رویداد ماشین Chengdo - سدان های فای زد

جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه چنگدو چین ؛ نماد پیشرفت صنعت خودرو چشم‌ بادامی‌ها

نمایشگاه چنگدو چین، برترین خودروهای مدل 2022 این کشور را به صحنه آورده که به خوبی پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو این کشور را نمایان کرده است.

صنعت خودروسازی چین تا اینجای سال 2022، محصولات عجیب و غریبی را روانه بازار کرده است که می‌توان برای آن‌ها، یک نمایشگاه اختصاصی برگزار کرد. پس اگر شما هم دوست دارید تا گشتی در این رویداد جذاب بزنید، با گجت نیوز همراه باشید. به علاوه باید اشاره کنیم که بررسی تمام محصولات این نمایشگاه که تا اینجای کار معرفی شده‌اند، در گجت نیوز موجود است و شما می‌توانید لینک بررسی دقیق هر خودرو را در زیر توضیحات آن پیدا کنید.

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه چنگدو

سدان های فای زد

نمایشگاه چنگدو چین - سدان های فای زد

کار خود را با یکی از گران قیمت‌ترین‌های این رویداد یعنی سدان برقی HiPhi Z از شرکت «هیومن هوریزون تکنولوژی» شروع می‌کنیم که قیمت آن در بازه 88 تا 117 هزار دلار قرار دارد. 600 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور، قابلیت فرمان پذیری چرخ‌های عقب، صفحه‌ نمایش پیشرفته با قابلیت چرخش، درب‌های رولز رویسی، 34 سنسور پیشرفته با قابلیت رانندگی خودکار سطح 3، شتاب 0-100 در کمتر از 3.8 ثانیه و ظاهر فوق العاده مدرن، تنها بخشی از قابلیت‌های خودرو برقی پرچمدار های فای زد از شرکت Human Horizon Technology هستند.

چری QQ آیس کریم کویین

نمایشگاه چنگدو چین - چری QQ آیس کریم کویین

بازار خودروهای زنانه در کشور چین، حسابی شلوغ و پر رونق است و شرکت‌هایی مثل چری، وولینگ و لومن، در صدر این رقابت قرار دارند. حضور یک نسخه خاص از چری QQ آیس کریم کویین در نمایشگاه خودرو چنگدو، حسابی جلب توجه کرده بود. این هاچ بک برقی کوچک با موتور الکتریکی 40 اسب بخاری خود می‌تواند در هر بار شارژ، بین 120 تا 170 کیلومتر را طی کند و قیمت آن بسته به مدل انتخابی، بین 4.6 تا 7 هزار دلار خواهد بود.

چری تیگو 7 پلاس نیو انرژی

نمایشگاه چنگدو چین - چری تیگو 7 پلاس نیو انرژی

تا اینجای کار تقریبا با ماشین‌هایی رو به رو شدیم که احتمالا به کشور ما وارد نشوند، اما چری تیگو 7 پلاس نیو انرژی اینطور نخواهد بود! این شاسی بلند جمع و جور پلاگین هیبریدی از جدیدترین پلتفرم خودروهای هیبریدی چری بهره می‌برد و با یک پیشرانه بنزینی و دو موتور الکتریکی، مجموعا قادر است تا بیش از 326 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر را تحویل شما دهد. از همه بهتر، این SUV با باتری و باک بنزین پر می‌تواند بیش از 1300 کیلومتر را طی کند. آیا فوق العاده نیست؟

لینک اند کو 01 EMP

نمایشگاه چنگدو چین - لینک اند کو 01 EMP

مهمان بعدی نمایشگاه خودرو چنگدو چین، یکی از محصولات مشترک جیلی و شرکت Lynk & Co است که با ظاهر اسپرت و کابین بزرگ خود، نیازهای هر خانواده‌ای را تامین خواهد کرد. 4549 میلی متر طول در کنار فاصله محوری با ابعاد 2734 میلی متر، کابین مدرن با تریم سفید و مشکی، کلاستر دیجیتال و نمایشگر مولتی مدیا 15 اینچی به همراه 250 اسب بخار قدرت، 545 نیوتن متر گشتاور و برچسب قیمت 28 هزار دلار، همه و همه باعث می‌شوند تا لینک اند کو 01 EMP به انتخاب اول خانواده‌های پرجمعیتی تبدیل شود که به ظاهر ماشین خود هم اهمیت می‌دهند.

تانک 300 هیبریدی

رویداد ماشین Chengdo - تانک 300 هیبریدی

نمایشگاه خودرو چنگدو چین، فقط میزبان سدان‌های پرچمدار با ظاهر فضایی نیست و خودروهای آفرود هم بخشی از این رویداد هستند. البته اول باید صلاحیت خود را تایید کنند. تانک 300 هیبریدی برای این کار، علاوه بر پیشرانه توربو شارژ بنزینی خود با حجم 2 لیتر، یک موتور الکتریکی را به مجموعه خود اضافه کرده تا 305 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور را به کوه و جنگل و صحرا ببرد.

بیوک انویستا

نمایشگاه چنگدو چین - بیوک انویستا

حالا نوبت به آمریکایی‌ – چینی‌ها می‌رسد! این شاسی بلند جمع و جور، اولین محصول گروه جنرال موتورز و سایک است که با نشان جدید این شرکت به بازار می‌آید و با 4638 میلی متر عرض و 2700 میلی متر فاصله محوری به همراه 180 اسب بخار قدرت، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها در کلاس کراس اورهای اقتصادی است که قیمت آن از 15 هزار دلار تجاوز نخواهد کرد.

شورلت سیکر

نمایشگاه چنگدو چین - شورلت سیکر

شاهکار آمریکایی‌ها برای بازار چین! کراس اوور کامپکت با چهره‌ای جوان پسند که تقریبا هم اندازه بیوک انویستا است و قدرت آن از یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری بیرون می‌آید. نمایشگاه خودرو چنگدو چین، تقریبا اولین رویدادی رسمی است که در آن، چهره شورلت سیکر را بدون پوشش‌های استتاری می‌بینیم.

بیوک GL8

نمایشگاه چنگدو چین - بیوک GL8

افزایش مسافرت‌های خانوادگی در کشور چین و تب داغ خودروهای شاسی بلند 7 نفره، باعث شد تا پای مینی‌ ون‌های کوچک هم به این کشور باز شود. البته اشتباه نکنید! این مینی‌ ون‌ ها واقعا دست کمی از خودروهای پرچمدار جهان ندارند و با چهره‌ و کابین مدرن در کنار پیشرانه‌های جان سخت، هر خریداری را وسوسه می‌کنند. بیوک GL8 هم با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری در کنار سیستم مایلد هیبرید 48 ولت می‌تواند 236 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته، به سفرهای شما تزریق کند. یعنی دقیقا همان چیزی که یک خانواده‌ی تقریبا پرجمعیت در مسافرت‌های خود به آن نیاز دارند.

ترامپچی M8

رویداد ماشین Chengdo - ترامپچی M8

در ادامه به سراغ مینی ون پلاگین هیبریدی ترامپچی M8 در نمایشگاه چنگدو چین می‌رویم که با ظاهر فضایی خود، می‌تواند قشر جوان این کشور را حسابی تحت تاثیر قرار دهد. این مینی ون هم به مانند بیوک GL8 از یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر 2 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که این مجموعه در کنار هم، 251 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را وعده می‌دهد. همچنین خریداران می‌تواند گیربکس‌های اتوماتیک CVT یا معمولی 8 سرعته را داشته باشند.

دنزا D9

نمایشگاه چنگدو چین - دنزا D9

اگر به ظاهر مینی ون خود اهمیت کمتری می‌دهید و به دنبال اتاق لوکس و پر امکانات هستید، حتما باید از غرفه دنزا D9 در نمایشگاه خودرو چنگدو چین بازدید کنید. کلاستر 12 و مولتی مدیا 15.5 اینچی در کنار تریم سفید با مشکی پیانویی، 7 نمایشگر مختلف در اتاق به همراه سیستم صوتی DynAudio و تقریبا 250 اسب بخار، چیزی است که در ازای یک مینی ون لوکس چینی با قیمت 48 هزار دلار خواهید داشت. البته قیمت نسخه فول آپشن دنزا D9 به 68 هزار دلار هم می‌رسد.

جئومتری M6

رویداد ماشین Chengdo - جئومتری M6

کراس اور برقی جئومتری ام 6 جدیدترین محصول مشترک جیلی با Geometry است که با 205 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور، به شدت می‌تواند رقیب قدرتمند تسلا مدل Y باشد. همچنین پکیج باتری‌های جئومتری M6 از نوع NMC هستند و از طرف شرکت CATL امین می‌شوند که با توجه به تریم انتخابی در هر بار شارژ می‌توانند بین 430 تا 600 کیلومتر دوام بیاورند. به علاوه نسخه سدان این خودرو هم می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید سدان کامپکت و برقی هستند، یک گزینه عالی باشد.

اسمارت #1 برابوس

رویداد ماشین Chengdo - اسمارت #1 برابوس

هاچ بک جمع و جور و برقی چینی – انگلیسی اسمارت، اکنون به لطف تیم تیونینگ برابوس، یک همزاد جذاب دارد. اسمارت #1 برابوس برای اولین بار در نمایشگاه خودرو چنگدو چین به صورت رسمی به روی صحنه آمده تا زیبایی خود را بهتر به رخ بکشد. هاچ بک الکتریکی Smart #1 Brabus از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که علاوه بر قابلیت AWD، قادر هستند تا بیش از 423 اسب بخار قدرت را به راننده تزریق کنند. به لطف چنین اعدادی و طراحی ظاهری آیرودینامیکی در بدنه‌ی اسمارت #1 برابوس، این خودرو اکنون می‌تواند در کمتر از 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در پایان باید گفت که نمایشگاه خودرو چنگدو چین، بدون شک اوج توانمندی چشم بادامی‌ها در صنعت خودرو را به رخ جهان می‌کشد و تمام خودروهای چینی مدل 2022 را به روی صحنه آورده است. پس با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت که چینی‌ها فقط در 9 ماه از سال 2022 توانسته‌اند تا بیش از 16 ماشین برقی، هیبریدی و بنزینی را به مرحله نهایی برسانند. البته باید اشاره کنیم که بسیاری از خودروهای چینی به این نمایشگاه نرسیده‌اند وگرنه کار ما حسابی شلوغ می‌شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*