نظر ابعادی، درست تنه به تنه تانک 500 و بایک BJ60 حرکت می‌کنند اما نسبت به هر دو آن‌ها، ظاهر، کابین و موتور ضعیف‌تری دارد پس می‌توانیم بازه قیمت 40 تا 47 هزار دلار را برای مکسوس تریتوری در نظر بگیریم.