بوگاتی شیرون دست ساز ویتنامی

بوگاتی دست ساز ویتنامی، رقیب مادا 9 افغانستان را تماشا کنید

چند جوان ویتنامی با کمترین امکانات نسخه کپی بوگاتی شیرون را ساخته‌اند. این بوگاتی دست ساز ویتنامی شاید رقیب مادا 9، اولین سوپرکار افغانستان باشد.

شیرون هایپرکاری ویژه از خودروساز خوشنام بوگاتی است که با پیشرانه حجیم 8 لیتری W16 کوادتوربو خود توانایی تولید قدرت 1500 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتون متر را دارد. دستیابی به این خروجی استثنائی هم هزینه کمی ندارد و با قیمت کمتر از 3 میلیون دلار نمی‌توان به آن دست پیدا کرد. علاوه بر اینکه تولید این هایپرکار در مجموع به 500 دستگاه محدود شده است. از این رو، کسی جز سلبریتی‌های سطح اول و ثروتمندهای عاشق ماشین بضاعت خرید این ابرخودرو را ندارند. با وجود این، تعدادی جوان ویتنامی به‌تازگی از بوگاتی شیرون دست ساز پرده برداشته‌اند که با خلاقیت و پشتکارشان موفق به ساخت آن شده‌اند.

سوپرکار شیرون بوگاتی، دست ساز تعدادی جوان ویتنامی

اعضای کانال یوتیوب NHẾT TV توانسته‌اند نسخه خود از شیرون بوگاتی را با دست بسازند. بنا به عنوان ویدیو منتشر شده، آن‌ها 365 روز را صرف ساخت این خودرو کرده‌اند که حداقل از لحاظ ظاهری چشمگیر از آب در آمده است. سازنده‌های این نسخه کپی، بدنه اولیه آن را به‌صورت دستی با استفاده از خاک رس شکل داده و سپس پنل‌های بدنه را با فایبرگلاس ساخته‌اند. نهایتاً اسکلت فولادی پیچیده‌ای با جوشکاری دستی را جاگذاری کرده‌اند. نکته جالب این بوگاتی شیرون دست ساز این است که شاسی و اجزای سیستم تعلیق از پایه به‌صورت دستی ساخته شده‌اند.

بوگاتی شیرون دست ساز ویتنامی

این ویتنامی‌های خوش‌ذوق حتی سیستم تعلیق «پوش راد» (Push-rod) را به‌کار گرفته‌اند که پیش‌تر در خودروهای فرمول یک و خودروهای سوپر اسپرت امروزی مثل لامبورگینی اونتادور دیده‌ایم. با وجود این‌ها، همان‌طور که انتظار می‌رود، قوای محرکه بوگاتی شیروت دست ساز ویتنامی ها چنگی به دل نمی‌زند. آن‌ها یک پیشرانه 4 سیلندر 12 سوپاپی تویوتا را در ناحیه عقب تعبیه کرده‌اند و برای انتقال قدرت، گیربکس دستی در نظر گرفته‌اند. در هر صورت، نکته حائز اهمیت است که این جوان های ویتنامی توانسته‌اند با کمترین امکانات خودرویی را بسازند که حداقل از نظر نمای بیرونی شباهت جالب توجهی به شیرون دارد.

بوگاتی شیرون دست ساز ویتنامی احتمالاً شما را به یاد مادا 9، اولین سوپرکار افغانستان می‌اندازد که طی چند وقت اخیر خبرساز شده است. این دو خودرو شباهت‌هایی به همدیگر نظیر سیستم تعلیق پوش راد و قرارگیری پیشرانه در عقب دارند. با این حال، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مادا 9 صرفاً یک نسخه کپی یا رپلیکا مثل همین بوگاتی دست ساز ویتنامی ها به‌حساب می‌آید. همچنین احتمالاً هدف از ساخت آن چیزی جز سر و صدای تبلیغاتی نبوده است. به‌تازگی حتی دانش‌آموزی غنایی نسخه کپی لامبورگینی با نام کلسوس P1 را با دست ساخته بود که البته بی‌شک در حد و اندازه نسخه دست‌ساز Chiron نیست.