ایستگاه شارژر مگافست شارژ DC خودرو الکتریکی هواوی

قوی ترین شارژر خودروهای برقی در جهان هم چینی است؛ فول شارژ در 9 دقیقه با رقیب چینی تسلا

اسناد فاش شده از هوای، مشخصات فنی مهمی از قوی ترین ایستگاه شارژر خودروهای برقی را لو می‌دهند که در ادامه با جزئیات آن همراه می‌شویم. اما صفر تا صد شارژ شدن خودروهای EV با ایستگاه شارژ DC هواوی چقدر طول می‌کشد؟

چینی‌ها فصل جدیدی را در تاریخ خودروهای برقی آغاز کرده‌اند. آن‌ها بعد از ساخت فضاپیماهایی مثل های فای زد به سراغ غول‌های هزار اسب بخاری مثل دانگ فنگ منگشن M-Terrain و بی وای دی یانگ وانگ U8 رفتند و سپس پمپ بنزین خودروهای الکتریکی را با علم و دانش خود هدف گرفتند! همین چند وقت قبل بود که با شارژر 500 کیلو واتی شرکت NIO آشنا شدیم که در عرض کمتر از 12 دقیقه، می‌توانست باتری خودروهای برقی را به صورت کامل شارژ کند و حالا هواوی قصد دارد تا تعریف خود را از این تکنولوژی به جهان نشان دهد!

فهرست عناوین:

قوی ترین ایستگاه شارژر DC برای خودروهای برقی: شارژر مگافست 600 کیلو واتی هواوی

قوی ترین شارژر خودروهای برقی هواوی

شاید این نکته را ندانید اما شرکت هواوی علاوه بر ساخت تبلت، گوشی، ایربادز و اسمارت واچ، به صورت زیرمیزی در بازار خودروهای برقی چینی هم سهیم است. شاهکارهایی مثل آواتار 11 یا آیتو M7 و سدان‌هایی مثل آیتو M5 و هواوی آرک فاکس، همگی جزوی از هنرهای این شرکت چینی به حساب می‌آیند. حالا هواوی در آخرین نمایش خود به سراغ شارژرهای مگافست شارژی رفته که شاید در مدت زمان کمتر از یک دستشویی رفتن، قادر هستند تا خودروهای EV را فول شارژ کنند!

قوی ترین شارژر خودروهای برقی هواوی - شارژر نیو

شارژر 500 کیلو واتی شرکت NIO

اگر فقط فاکتور «توان و عدد کیلو وات» را ملاک قرار دهیم، باید گفت که شرکت تسلا، مالک قوی ترین شارژر خودرو DC در جهان است. توان شارژرهای کامیون‌های سمی تراک تسلا، چیزی حدود 750 کیلو وات تا یک مگاوات است اما بحث ما به خودروهای برقی مربوط می‌شود نه کامیون‌ها. طبق اسناد و تصاویر لو رفته، هواوی در حال توسعه‌ی یک ایستگاه مگافست شارژ DC برای خودروهای برقی است که از نظر ظاهری، تقریبا به جایگاه‌های شارژ تسلا شباهت دارد. طبق تصاویر لو رفته، ابعاد این ایستگاه‌ها در حدود 295*340*1700 میلی متر است و در پایین‌ترین قسمت آن‌ها می‌توانید تجهیزات خنک کننده را پیدا کنید؛ حضور دو فن با هواکش‌های بزرگ، شایعه‌ی 600 کیلو واتی بودن این دستگاه‌ها را بیشتر تایید می‌کند.

قوی ترین شارژر خودروهای برقی هواوی - کامیون تسلا

کامیون Semi Truck تسلا

ایستگاه شارژ خودروهای برقی هواوی، در حال حاضر فقط یک پورت خروجی دارد که از نظر ظاهری و همچنین طبق اطلاعات لو رفته، دقیقا نوعی از شارژرهای GB/T (پروتکل شارژرهای DC فست شارژ در چین) به شمار می‌آید. همچنین این شارژر فعلا با کد DT600L1-CNA1 (از سری فیوژن شارژ) شناخته می‌شود و در پورت خروجی آن، بازه‌ای از ولتاژ 200 تا 1000 ولت DC را پشتیبانی می‌کند.جریان خروجی در شارژر خودرو برقی هواوی، تقریبا 600 آمپر است و با یک حساب و کتاب ساده، می‌توان گفت که توان این شارژر در حالت ماکسیمم به 600 کیلو وات DC می‌رسد؛ پس لقب قوی ترین شارژر خودروهای برقی در جهان، کاملا برازنده‌ آن خواهد بود.

بد نیست بدانید که سری فیوژن شارژ هواوی قرار است تا سال 2025 و در قامت دو ایستگاه شارژ خودروهای برقی و یک کیت جامپ استارت، در سراسر کشور چین ظاهر شود. قوی‌ترین عضو این سری، همین شارژر 600 کیلو واتی DC هواوی است و سپس به شارژر 360 کیلو وات می‌رسیم که مانند پمپ‌ بنزین‌های معمولی، دو پورت شارژ 180 کیلو واتی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

آیا شما تویوتا لندکروز با دو باک بنزین را دیده‌اید؟ بعضی از خودروهای برقی هم می‌توانند دو پورت شارژ داشته باشند و همزمان از طریق هر دو آن‌ها شارژ شوند. نهایتا به کیت جامپ استارت 600 کیلو واتی می‌رسیم که فقط برای خودروهای برقی طراحی شده است.

ایستگاه شارژ خودروهای برقی هواوی قوی تر است یا تسلا؟

قوی ترین شارژر خودروهای برقی هواوی - شارژ تسلا

ایستگاه شارژ تسلا

شرکت تسلا در حال حاضر با ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی V3 به مشتریان خود خدمات می‌دهد که توان این شارژرها تقریبا 250 کیلو وات است. گفته می‌شود که ایستگاه شارژر V4 تسلا قرار است به زودی و با توان 350 کیلو وات به میدان بیاید که باز هم از نظر عددی، نمی‌تواند حریف شارژر 600 کیلو وات هواوی که لقب قوی ترین شارژر خودروهای برقی را یدک می‌کشد باشد.

شارژر 600 کیلو وات هواوی برای کدام خودروها خواهد بود؟

قوی ترین شارژر خودروهای برقی هواوی

ایستگاه شارژ فست شارژ DC شرکت هواوی

با توجه به اینکه ولتاژ شارژر 600 کیلو وات هواوی بین 200 تا 1000 ولت DC است، باید گفت که این ایستگاه می‌تواند تمام خودروهای برقی مدرن را شارژ کند اما برای اینکه ذات اصلی و تمام توان خود را نشان دهد، باید به خودروهای برقی با معماری برق 800 ولت DC متصل شود. خودروهای برقی سوپر اسپرت مثل پورشه تایکان یا لوسید ایر سافیر در کنار هامر برقی یا دوج چارجر EV، از پلتفرم 800 ولت DC استفاده می‌کنند و توقع داریم که هواوی آیتو M9 هم این معماری را داشته باشد.

ایستگاه شارژر 600 کیلو واتی DC هواوی، خودروهای برقی را در چند دقیقه شارژ می‌کند؟

شارژر 500 کیلو واتی شرکت نیو در عرض 12 دقیقه می‌تواند ظرفیت باتری خودروهای برقی را از 20 به 80 درصد برساند و این کار در شارژر 250 کیلو واتی تسلا، تقریبا بین 17 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.  اگر شارژرهای 360 کیلو واتی را در این موقعیت قرار دهیم، عددی کمتر از 15 دقیقه را به دست می‌آوریم؛ پس با یک حساب و کتاب ساده (و کاملا روی کاغذ)، می‌توان حدس زد که ایستگاه شارژر 600 کیلو واتی DC هواوی، احتمالا می‌تواند در عرض کمتر از 10 دقیقه، ظرفیت باتری‌ خودروهای برقی را از 20 به 80 درصد افزایش دهد. در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که شارژرهای فست شارژ DC معمولی (با توان 50 تا 110 کیلو وات)، معمولا خودروهای برقی را تقریبا در عرض 1 ساعت و 20 شارژ می‌کنند که این عدد در شارژرهای خانگی AC (با توان 10 کیلو وات) به چندین ساعت می‌رسد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*