گل گاوزبان وحشی

بازار پخش گل گاوزبان وحشی در تهران در کدام منطقه قرار دارد؟

یکی از گیاهان بسیار پر خاصیت و پر مصرف گل گاو زبان می‌باشد که یکی از مهم‌ترین خواص آن آرامش اعصاب است و اگر قبل از خواب یک فنجان از این دمنوش استفاده شود خوابی راحت را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

از قدیم‌الایام گیاهانی در طبیعت وجود دارند که دارای خواص بی شماری هستند و می‌توان به گیاه گل گاوزبان اشاره کرد. پخش گل گاوزبان ایرانی به صورت تازه و خشک با برندهای مختلف مانند اشکورات به صورت عمده و با قیمتی ارزان در مراکز معتبر در حال انجام است.

 گل گاوزبان گیاهی با ساقه‌های بلند و خاردار می‌باشد که گلبرگ‌هایی با رنگ آبی و بنفش دارد و می‌توان آن را به صورت تازه و خشک مانند چای ایرانی دم کرد.

امروزه در طب اسلامی از گیاه گل گاوزبان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطباء سنتی آن را یک گیاه معجزه‌آسا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها یاد می‌کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گیاه پرخاصیت می‌توانید تا آخر مقاله با آراد برندینگ همراه باشید.

گل گاوزبان وحشی

گل گاو زبان وحشی گیاهی بوته‌ای، پوشیده شده از کرک‌های بلند و نازک همراه با ساقه‌ای ایستاده بوده که در فصل‌های بهار و تابستان کشت می‌شود. 

این گیاه اغلب به رنگ‌های بنفش و ارغوانی دیده می‌شود. شرایط آب و هوایی برای کشت این گیاه پر خاصیت مناطق سردسیر، نیمه خشک و ارتفاعات می‌باشد.

گل گاوزبان به دو دسته ایرانی و اروپایی تقسیم می‌شود که نمونه ایرانی آن به گل گاوزبان وحشی شهرت دارد و به صورت خود رو در طبیعت رشد می‌کند. هنوز امکان اهلی کردن این گیاه و کشت به صورت صنعتی وجود ندارد.

گل گاوزبان وحشی

نمونه اروپایی آن کوچک‌تر بوده و تحت عنوان گل گاوزبان شناخته می‌شود. این نوع از گیاه در شمال غرب ایران و همچنین اصفهان یافت می‌شود.

در کشور ایران اغلب دامنه‌های کوه البرز محل رویش گل گاو زبان وحشی تازه می‌باشد که به صورت خود رو رشد کرده و قابل برداشت می‌شوند. گیاه گل گاو زبان را می‌توان به راحتی در منزل کاشت و به صورت تازه از آن استفاده کرد.

همچنین با توجه به خواص آن و بازار مصرف این گیاه دارویی می‌توان از آن به عنوان یک منبع درآمد بهره جست و با یادگیری نکات لازم در پرورش و فروش به درآمدزایی قابل توجهی رسید. لازم به ذکر است که این گیاه به دلیل شیره‌دار بودن بسیار مستعد فساد و حشره زدن بوده که بسته‌بندی و نگهداری صحیح به استفاده تازه از آن کمک می‌کند.

طرز تهیه انواع دمنوش‌های گل گاو زبان وحشی را به صورت گسترده در اینترنت می‌توان یافت. در اینجا به آموزش نمونه‌ی معمول آن می‌پردازیم.

مقداری از گلبرگ‌های خشک این گیاه را در آب داغ بریزید و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. می‌توانید این دمنوش را با نبات یا عسل میل بفرمایید.

لازم به ذکر است که دمنوش گل گاو زبان به صورت سرد و مانده خاصیت چندانی ندارد و توصیه می‌شود به صورت تازه دم مصرف شود. همچنین مصرف آن همراه با لیمو عمانی در افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می‌شود.

پخش گل گاوزبان وحشی

پخش گل گاوزبان وحشی که از مراتع سرسبز کشور عزیزمان جمع‌آوری شده در بسته‌بندی‌های صنعتی و یا فله‌ای در سراسر ایران صورت می‌گیرد و با توجه به ارزش غذایی بسیار فراوانی که دارد از محبوبیت بسیاری میان مردم در تمام سنن برخوردار می‌باشد.

گل گاوزبان وحشی

این گیاه طبعی گرم دارد و دمنوش آن برای زمستان بسیار عالی می‌باشد و می‌توان به عنوان عصرانه جایگزین چای کرد گل گاوزبان در زمان استفاده عطر و عطم خیلی خوبی دارد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

گل گاوزبان حاوی مواد معدنی و سرشار از فلانوئیدها و آنتی اکسیدان است که در زمان مصرف انرژی کامل را به انسان منتقل می‌کند و می‌تواند فرد را از بیماری‌ها دور نگه دارد.

امروزه مدل‌های بسیار زیادی از گیاه گل گاوزبان مانند تازه، خشک و روغن آن در بازار مشاهده می‌شود که هر کدام دارای خواص و فواید بسیار فراوانی هستند. فروش ارزان پخش گل گاوزبان تازه ایرانی به صورت تازه و خشک در بازار داخلی و مراکز معتبر قابل انجام است و می‌توان نسبت به تهیه‌ی آن اقدام کرد.

توجه داشته باشید، گل گاوزبان می‌بایست دارای بهترین کیفیت و بدون علف‌های هرز جمع‌آوری شود و سپس در بسته‌بندی‌های مناسب و استاندارد قرار بگیرد. همچنین در صورت استفاده می‌توانید برگ‌های تازه گل گاوزبان را خیس کنید و با آبلیمو و مواد شیرین کننده مانند شربت در تابستان استفاده نمائید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*