Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

آلفارومئو جولیا SWB ؛ کوپه ترسناک ایتالیایی با گیربکس دستی

آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو یک خودرو اسپرت کوپه با طراحی فست بک است که برخلاف ظاهر مدرن خود، به گیربکس دستی مجهز شده! در ادامه با مشخصات فنی Alfa Romeo Giulia SWB Zagato همراه می‌شویم.

کمپانی خصوصی زاگاتو یک شرکت خودرو سازی با تفکر تیونینگ است که ایده‌های خود را در شمال میلان پرورش می‌دهد؛ یعنی دقیقا بیخ گوش پیست افسانه‌ای مونزا ! حال فرض کنید که زاگاتو دست به دست آلفارومئو دهد تا یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های تاریخ خود را روانه خیابان‌ها کند. خودرو اسپرت آلفارومئو جولیا SWB Zagato دقیقا تعریف جمله بالا است که در ادامه به تمامی ابعاد آن نگاهی خواهیم داشت.

معرفی کوپه اسپرت آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو

آلفارومئو جولیا SWB مدل 2023

قبل از هر چیزی باید بگوییم که این خودرو به افتخار جشن 100 سالگی همکاری آلفارومئو و زاگاتو ساخته شده است. مسیر این دو برند در سال 1921 و با خودرو «تیپو G1» آغاز شد و اکنون ما اینجا هستیم.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

کار خود را از نمای جلویی شروع می‌کنیم. مطمئن نیستیم که چگونه حس خود را بیان کنیم اما باید گفت که جلو پنجره آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو تلفیقی از ماسل کارهای آمریکایی و کوپه‌های اسپرت اروپایی را به تصویر می‌کشد. خصوصا هواکش‌های بزرگ در کنار لیپ سپر و کاپوت کشیده، حس و حال خاصی را پدید آورده‌اند.

آلفارومئو جولیا SWB مدل 2023

همچنین باید اشاره کنیم که تمام اجزای جلوپنجره از طراحی سه بعدی و پویا بهره می‌برند و از نمای یکپارچه و صاف، هیچ خبری نیست. چهره این ایتالیایی در عین ظرافت، خشم و عصبانیت خاصی را هم القا می‌کند.

زمانی که از عقب به آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو نگاه می‌کنیم، برخلاف نمای جلویی، بیشتر با یک استون مارتین طرف هستیم که اگزوزهای آن از کناره به وسطِ دیفیوزر منتقل شده است. همچنین چراغ خطر عقب، با استایل خطی طراحی شده که با فرورفتگی ایجاد شده در سقف، تضاد فوق العاده خاصی دارد. طراحان ترجیح داده‌اند تا اسپویلر را از برنامه خود حذف کنند که این موضوع شاید ظاهر زیباتری را پدید آورد اما این کار به هر حال از چسبندگی چرخ‌های عقب می‌کاهد.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

شاهکار ایتالیایی‌ها در کابین آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو به اوج خود می‌رسد. در این قسمت یک نمایشگر دیجیتال 10 اینچی را داریم که به سمت راننده متمایل شده است. از کلاستر دیجیتال هم خبری نیست و با یک پشت آمپر کاملا آنالوگ طرف هستیم. از طرح‌های فیبر کربن داشبورد عبور می‌کنیم تا به کنسول وسطی و هدیه ایتالیایی‌ها برسیم.

مشخصات فنی و قیمت آلفارومئو Zagato مدل 2023

آلفارومئو جولیا SWB مدل 2023

در کنسول وسطی، درست همان گیربکس دستی 6 سرعته‌ای را داریم که آلفارومئو جولیا کوادریفولیو (Quadrifoglio) را به یک خودرو محشر تبدیل کرده بود. این گیربکس اینجاست تا 533 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 2.9 لیتری تحویل بگیرد و آن‌ها را مستقیم به سوی چرخ‌های عقبی روانه کند. بد نیست بدانید که کوادریفولیو در زبان ایتالیایی به معنای «شبدر چهار برگ» است و نماد خوش شانسی به حساب می‌آید. همچنین باید اشاره کنیم که آلفارومئو جولیا کوادریفولیو، یک کام بک حسابی از این شرکت ایتالیایی در کشور آمریکا بود و پس از سال‌های سال، پای خودروهای این برند را به کشور آمریکا باز کرد.

در انتهای کار به فاکتور قیمت می‌رسیم که فعلا در مورد قیمت آلفارومئو جولیا SWB زاگاتو هیچ خبری به صورت رسمی منتشر نشده است اما برخی از منابع، قیمت این زیبای ایتالیایی را بالاتر از 200 هزار دلار تخمین زده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*