سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است

نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول : سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است!

طبق توییتی که رابرت کیوساکی زده است، سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است اما آیا پیش بینی‌های این نویسنده مشهور درست از آب در می‌آید؟

رابرت کیوساکی که در دهه 90 میلادی و در جریان بحران وام مسکن در سال 2008 به علت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و نوشتن کتاب محبوب و معروف «پدر پولدار، پدر بی پول» مشهور بود در توییتر خود بیان داشت که در حال حاضر از خرید و فروش ملک صرفه نظر می‌کند و بین سود بیت کوین و فلزات گران بها با املاک، گزینه نخست را انتخاب خواهد کرد.

آیا واقعا سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است؟

سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است

کیوساکی صریحاً نوشت: «دیگر املاک و مستغلات را توصیه نمی‌کنم بلکه خرید بیت کوین را پیشنهاد خواهم کرد» دلیل این امر طبق توییتی که کیوساکی زده در جدیدترین کتاب وی که سال 2020 منتشر شد توضیح داده شده است. نام کتاب وی «مانیفست سرمایه داری: پول برای هیچ – نقره، طلا و بیت کوین» است. وی در توییت خود نوشته:

چرا دیگر املاک و مستغلات را توصیه نمی‌کنم؟ در کتاب مانیفست سرمایه داری در سال 2022 بیان کردم که مارکسیست در انتخابات 2020 آمریکا را به دست گرفت. مارکسیست‌ها مالیات بر دارایی را افزایش می‌دهند، کنترل بر اجاره اعمال می‌کنند چرا که افزایش نرخ بهره ارزش دارایی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل طلا، نقره و بیت کوین را پیشنهاد می‌دهم.

بنابراین رابرت کیوساکی معروف در کتاب خود به طور مفصل در خصوص علت این تصمیم صحبت کرده است. دو دلیل عمده انصراف وی از خرید و فروش ملک هم افزایش مالیات بر دارایی و کنترل اجاره خواهد بود. از سال 2020 و با روی کار آمدن دولت بایدن، سرمایه گذاری در املاک دشوارتر از قبل شده است. به عقیده وی هیچ یک از موارد مذکور را در خصوص بیت کوین نمی‌توان اعمال کرد.

توییت کیوساکی

اقتصاد سقوط کند، بازارهای سهام سقوط خواهد کرد

کیوساکی در توییت قبلی خود که مدتی پیش به اشتراک گذاشته بود، بیان داشت که بیت کوین بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابد زیرا اقتصاد آمریکا در حال سقوط است. علاوه بر این بازار سهام و به همراه حقوق بازنشستگی و افزایش بیکاری در همان جهت حرکت می‌کنند.

نویسنده مشهور بازارهای مالی تأکید کرد که بیت کوین گر چه از درآمد افراد محافظت نمی‌کند اما قادر است ثروت آنها حراست نماید. به طور کلی کیوساکی ادعا می‌کند که از دهه 1990 میلادی سقوط اقتصادی فعلی ایالات متحده را پیش بینی کرده است. وی همچنین می‌افزاید که وضعیت کنونی در طول بحران سال 2008 که دولت ایالات متحده شروع به چاپ پول کرد و بعد از آن در سال 2020 6 تریلیون دلار دیگر چاپ کرد تقویت شده است. (یکی دیگر از علل آن پاندمی کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن افراد و شرکت‌ها بوده است)

سود بیت کوین از خرید ملک بیشتر است

علاوه بر این یک دلیل دیگر برای پیوستن به بیت کوین می‌تواند صندوق‌های بازنشستگی ایالات متحده باشند که به تازگی در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند. داده‌های وب سایت CoinMarketCap نشان می‌دهد که هم اکنون بیت کوین با قیمت 19160 دلار دست به دست می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*