تویوتا توندرا چینی

نسخه چینی تویوتا توندرا بیشتر شبیه به یک شوخی بی مزه است

تویوتا توندرا چینی یا همان توندرا مینی تراک SVH یک پیکاپ دو کابین عجیب و غریب است که نام وانت دو کابین غول پیکر ژاپنی ها را یدک می‌کشد. در ادامه با مشخصات فنی خنده دار و ظاهر عجیب SVH Tundar Mini Truck همراه خواهیم بود.

کپی کاری چینی‌ها از خودروهای روز دنیا معمولا به طراحی ظاهری و کابین آن ها محدود می‌شد اما چشم بادامی‌ها در آخرین دسته گل خود به سراغ یک غول ژاپنی رفته‌اند تا نام آن را لکه دار کنند. پس بدون معطلی به سراغ معرفی این محصول عجیب الخلقه می‌رویم تا با طراحی ظاهری، کابین، قیمت و فکت‌‌های عجیب آن همراه شویم.

معرفی تویوتا توندرا چینی

تویوتا توندرا چینی

اکثر ما ها با کپی کاری چینی‌ها در صنعت خودرو آشنایی داریم. از فولکس واگن برقی چینی تا لندکروز چینی آن هم در دو نسخه مختلف با نام‌های تانک 500 و بایک BJ60 ، همه و همه یک موضوع را به ما یادآوری می‌کنند: چینی‌ها در تقلید از بزرگان جهان خودرو هیچ مرز و محدودیتی را نمی‌شناسند.

اما جدیدترین پیکاپ دیزلی چینی‌ها نه تنها ته چهره‌ی فوق العاده محوی از شاسی بلند غول پیکر ژاپنی را دارد بلکه نام این خودرو را هم یدک می‌کشد. تویوتا توندرا چینی با نام کامل « توندرا مینی تراک SHV » شاید اسم زیبایی داشته باشد اما اگر حتی با دنیای ماشین‌ها هم آشنا نباشید، خواهید فهمید که این محصول کوچکترین شباهتی با توندرا اورجینال ندارد.

مشخصات فنی پیکاپ توندرا مینی تراک SHV

تویوتا توندرا چینی

تویوتا توندرا مدل 2023 در زیر کاپوت خود میزبان یک موتور 6 سیلندر خورجینی است که در حالت هیبریدی خود می‌تواند بیش از 400 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد. اما زمانی که به سراغ تویوتا توندرا چینی می‌رویم با یک موتور مضحک 3 سیلندر خطی تنفس طبیعی دیزل با حجم 1 لیتر رو به رو می‌شویم. پس تویوتا توندرا ژاپنی کجا و توندرا SHV کجا!

تویوتا توندرا چینی

این پیشرانه ساخت شرکت ایسوزو است اما گفته می‌شود که ساخت نسخه چهار سیلندر توندرا مینی تراک SHV هم از همین الان کلید خورده که احتمالا این مدل با موتور 1.5 لیتری نامعلوم چینی به بازار راه پیدا می‌کند. طبق اطلاعات برخی از منابع، موتور 4 سیلندر تویوتا توندرا چینی قرار است یک کپی دست دوم از پیشرانه سوزوکی F10A باشد که یک موتور چهار سیلندر 8 سوپاپ 1 لیتری با تکنولوژی SOHC به حساب می‌آید. موتور سوزوکی F10A از گواهینامه بنزین یورو 4 هم بهره می‌برد و در حال حاضر در کشور ویتنام در حال تولید است. به علاوه باید بگوییم که این موتور می‌تواند بین 40 تا 60 اسب بخار قدرت و 62 تا 78 نیوتن متر گشتاور تولید کند و بیشتر بر روی موتور سیکلت‌های باربری یا خودروهای سه چرخ بسته می‌شود.

طراحی ظاهری و قیمت تویوتا توندرا چینی

پیکاپ Tundra Mini SVH

این پیکاپ دو کابین کوچک قرار است تا انتهای امسال وارد بازار چین شود و گفته شده است که قیمت تویوتا توندرا چینی کمتر از 6 هزار دلار خواهد بود. توندرا مینی تراک SHV همانطور که اصلا نام مناسبی ندارد، از چهره زیبایی هم بهره نمی‌برد و باید بگوییم که هیچ کدام از اعضای چهره این پیکاپ چینی، هیچ تناسبی با هم ندارند! در قسمت جلویی با یک جلو پنجره غول پیکر طرف هستیم که انگار در آرزوی توندرا شدن مانده است و هیچ وقت به این آرزو دست پیدا نمی‌کند. احتمالا در صورت تصادف از جلو، این جلو پنجره پلاستیکی به کلی از بین می‌رود و هزینه تعویض آن از قیمت خود تویوتا توندرا چینی هم بیشتر خواهد شد!

پیکاپ Tundra Mini SVH

به علاوه مگر یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری یا حتی 4 سیلندر 1.5 لیتری به چه رادیاتوری نیاز دارد که چینی‌ها چنین ابعادی را برای جلو پنجره در نظر گرفته‌اند؟ اگر به خنک کاری نیاز دارید چرا برای رادیاتور توندرا مینی تراک SHV فن نصب نکرده‌اید؟ موضوع جایی عجیب می‌شود که سایز چراغ‌ها را در کنار جلو پنجره و نوار نقره‌ایِ اطراف آن قرار می‌دهیم و باید بگوییم از هر دری که می‌رویم، واقعا نمی‌توانیم حتی یک نکته مثبت را در چهره آن پیدا کنیم!

تویوتا توندرا نسخه واقعی

پیکاپ دو کابین تویوتا توندرا مدل 2023

به سایز رینگ‌ها توجه کنید! چطور می‌شود نام توندرا را در کنار رینگ‌های 13 اینچی قرار دهیم؟ حتی رینگ‌های پراید هم 15 اینچی هستند! در ادامه به سایز آینه‌های بغل می‌رسیم که وقتی آن‌ها را در کنار طول و ارتفاع توندرا مینی تراک SHV قرار می‌دهیم، واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. شاهکار چینی‌ها در نمای عقبی هم تکرار می‌شود و میله‌های فضای بار و اندازه‌ی چراغ‌ خطرهای عقب هم به هیچ عنوان با کاربرد و ابعاد تویوتا توندرا چینی نمی‌خوانند.

تویوتا توندرا چینی

آماده انفجار باشید چرا که قصد داریم به کابین تویوتا توندرا چینی برویم. دریچه‌های سیستم تهویه هوا در اتاق خودرو، دقیقا همان چیزهایی هستند که آن‌ها را در مرسدس بنز جی کلاس دیده بودیم. حتی مدل غربیلک فرمان و نوار قرمز رنگ داشبورد هم قصد دارد تا چنین چیزی را القا کند! عجیب تر از همه آن است که در داشبورد تویوتا توندرا چینی با نمایشگر دوال اسکرین 13 اینچی رو به رو می‌شویم اما کمی پایین‌تر، دنده دستی را داریم که احتمالا به گیربکس 5 سرعته متصل شده باشد.

پیکاپ Tundra Mini SVH

تحویل بگیرید! شتر گاو پلنگ چینی دقیقا همین ماشین توندرا مینی تراک SHV است! به نظر شما خودروهای شارژی مثل تصویر بالا، در برابر این ماشین مسخره چینی شانس بیشتری برای پیروزی ندارند؟