هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی

ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی هشدار داد

امروزه برای خرید لوازم یدکی و قطعات حساس خودرو باید دقت زیادی به خرج داد و هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی را جدی گرفت.

در دنیایی زندگی می‌کنیم که حتی نمی‌شود به چشمان خودمان اعتماد کنیم چه برسد به دیگران! بازار و صنعت دست و پا شکسته خودرو به‌تازگی با بحران‌های جدید و جدی مواجه شده که هر یک از آنها می‌تواند آغازگر ماجرایی تازه شود. هر خودرویی بعد از چند سال استفاده خرابی‌هایش آغاز می‌شود.

هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی

نیاز به لوازم یدکی و قطعات خودرو بر کسی پوشیده نیست و باید توسط شرکت تولیدکننده یا واردات کننده خودرو تأمین شود. متاسفانه مدتی است در بازار لوازم یدکی خودرو شاهد توزیع و فروش قطعات فیک و تقلبی هستیم. شرکت پیشگام ایساکو مدت‌هاست با عرضه و خرید و فروش لوازم یدکی تقلبی و جعلی در بازار مبارزه می‌کند و به‌تازگی موفق شده یکی از مراکز تولید و توزیع قطعات یدکی جعلی را پیدا و منهدم کند.

هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی

سایت اینترنتی مذکور که توسط ایساکو شناسایی شده بود، محصولات تقلبی خود را با برند ایساکو به‌فروش می‌رساند. روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو اعلام کرد تلاش می‌کند دست سودجویان و فیک‌فروشان لوازم یدکی را رو کند تا مشتریان نسبت به کالای عرضه شده در بازار دچار شک و تردید نشوند و به‌دام کلاهبرداران نیفتند.

علاوه بر این، مسئله مهم‌تر از ضرر مالی و مادی، زیان معنوی و جانی است که احتمال دارد از لوازم یدکی جعلی به مشتریان برسد. فرض کنید قطعه‌ای مهم به‌صورت تقلبی در بازار عرضه شود و مشتری با خریداری آن پا به جاده بگذارد. در این صورت ممکن است خدایی نکرده ماشین بین راه خراب شده و منجر به تصادف شود.

ایساکو موفق شده طی سالیان اخیر ده‌ها مرکز جعلی و تقلبی لوازم یدکی ایران خودرو را جمع و پلمب کند. برخی از کارگاه‌های تولیدی با نو کردن قطعات و لوازم کهنه و دست دوم اقدام به فروش و بسته‌بندی می‌کردند که با هوشیاری و آگاهی کامل این شرکت، همگی منهدم شدند.

به‌گفته مدیرعامل ایساکو، این شرکت تاکنون با هیچ‌یک از شرکت‌های فروش اینترنتی، برنامه قطعی مشترکی برای فروش قطعات اصلی ایساکو با بسته‌بندی و لیبل و هولوگرام مخصوص به اجرا نگذاشته است. بابک سلاجقه در همین راستا افزود:

بازارگاه فروش الکترونیکی و آنلاین قطعات و لوازم یدکی شرکت ایساکو به‌منظور تسریع و تسهیل در خرید قطعات مورد نیاز برای مشتریان به‌زودی به‌بهره‌برداری خواهد رسید و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با سایت‌های فروش آنلاین در دست اقدام است.

هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی

وی همچنین خاطرنشان کرد در وهله اول پس از شناسایی سایت‌های اینترنتی مجعول و تقلبی سعی شد با هم‌اندیشی مدیران، از فروش این قبیل محصولات فیک جلوگیری به‌عمل آید؛ اما به‌دلیل تعهد این شرکت در خصوص عدم افشای اطلاعات فروشندگان خود، مدیریت حراست شرکت ایساکو ضمن اقدام قانونی و از طریق پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به ردیابی محل تولید و بسته‌بندی قطعات تقلبی شد که در پی این شناسایی، حجم قابل توجهی از قطعات تقلبی، تجهیزات و ادوات بسته‌بندی مربوط به شرکت ایساکو و سایر شرکت‌های خودروساز کشف و ضبط شد.

در حال حاضر در راستای مبارزه با فروشندگان لوازم یدکی و قطعات تقلبی و جعلی، در مناطقی نظیر تهران، ورامین و پیشوا، حدود سه باب فروشگاه و پنج انبار شناسایی و توسط مراجع قضایی بازداشت شدند. البته تحقیقات مراجع ذی‌ربط همچنان در حال پیگیری است و مطمئنا سایت‌ها و انبارهای دیگری هم وجود دارند. سلاجقه تأکید کرد:

برای خرید قطعات و لوازم یدکی اصلی و استاندارد فقط به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز این مجموعه مراجعه کنید. مصرف‌گنندگان می‌توانند شماره بارکد موجود روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و از اصلی یا تقلبی بودن آن آگاه شوند.

هشدار ایساکو درباره خرید قطعات از فروشگاه‌های اینترنتی

مدیرعامل ایساکو خاطرنشان کرد برای اطلاع از اصالت لوازم یدکی و قطعات خودرو می‌توان به اپلیکیشن ایساکو مراجعه کرد و گزینه اصالت کالا را برگزید. مشتریان با استفاده از این برنامه می‌توانند هم اصالت کالای خریداری شده خود را تشخیص دهند و هم از امکانات دیگر آن بهره‌مند شوند.

در پایان هم سلاجقه تأکید کرد که سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی می‌بایست دقت کنند تا هرگونه کالایی را بدون توجه به اصالت و شناسه کد آن در سایت خود نفروشند؛ چرا که در غیر این صورت باید در قبال تبعات جانی و مالی پاسخگو باشند. همچنین برخی از فروشندگان اعتراف می‌کنند که کالای پیشنهادی توسط تولیدکننده اصلی ساخته نشده و بدین ترتیب از خود رفع مسئولیت می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*