اینستاگرام و واتساپ

احتمال دائمی شدن فیلتر اینستاگرام و واتساپ در ایران قوت گرفت؛ شروع حذف هر دو اپلیکیشن از استورهای ایرانی

به دنبال حذف اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ از استورهای ایرانی مثل کافه بازار و مایکت، احتمال دائمی شدن فیلترینگ این شبکه های اجتماعی در ایران قوت گرفت.

از چند روز پیش و به دلیل مسائل امنیتی و اتفاقاتی که در کشورمان رخ داده، با دستور شورای امنیت، اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده‌اند. البته موج جدید فیلترینگ فقط دامن این دو شبکه اجتماعی را نگرفته، بلکه گوگل پلی استور، اپ استور، لینکدین، بازی کلش آف کلنز، وبسایت استارلینک و در آخرین مورد هم اسکایپ فیلتر شده‌اند. علاوه بر فیلترینگ، اختلالات و قطعی‌های گسترده اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورده است.

پس از فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ گمانه‌زنی‌های زیادی در این رابطه منتشر شد که آیا این فیلترینگ دائمی خواهد بود یا موقتی است؟ برخی افراد بر این باور هستند که پس از آرام شدن اوضاع، اینستاگرام و واتساپ رفع فیلتر می‌شوند و به حالت عادی خود بازمی‌گردند، اما خیلی‌ها هم معتقدند که مسئولان مدت‌هاست به دنبال بهانه‌ای برای فیلتر کردن اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام هستند و حالا از این فرصت برای مسدود کردن دائمی این شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اینستاگرام و واتساپ از مایکت حذف شدند

در حالی که بسیاری از کاربران منتظر حل مشکلات مربوط به اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی بودند، امروز مشاهده کردیم که اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتس اپ از فروشگاه اندرویدی ایرانی مایکت حذف شده‌اند. با مراجعه به صفحه این دو اپلیکیشن در مایکت مشاهده می‌کنیم که نوشته شده است:

متاسفانه این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است. از این که محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، سپاسگزاریم.

اینستاگرام و واتساپ اینستاگرام و واتساپ

به نظر می‌رسد دستور حذف این دو شبکه اجتماعی از استورهای ایرانی از سوی مسئولان بالادستی صادر شده، اما فعلا اظهار نظر دقیقی درباره این موضوع منتشر نشده است. تا لحظه نگارش این مطلب، اینستاگرام و واتس اپ هنوز از کافه بازار حذف نشده‌اند، اما با توجه به دستورهایی که صادر شده، به احتمال قریب به یقین این دو اپلیکیشن از بازار نیز حذف خواهند شد.

حالا با حذف Instagram و Whatsapp از استورهای ایرانی، این احتمال به وجود آمده است که شاید مسئولان قصد دارند فیلترینگ این دو شبکه اجتماعی را دائمی کنند و شاید قرار نباشد اینستاگرام و واتس اپ رفع فیلتر شوند؛ موضوعی که می‌تواند با اعتراض کاربران مواجه شود و مشکلات زیادی را برای بسیاری از کسب و کارها و فعالان این حوزه به وجود بیاورد.

به روز رسانی:

همانطور که انتظار می‌رفت، متاسفانه اینستاگرام و واتساپ از کافه بازار هم حذف شدند. طبق تجربه ای که از فیلتر تلگرام داریم، متاسفانه به نظر می‌رسد بعد از حذف اپلیکیشن ها از فروشگاه های ایرانی، فیلترینگ به صورت دائمی باقی خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. اونــی که میگه شغلتون چیه تو اینستا ، اولن اینستا ۳۵ ملیون کاربر تو ایران داره که ۱۰ملیون کسب و کار توشــون هست، موبونیوز که همه میشناسین با بررسی گوشی موبایل تونست به۱ ملیـــــون فالوور برسه ، چون شغلی میدا نکرد وارد این حوضه شد و درإمد خوبــی کسبـ کرد، حالا فکرشو بکن یه روزه همه ی این کسب و کار ها نابود شه ، پیج ایران تو اینستا تبدیل به روح شد و همه اعتراض کردن ، الان خود ایران داره پیج همه رو روح میکنه، آمریکا دسترسی به استارلینک رو رفع تحریم کرد ، الــان ایران قبول نمیکنــه
    منم الآن تو تیم اونایی که میرن اینو اونور آتیش میزنن نیستم، فقط میدونم که چرا دارن قضیه ها رو بی دلیل به هم ربــط مے دڹ

  2. سلا.م من بعداز چن ماه دوندگی بعدازاتمام دانشگاهم ی کارپیداکردم حالا باید رزومه راازطریق واتساپ ارسال کنم واتساپ فیلتره جان عزیزتون واتساپو رفع فیلترکنید توروقران

  3. خیلی خوب کارشون رو انجام دادن رفتن کنار از کامنت های زیر میشه فهمید مردم رو با هر سلیقه و تفکری به جون هم انداختن و اصل موضوع به حاشیه رفته…فساد،تورم،رکود،کاهش قدرت خرید مردم،کاهش تحقیقات علمی در کشور،کاهش اعتبار پاسپورت ایرانی،نابرابری اجتماعی قضایی قومی دینی،هدر دادن سرمایه های کشور و …………….الان هم اینترنت بین المللی ثابت در تهران هم قطع شد کسی اینجا امار داره

  4. چه حروم لقمه هایی کامنت گذاشتن
    تو گه میخوری از اینترنت استفاده می‌کنی بعد ضد ارزش می‌دونی اون رو

  5. ریدیم دهن همه شون

  6. بسیار عالی
    خداروشکر
    کدوم کسب و کار؟ راه اندازی فساد و فحشا و جولان منافقین کسب و کار هستش؟

  7. خودشون ضرر میکنن ۰ون باعث میشه اعتراضات بیشتر بشه

  8. این میتونه دیوونه کننده باشه.. خدا شاهده این همه کسب و کار واین همه پیج فعال اجتماعی، آموزشی و غیره و….. چی میشه.. غیر قابل باور هَست…

  9. اگر به فکر معیشت مردم باشند و دنبال دردسر نباشند ، اینستاگرام و واتساپ رو آزاد میکنن
    ۱۰ میلیون ایرانی از شبکه های اجتماعی ارتزاق میکنن
    کسب و کار من با ۱۱ نفر کارمند در روی اینستاگرام فعال است و ۱۱ خانواده معیشت شون به مشکل خورده

    • ابوالفضل@
      غصه نخور جانا! عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. با این توفیق اجباری مشتریها هم از پیامرسان ایرانی استفاده میکنند. پیامرسان ایرانی کم نیست ماشاءالله؛ شما هم صاحب مشاغل نامشروع نیستی ان‌شاءالله.
      و السلام

      • خیالت راحت خیلی ها هستن گه سرشون بره از پلتفرمایی شما استفاده نمیکنن ما همین الا هم با اینکه ۱ شاعت قطع ۱۰ دیقه وصل از واستاپ و اینستا استفاده میکنیم ولی از پلتفورم های شما نه تا دلتون میخاد فیلتر کنین بعد فیلتر شکن بسازید که پول بچاپید اخرش ابمیرییشالا گیر بکنه تو گلتون خفه شید

    • حالا کارت چی هست ‌‌که ربط داره به اینستا؟
      چرا در اینترنت فروشگاه و تبلیغ راه ننداختی ‌‌‌‌؟
      بدون شک شغلت غیرقانونی و خلافه
      فروش اسلحه و مواد مخدر و قرص های اعتیاد آور و….؟
      اصلاً 8 میلیون نفر اینستا داشته باشند درست مگر چند تا فروشنده بینشون هست؟ فوقش 20 هزار نفر

  10. بلخره یک نفر که داره غرق میشه دسته و پا زیاد میزنه و ممکنه چند نفر هم با خودش غرق کنه طبیعی هستش