ربات اتوماتیک شارژر هیوندای

ربات شارژر اتوماتیک هیوندای، پمپ بنزین‌ها را تعطیل می‌کند + ویدیو

هیوندای از ربات شارژر خودکار خود رونمایی کرده که به صورت تمام اتوماتیک، خودروهای برقی را شارژ می‌کند اما چگونه؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

اکنون دنیای خودروهای برقی با کانسپت‌های عجیب و غریبی مثل جیلی گلکسی لایت یا پژو اینسپشن اشباع شده است و شاید تا سال‌های آینده، هیچ چیزی شما را شگفت زده نکند. پس طراحان و مهندسان به سراغ دنیای شارژرها رفته‌اند. پس از شارژر 600 کیلو وات DC هواوی که پادشاه این جهان محسوب می‌شود، حالا شرکت هیوندای هم ربات بامزه خود را به روی صحنه آورده که واقعا دسته کمی از یک اپراتور پمپ بنزین ندارد! ابتدا به سراغ ویدیو عملکرد آن می‌رویم و سپس جزئیات کار را بررسی می‌کنیم.

ربات اتوماتیک هیوندای برای شارژ کردن خودروهای برقی

خودرو حاضر در ویدیو بالا، هیوندای آیونیک 6 است که سدان برقی و پرچمدار کره‌ای‌ها به حساب می‌آید. با توجه به فرم درگاه شارژ (پورت شارژ سریع CC1 تایپ یک)، می‌توان گفت که این ویدیو در کشور آمریکا تهیه شده و به احتمال خیلی زیاد، فعلا آمریکایی‌ها اولین مشتریان این سرویس خواهند بود. به هر حال ابتدا باید ویدیو معرفی و عملکرد ربات شارژر خودروهای برقی هیوندای را تماشا کنید تا طرز کار آن‌ را متوجه شوید.

ربات اتوماتیک شارژر هیوندای

هیوندای آیونیک 6 یک خودرو سدان پرچمدار برقی است که از دو موتور الکتریکی با 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به سیستم رانندگی خودکار سطح 2 هم مجهز شده است. این سیستم، قابلیت‌هایی مثل پارک اتوماتیک خودرو، استارت ریموتی، دستیار باقی ماندن بین خطوط و رادار تابلو خوان را به همراه جشنواره‌ای از امکانات دیگر در اختیار راننده قرار می‌دهد. حالا شرکت هیوندای بر اساس سیستم دستیار پارک اتوماتیک در هیوندای آیونیک 6، یک ربات هوشمند با قابلیت شارژ اتوماتیک را طراحی کرده است که می‌تواند بدون دخالت اپراتور انسانی، کار شارژ کردن خودروهای برقی را انجام دهد.

ربات اتوماتیک شارژر هیوندای

این سیستم که RSPA (دستیار پارک اتوماتیک از راه دور) نام دارد، شامل مجموعه‌ای از سنسورها و دوربین‌ها می‌شود که می‌تواند بدون ذره‌ای خطا، خودرو شما را بین خطوط از پیش تعین شده، پارک کند. حالا درب پورت شارژ خودرو برقی به صورت اتوماتیک باز می‌شود و ربات به کمک سیستم پردازش تصویر و یک بازو محرک (با قابلیت کنترل 6 محوره) دقیقا محل اتصال پورت شارژ را پیدا می‌کند.

ربات خودکار شارژ کردن ماشین برقی هیوندای

در کنار این ربات، یک نمایشگر دیجیتال قرار دارد که دقیقا مثل نمایشگرهای LCD در پمپ بنزین‌ها عمل می‌کند. در سمت چپ آن، توان شارژر (در این جا عدد 113 کیلو وات DC) درج شده است و سپس به مدت زمانی باقی مانده تا اتمام شارژ شدن خودرو می‌رسیم. در سمت راست هم درصد و ظرفیت شارژ شدن باتری را نشان می‌دهد (اینجا باتری تا 6.16 کیلو وات ساعت شارژ شده است اما باتری هیوندای آیونیک 6 تقریبا 77 کیلو وات ساعت ظرفیت دارد).

ربات خودکار شارژ کردن ماشین برقی هیوندای

یک نشانگر LED ماتریسی هم به صورت استوانه‌ای، روی ربات شارژر خودکار خودروهای برقی هیوندای نصب شده تا درصد باتری‌ها را راحت‌تر نشان دهد. با پر شدن باتری‌های خودرو برقی، ربات جدا و سپس درب پورت شارژ بسته و یک نوتیفیکیشن برای راننده ارسال می‌شود. اکنون که این سیستم به ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی رسیده، چرا به پمپ بنزین‌های سراسر جهان نیاید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*