12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

12 اپلیکیشن ضروری که باید بر روی تمام گوشی‌های اندرویدی نصب شود

ما در اینجا فهرستی از 12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی را گردآوری کرده‌ایم. از ویرایشگر عکس و ویدیو گرفته تا اسکن مدارک و انتقال فایل، همگی در اینجا هستند.

گوشی هوشمند اندرویدی شما، قلب تپنده زندگی شماست. وسیله‌ای که از آن برای ارتباطات اجتماعی، به‌سرانجام رساندن کارها، سرگرم شدن و غیره استفاده می‌کنید. ویترین انبوهی از اپلیکیشن‌ها که در اپ استورها وجود دارد هم حاکی از همین قضیه است. چرا که آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری برای زندگی روزمره ما کارایی دارند. اما بیشتر کاربران هیچوقت از پتانسیل واقعی گوشی اندروید خود استفاده نکرده‌اند؛ چرا که آن‌ها دقیقا نمی‌دانند باید چه اپلیکیشن‌هایی را روی گوشی خود نصب کنند.

به‌همین بهانه ما در این مقاله فهرستی از 12 اپلیکیشن ضروری را گردآوری کرده‌ایم که نصب آن‌ها روی تمام گوشی‌های اندرویدی بسیار واجب است. در این فهرست برای هر کاری که فکرش را هم بکنید، اپلیکیشنی وجود دارد که می‌تواند کمک حال شما باشد. از ابزاری برای وب‌گردی امن در سطح اینترنت گرفته تا اپلیکیشن‌های ویرایش فیلم و عکس برای کاربران شبکه‌های اجتماعی؛ همه و همه در این لیست حاضر هستند.

البته لازم به ذکر است ما دیگر در این لیست اپلیکیشن‌هایی که عموما به‌صورت پیشفرض روی گوشی‌ها نصب هستند (مثل اپلیکیشن Gmail و Google) و شبکه‌های اجتماعی محبوب (مثل اینستاگرام و تیک تاک) را قرار نداده‌ایم.

این 12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی را همین حالا نصب کنید

1. اپلیکیشن Google Authenticator

اپلیکیشن Google Authenticator

این روزها امنیت دیجیتال یکی از مهم‌ترین مباحثی است که کاربران باید برای آن اهمیت قائل شوند. حتی اگر سخت‌ترین رمزعبور روی کل کره زمین را هم داشته باشید، همچنان در معرض هک شدن هستید. یکی از محبوب‌ترین راهکارها برای جلوگیری از هک شدن، احراز هویت دو مرحله‌ای است که به‌لطف آن باید پیش از ورود به اکانت خود رمزی که به گوشی‌تان ارسال می‌شود را وارد کنید.

هرچند این روش وضعیت را بهتر می‌کند، اما همچنان خطر هک وجود دارد. اگر واقعا می‌خواهید از هرگونه هک جلوگیری کنید، باید از اپلیکیشن‌های احراز هویت استفاده کنید.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های احراز هویت، Google Authenticator است. اپلیکیشنی که با رابط کاربری آسان و ساده خود، تمام کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای فعلی شما را درون یک لیست به‌نمایش می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد تمام اکانت‌هایتان را با کمک آن ایمن کنید. این برنامه همچنین می‌تواند کدها را به اکانت گوگل شما نیز اضافه کند.

2. اپلیکیشن Surfshark

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ردیابی توسط افراد سودجو، برای وبگردی و گشت زدن در اینترنت از VPN استفاده کنید. این برنامه‌ها با پنهان کردن آدرس آیپی شما نه تنها جلوی ردیابی را می‌گیرند، بلکه جلوی دسترسی بدافزارها به اطلاعا تشما را هم می‌گیرند.

در حال حاضر برنامه‌های وی‌پی‌ان زیادی در سطح اینترنت وجود دارد، اما یکی از بهترین آن‌ها Surfshark نام دارد. شما با تهیه یک اکانت می‌توانید این برنامه را روی تعداد نامحدودی دستگاه خود نصب و اجرا کنید. این یک برنامه جذاب و پرسرعت است که امکان اتصال به اینترنت از طریق ‌آیپی کشورهای مختلف را ممکن می‌کند.

3. اپلیکیشن KWGT

اپلیکیشن KWGT

یکی از بزرگ‌ترین مزایای اندروید، شخصی‌سازی بی‌نهایت آن است که به کاربران اجازه می‌دهد کنترل کامل گوشی خود را در دست بگیرند. شما می‌توانید تمام ابعاد و زوایای صفحه قفل گوشی‌تان را عوض کنید. ولی خب هیچ چیزی مهم‌تر از صفحه هوم گوشی نیست. اگر شما هم می‌خواهید صفحه گوشی‌تان را دلپذیر و زیبا کنید،‌ می‌توانید از اپلیکیشن KWGT استفاده کنید.

برنامه KWGT به شما اجازه می‌دهد ویجت‌های سفارشی بسازید و آن‌ها را در هر کجای صفحه هوم گوشی‌تان که خواستید بگذارید. گزینه‌هایی که این برنامه در اختیار شما می‌گذارد تقریبا بی‌نهایت است. حال اگر می‌خواهید یک طراحی مینیمال ایجاد کنید و یا یک تم به سبک فیلم‌های محبوب جنگ ستارگان یا تیم محبوب فوتبال خود بسازید.

4. اپلیکیشن Tasker

اپلیکیشن Tasker

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

مسلما گوشی‌های هوشمند ما قرار است که هوشمندانه عمل کنند. و یک اپلیکیشن می‌تواند IQ گوشی‌ها را تقویت کند تا بتوانیم از آن‌ها برای اتوماسیون‌سازی کارهایمان در زندگی استفاده کنیم. به اپلیکیشن Tasker، پادشاه اتوماسیون‌سازی اندرویدی سلام کنید. برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد کارها را به آن بسپارید و با خیال راحت به امور زندگی خود بپردازید.

به‌طور مثال شما می‌توانید با کمک آن تعیین کنید که وقتی ایرباد بلوتوثی به گوشی وصل شد، اپلیکیشن موسیقی نصب شده روی گوشی اجرا شده و پلی لیست موسیقی‌های مورد علاقه‌تان اجرا شود. یا شاید بخواهید گجت‌های هوشمند منزل شما حتی زمانی که در خانه نیستید هم بتوانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

Tasker برنامه‌ای است که می‌توانید همه این کارها را به آن بسپارید. شاید کار با رابط کاربری تسکر کمی پیچیده باشد، اما قطعا ارزش یاد گرفتن را دارد.

5. اپلیکیشن PhotoScan by Google Photos

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

اپلیکیشن PhotoScan شاید یکی از کمرنگ‌ترین اپلیکیشن‌هایی باشد که غول جستجوی جهان آن را می‌سازد. این ابزاری است که از دوربین گوشی شما استفاده می‌کند و با جادوی محاسباتی عکس‌ها و اسناد فیزیکی شما را شناسایی می‌کند. تمام آن چیزی که برای استفاده از این برنامه نیاز دارید اجرای برنامه، بردن لنز دوربین روی سند و سپس انتخاب چهار گوشه آن است. این برنامه سپس یک عکس صاف و باکیفیت را از آن ثبت خواهد کرد.

شاید تصویر اسکن شده توسط این اپلیکیشن به‌کیفیت اسکنرهای حرفه‌ای نرسد، اما کیفیت بسیار نزدیکی به آن‌ها دارد. به‌لطف این برنامه شما می‌توانید فورا از مدارک شناسایی و دیگر اسناد خود اسکن تهیه کرده و آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

6. اپلیکیشن Pushbullet

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

احتمالا حسرت کاربران آیفون‌ها را می‌خورید که با اپلیکیشن AirDrop به‌راحتی می‌توانند با هم فایل جابجا کنند. نگران نباشید، کاربران اندرویدی هم می‌توانند با اپلیکیشن Pushbullet آن را تجربه کنند. این برنامه به‌شما اجازه انتقال فایل بین گوشی شما با دیگر دستگاه‌ها را می‌دهد.

فرقی نمی‌کند شما یک کامپیوت، تبلت یا یک گوشی اندرویدی دیگر داشته باشید. فقط کافیست برنامه را روی گوشی خود و دستگاه ثانویه نصب کنید و انتقال را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید یک افزونه را روی مرورگر گوگل کروم نصب کنید و به‌راحتی بین گوشی و کامپیوتر خود فایل جابجا کنید.

اما اپلیکیشن Pushbullet قابلیت‌های دیگری را هم ارائه می‌کند که البته برخی از آن‌ها فقط با پرداخت هزینه در دسترس شما قرار می‌گیرند. به‌طور مثال شما می‌توانید پیام‌های متنی و نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را روی صفحه کامپیوترتان مشاهده کنید، در لحظه کپی و پیست کنید و فایل‌هایی با حداکثر حجم 1 گیگابایتی را ارسال کنید.

البته خود مایکروسافت هم در حال کار روی چنین قابلیتی با اپلیکیشن Phone Link است؛ ولی این برنامه در حال حاضر به‌صورت انحصاری در اختیار کاربران گوشی‌های مدرن سامسونگ قرار دارد.

7. اپلیکیشن Gboard

اپلیکیشن Gboard

هیچ کیبورد مجازی کامل نیست، اما کیبورد پیش‌فرض نصب شده روی گوشی‌ها به‌قدری بد هست که شما را مجاب کند به‌دنبال کیبورد دیگری برای استفاده بگردید. اشتباهات تایپی، لمس بسیار ضعیف و موارد این‌چنینی سرعت تایپ شما را به‌شدت کاهش می‌دهند و می‌توانند نوشتن یک ایمیل یا متن طولانی را برای شما به کار طاقت‌فرسایی تبدیل کنند.

اما خبر خوب اینکه گوگل دست کاربران اندرویدی را برای نصب کیبوردهای مجازی به‌خوبی باز گذاشته و شما می‌توانید هر اپلیکیشنی که با آن راحت‌تر هستید را روی دستگاه خود نصب کنید. یکی از بهترین آن‌ها اپلیکیشن Gboard است.

گرچه اپلیکیشن‌های کیبورد متعددی در پلی استور گوگل وجود دارد، اما تاج پادشاهی آن‌ها روی سر اپلیکیشن Gboard خود کمپانی گوگل است. این کیبورد به‌لطف ماشین یادگیری گوگل می‌تواند به‌دقت نوع تایپ شما را زیر نظر گرفته و بفهمد تا به افزایش سرعت تایپ شما کمک کند. گوگل یک حالت تبدیل صدا به متن را هم در این اپ ارائه می‌کند که به‌شما اجازه می‌دهد مکالمه کنید تا خود برنامه برایتان تایپ کند.

از امکانات جذاب این برنامه باید به امکان سفارشی‌سازی و گزینه‌های متعدد برای تغییر تم، حالت کیبورد شناور، حالت یک دستی، جستجوگر ایموجی، اجازه ورود GIF و امکان مشاهده تاریخچه کلیپ‌برد اشاره کرد.

8. اپلیکیشن Messages by Google

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

اسلحه توانمند گوگل برای مقابله با iMessage اپل، اپلیکیشنی به‌نام Messages by Google است. این اپلیکیشن شبیه یک برنامه ارسال پیام کوتاه معمولی کار می‌کند، ولی اگر به اینترنت متصل باشید می‌توانید از آن به‌عنوان یک پیام‌رسان غنی و آنلاین نیز استفاده کنید که آن را جایگزین iMessage می‌کند. اگر هم صاحب یکی از گوشی‌های گوگل پیکسل باشید، این برنامه به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی شما نصب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

این برنامه دارای رابط کاربری ساده و مینیمال مبتنی بر زبان طراحی Material You است که باعث می‌شود ظاهر یکنواختی با گوشی شما پیدا کند. شما در این برنامه می‌توانید پیام‌های کاری و شخصی‌تان را از یکدیگر جدا کنید و یا از امکاناتی مثل ارسال پیام با زمان‌بندی، آرشیو پیام‌ها و جستجوی کلمات مشخصی بین پیام‌ها استفاده کنید. از طریق این برنامه همچنین امکان ارسال محتوای چندرسانه‌ای باکیفیت و واکنش نشان دادن به پیام‌ها از طریق ایموجی‌ها نیز وجود دارد.

9. اپلیکیشن WiFi Heatmap

اپلیکیشن Wifi Heatmap

وای فای یکی از مهم‌ترین فناوری‌های زندگی مدرن ما است، اما گاهی اوقات کنار آمدن با آن برای ما دردسرساز می‌شود. به‌طور مثال دیوارها و یا اجسام سخت می‌توانند باعث ضعیف کردن سیگنال شوند و هر چه ابعاد خانه شما بزرگ‌تر باشد، دردسر گیرندگی شما بیشتر خواهد بود. یکی از بهترین راه‌ها، قرار دادن تقویت‌کننده‌های Wi-Fi‌ در نقاطی از منزل است. اما از کجا بدانیم که بهترین مکان برای قرار دادن آن‌ها کجاست؟

WiFi Heatmap یک ابزار عالی است که اطلاعاتی از سرعت و استحکام اتصال وای فای شما را در اختیارتان می‌گذارد. فقط کافیست برنامه را اجرا کنید و به نقاط مختلف منزل خود بروید تا از شرایط اتصال در آن مناطق مطلع شوید. این برنامه یک نقشه حرارتی واقعی از منزل شما را ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که قدرت شبکه در هر یک از اتاق‌های منزل شما دقیقا چگونه است.

سپس با استفاده از این اطلاعات شما می‌توانید مکان بهینه‌تری برای قرار دادن روتر مودم خود پیدا کنید و امکان اتصال آسان‌تری به وای فای را در اختیار تمام کاربران خود بگذارید.

10. اپلیکیشن Libby by Overdrive

اپلیکیشن Libby

اگر اهل مطالعه کتاب‌های الکترونیکی انگلیسی‌زبان هستید، احتمالا با اکوسیستم Amazon Kindle آشنا هستید. با این حال استفاده از کتاب‌های این کتابخانه مجازی برای کاربرانی که در ایران استفاده می‌کنند، تقریبا غیرممکن است؛ چرا که پرداخت در این برنامه به‌صورت دلاری انجام می‌شود و اگر هم بخواهید از کتاب‌های رایگان آن استفاده کنید، باید عضویت کیندل را تهیه کنید.

یکی از اپلیکیشن‌های جایگزینی که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید Libby است. بنابراین می‌توانید از این برنامه برای دسترسی به منابع و کتاب‌های خارجی استفاده کنید.

11. اپلیکیشن Adobe Express

اپلیکیشن Adobe Express

Adobe Express که پیشتر با نام Adobe Spark‌ شناخته می‌شد، یک ویرایشگر تصاویر خلاقانه است که می‌توانید از آن برای ساخت پست در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این در واقع چیزی مثل فتوشاپ برای گوشی‌های موبایل است که محبوبیت زیادی را بین کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام پیدا کرده است.

هرچند از نظر امکانات به گرد پای فتوشاپ هم نمی‌رسد، اما حداقل اگر می‌خواهید با گوشی توی جیب خود پست‌هایتان را طراحی کنید، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید. به‌خصوص اخیرا قابلیت ویرایش و ساخت کلیپ‌های کوتاه ویدیویی نیز به آن اضافه شده که از آن ابزاری مفید برای ساخت ویدیوهای تیک تاک یا ریلزهای اینستاگرام می‌سازد.

فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، کار شخصی دارید و یا می‌خواهید عکس‌های تعطیلات آخر هفته کنار دوستانتان را ویرایش کنید، ادوبی اکسپرس به‌شما اجازه می‌دهد عکس‌هایتان را ویرایش کرده، فایل‌های گرافیکی به‌آن اضافه کنید و یک ویدیوی کوتاه دلچسب بسازید.

قالب‌های آماده‌ای نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که به‌شما در ساخت ویدیوهایتان کمک می‌کند. این برنامه همچنین امکان اضافه کردن لوگو کسب‌وکارتان، انتخاب رنگ و فونت متون و همینطور اضافه کردن فایل‌های گرافیکی جذاب را به‌شما می‌دهد.

12. اپلیکیشن CapCut

12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی که باید نصب کنید

و اما آخرین مورد از فهرست 12 اپلیکیشن ضروری اندرویدی، CapCut نام دارد. از آنجا که ویدیوها نقش پررنگ‌تری در زندگی دیجیتالی ما دارند، ویرایش ویدیو یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی شده که می‌توانیم هر روز با آن سر و کار داشته باشیم. فرقی نمی‌کند شما یک تولیدکننده محتوای ویدیویی هستید یا آنکه می‌خواهید یک ویدیوی کوتاه از عکس‌های خانوادگی‌تان بسازید و در اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید؛ شما به این مهارت نیاز دارید.

برای این کار، هیچ اپلیکیشن موبایلی کامل‌تر و بهتر از CapCut نیست. با کمک این برنامه شما می‌توانید ویدیوهای جذاب و کاربردی را تولید کنید. در اینجا قالب‌های آماده‌ای نیز وجود دارد که کار را برای شما آسان‌تر از هر زمان دیگری می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این برنامه،‌ ویرایشگر تایم لاینی آن است. این برنامه همچنین افکت‌های حرفه‌ای را نیز که از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرند، در اختیار شما می‌گذارد. امکانات بیشتری هم در این برنامه وجود دارد که بعد از استفاده متوجه آن‌ها خواهید شد.