ماکت مک لارن P1

معرفی ماکت مک لارن P1 ؛ یک میلیارد تومان برای یک اسباب بازی؟

ماکت مک لارن P1 ، نمونه کوچکی از خودرو سوپر اسپرت McLaren P1 با نسبتِ ابعاد یک به هشت (1:8 Scale) است که قیمت عجیب آن، هوش از سر شما می‌برد!

اسباب بازی های عجیبی در دنیا وجود دارند که شاید قیمت آن‌ها در ذهن شما، خنده دار و غیر منطقی باشد اما کسانی که عاشق خودرو هستند و از قضا به جمع آوری کلکسیون ماکت‌های اصلی علاقه دارند، اصلا اینگونه فکر نمی‌کنند. مک لارن هم در همین راستا، درست در دهمین سالگرد رونمایی از خودرو سوپر اسپرت هیبریدی خود یعنی ماکت مک‌لارن پی وان به سراغ یک سورپرایز ویژه با قیمت باورنکردنی رفته است؛ یک ماکت دقیق به طول 60 سانت!

معرفی ماکت مک لارن P1

اسکیل McLaren پی وان

به سال 2013 باز گردیم؛ یعنی زمانی که شرکت بریتانیایی مک لارن یک هیولای هزار اسب بخاری را به روی صحنه آورد. حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 کمتر از 2.6 ثانیه در کنار پیشرانه هیبرید 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ و اسپویلر اکتیو آیرودینامیکی، تمام چیزهایی بودند که این سوپر اسپرت زرد رنگ بریتانیایی را حسابی خاص می‌کردند. با اینکه قیمت مک لارن پی وان در زمان معرفی از 120 هزار دلار تجاوز نمی‌کرد اما شهرت این خودرو اسپرت هیبریدی به قدری گسترش پیدا کرد که حتی یکی از نسخه‌های آن به قیمت 1.4 میلیون دلار به فروش رسید.

ماکت مک لارن P1

پس دور از انتظار نیست که ماکت مک لارن P1 هم حسابی پر فروش باشد. این ماکت در ابعاد 1:8 طراحی شده و رنگ آن، دقیقا همان رنگ زرد ولکانویی (Volcano) است که بر روی بدنه‌ی نسخه واقعی هم پیدا می‌شود.

ماکت مک لارن P1

تولید نسخه‌ی ماکت مک لارن P1 به 375 عدد محدود شده است که از این نظر، یکی از کلکسیونی‌ ترین نمونه‌های جهان به حساب می‌آید. همچنین باید بگوییم که جعبه‌ی ماکت مک‌لارن پی وان هم از فیبر کربن، چرم و رنگ آکریلیک ضد گرد و غبار ساخته شده تا بالاترین کیفیت را داشته باشد.

تمام این موارد باعث می‌شوند تا قیمت ماکت مک لارن P1 به بیش از 18 هزار دلار برسد. یعنی تقریبا هم قیمت با یک نیسان ورسا مدل 2023 که گفته می‌شود قرار است به زودی، به ایران هم وارد شود! به نظر شما یک ماشین اسباب بازی 60 سانتی متری بیشتر ارزش دارد یا یک سدان با کیفیت ژاپنی مثل نیسان ورسا؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. البته از این مدل اندازه 1:18 شرکت اتوآرت ساخته که هم فول باز شو هست و هم قسمت موتور ماکت برذاشته میشه دقیقا با همین رنگ و شکل و شمایل/قیمتشم موقع نگارش این مدل 8میلیون و 800هزار تومانه با جزئیات دقیق و رنگ زرد ولکانو