بیت کوین

دولت روسیه با تسویه حساب های فرامرزی با ارزهای دیجیتال موافقت کرد

تصمیم روسیه برای استفاده از ارزهای دیجیتال به منظور تسویه حساب بین‌المللی جدی است. جابه‌جایی پول با رمز ارزها برای مردم نیز امکان‌پذیر می‌شود.

طبق توافقنامه جدیدی که به دست مقامات ارشد مالی روسیه منعقد شده است، پهناورترین کشور دنیا به زودی استفاده از ارزهای دیجیتال را برای تسویه حساب‌های فرامرزی قانونی می‌کند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب سایت روسی Kommersant، معاون وزیر دارایی روسیه آقای الکسی موسیف (Alexei Moiseev) اخیرا اعلام کرد وزارت دارایی و بانک مرکزی درباره سیاست جدید به توافق دست پیدا کرده‌اند.

طبق صحبت‌های الکسی موسیف، قانون جدید شامل نحوه به دست آوردن و استخراج رمز ارزها، کاربردهای آن‌ها و نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال توسط دولت روسیه برای تسویه حساب های بین‌المللی و فرامرزی است. معاون وزیر دارایی پیش از این گفته بود تلاش روسیه استفاده بهینه از رمز ارزها برای جابه‌جایی فرامرزی پول ضمن کسب اطمینان از عدم استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از رمز ارزها است. آن‌ها همچنین به شدت با پولشویی از طریق رمز ارزها مبارزه می‌کنند.

قانونی که روسیه برای انجام تسویه حساب های بین‌المللی به کمک ارزهای دیجیتال در نظر گرفته بسیار سختگیرانه است، اما به عقیده آقای الکسی موسیف تعیین یک سری محدودیت برای نگه داشتن بستر در چارچوبی قابل کنترل، ضروری است. به عبارتی دولت روسیه می‌خواهد ضمن کمک به مردم و کسب و کارها به منظور جابه‌جایی پول به کمک رمز ارزها، از استفاده‌های غیر قانونی نظیر پولشویی و قاچاق مواد مخدر جلوگیری کند.

به عقیده معاون وزیر دارایی روسیه قرار دادن فرصت ایجاد کیف پول‌های رمز ارزی در اختیار مردم روسیه کاملا ضروری است. البته منظور آن‌ها، کیف پول‌های تحت نظارت بانک مرکزی است تا از عدم پولشویی توسط سرمایه‌گذاران رمز ارزها اطمینان حاصل شود.

این صحبت‌ها نشان می‌دهند قانون جدید تنها برای ارسال و دریافت پول به کمک ارزهای دیجیتال توسط دولت نیست و مردم سراسر کشور نیز قادر به استفاده از بستر فراهم شده توسط دولت برای نقل و انتقال پول خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*