بائوجون کیوی 2023

بائوجون کیوی 2023، اولین خودروی برقی جهان با تکنولوژی خودران DJI

بائوجون کیوی 2023 به عنوان اولین خودروی برقی جهان با تکنولوژی خودران DJI به بازار عرضه شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

بائوجون کیوی 2023 در قالب یک خودرو کوچک برقی روانه بازار چین شد. مشتریان چینی می‌توانند این خودرو را در سه مدل خریداری کنند که مدل پایه آن 12 هزار و 500 دلار و مدل فول آن نیز 14 هزار و 700 دلار قیمت دارند. این خودرو چینی قرار است به عنوان نخستین خودروی برقی تولید انبوه مجهز به تکنولوژی خودران شرکت DJI توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ تولید شود.

مشخصات بائوجون کیوی 2023

بائوجون کیوی 2023

مشتریان چینی در حال حاضر می‌توانند بائوجون کیوی 2023 را در سه رنگ جدید ماچا، توییلایت و موکا خریداری کنند. این خودرو برقی کوچک دارای طراحی جذابی بوده و با هدف جلب نگاه مشتریان جوان طراحی شده است. این خودرو دارای 2894 میلی‌متر طول، 1655 میلی‌متر عرض، 1595 میلی‌متر ارتفاع و 2020 میلی‌متر فاصله محوری است. از سایر جزئیات طراحی این خودرو می‌توان به رینگ‌هایی با طراحی به شکل برگ و دستگیره‌های در مخفی اشاره کرد.

بائوجون کیوی 2023

بائوجون کیوی 2023 از لحاظ ایمنی نیز در سطح مناسبی قرار دارد؛ چرا که این خودرو از کنترلر سواری خودران DJI، دوازده رادار اولتراسونیک، رادار موج یک میلی‌متری و دوربین‌های پیشرفته‌تر شرکت DJI بهره می‌برد که ترکیب آنها سیستم خودران سطح 2 به بالا را نیز در اختیار مالکان قرار خواهد داد. همچنین پارک خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی از سایر امکانات ایمنی این خودرو محسوب می‌شوند.

بائوجون کیوی 2023

در سرعت‌های زیر 60 کیلومتر بر ساعت نیز امکانی فراهم شده تا راننده با تغییر وضعیت دسته‌راهنما قابلیت دستیار تغییر لاین خودکار را فعال کند. همچنین اگر خودرویی از عقب به بائوجون کیوی 2023 نزدیک شود، این خودرو از نزدیک شدن آن مطلع شده و باعث افزایش سرعت فرایند تغییر لاین خواهد شد. ضمن این که اگر خودرویی از سمت جلو نیز به این خودرو برقی نزدیک شود، سیستم‌ها به شکل خودکار برای جلوگیری از برخورد، سرعت را کاهش خواهند داد.

Baojun KiWi EV

طراحان برای کابین این خودرو نیز دو نمایشگر 10.25 اینچی را در نظر گرفتند که نمایشگر مرکزی به کنترل صوتی و ناوبری نیز مجهز شده است. طراحان برای پوشش کابین هم از جیر استفاده کردند. همچنین این خودرو فضای مناسبی برای سر و شانه سرنشینان ارائه خواهد داد و به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند جادار باشد.

Baojun KiWi EV

بائوجون کیوی 2023 به یک موتور الکتریکی با قدرت 40 کیلووات و گشتاور 150 نیوتن‌متر مجهز شده است. البته این پیشرانه برقی در مدل DJI دارای قدرتی برابر با 50 کیلووات است. این خودرو به واسطه باتری 31.9 کیلووات ساعتی خود با هر بار شارژ می‌تواند مسافت حدود 305 کیلومتر را بپیماید. این باتری‌ها ظرف مدت 1 ساعت از 30 به 80 درصد شارژ خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*