خودروهای پرطرفدار

خودروهای پرطرفداری که تا سال آینده با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم

در ادامه به معرفی تعدادی از خودروهای پرطرفدار بازار می‌پردازیم که تا سال آینده بازنشسته می‌شوند. شورلت کامارو، آئودی TT و مرسدس بنز CLS از جمله این اتومبیل‌های خاطره‌انگیز هستند.

با تغییر سلیقه رانندگان، طبیعی است که کمپانی‌های خودروسازی نیز برخی مدل‌های محصولاتشان را از رده خارج کرده و محصولات جدیدی را جایگزینشان کنند.

این روند البته در سال‌های اخیر به‌خاطر گرایش جوامع مختلف به اتومبیل‌های هیبریدی و تمام برقی سرعت بیشتری گرفته؛ چرا که اکثر کمپانی‌های خودروساز ناچارند خط تولید خودروهای بنزینی خود را کنار بگذارند تا فرصت برای محصولات هیبریدی یا تمام الکتریکی فراهم شود.

در نتیجه این اتفاق، بسیاری خودروهای پرطرفدار سال‌های گذشته بازار رفته رفته بازنشسته می‌شوند و محصولات جدیدی جای آن‌ها را می‌گیرند.

در سال 2022 تقریبا تمامی خودروسازهای بزرگ دنیا حداقل یک مدل از خودروهای ضعیف‌تر از انتظار خود را بازنشسته کردند. این روند در سال 2023 هم ادامه یافت و حتی سخت‌تر از سال 2023 هم پیش رفت. با این حال، گرایش به خودروهای الکتریکی باعث شده که اتومبیل سازان ناچار شوند ظرف یک سال آینده با برخی مدل‌های مطرح دیگر از محصولاتشان نیز خداحافظی کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از خودروهای پرطرفدار سال‌های اخیر دنیا می‌پردازیم که تولیدشان تا سال 2024 متوقف شده و جای خود را به اتومبیل‌های هیبریدی یا برقی خواهند داد.

بازنشستگی برخی از این مدل‌ها از پیش اعلام شده بود. با این وجود خبر توقف خط تولید برخی از آن‌ها باعث شگفتی فراوانی در میان علاقمندان شده است.

کدام خودروهای پرطرفدار تا پایان سال 2024 بازنشسته خواهند شد؟

شورلت بولت – Chevrolet Bolt

شورلت بولت

یکی از بزرگترین شکایاتی که پیرامون خودروهای الکتریکی وجود دارد، قیمت بالاتر و مسافت پیمایش پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با خودروهای ارزان قیمت بنزینی است.

خودروی الکتریکی شورلت بولت با حداقل قیمت 26 هزار دلار و مسافت پیمایش 250 مایل با هر بار شارژ کامل باتری توانست پاسخی مناسب به هریک از این دو ایراد بدهد.

Chevrolet Bolt در حقیقت یکی از معدود خودروهای برقی ارزان‌قیمت دنیا به شمار می‌رود. با این وجود به نظر می‌رسد این مساله برای ادامه بقای آن کافی نیست؛ چرا که جنرال موتورز اعلام کرده که شورلت بولت و مدل بزرگتر Bolt EUV در پایان سال 2023 از چرخه تولید خارج شده و به لیست خودروهای پرطرفداری که تا پایان سال 2024 بازنشسته می‌شوند، اضافه خواهند شد.

جنرال موتورز دلیل توقف تولید بولت را استفاده این خودرو از معماری قدیمی توصیف کرده که امکان پشتیبانی از قابلیت‌های جدیدی مثل سوپر کروز را از آن می‌گیرد.

این خودروی برقی کارکشته البته با مدل Equinox جایگزین می‌شود. Equinox یک کراس اوور برقی جمع و جور جذاب است که از پلتفرم Ultium جنرال موتورز بهره برده و نخستین مدل آن در سال 2024 روانه بازار خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت مدل Equinox در دست نیست؛ اما مسلما با خودرویی گران‌تر از بولت طرف خواهیم بود. در عوض می‌توان انتظار فضای بیشتر، پشتیبانی از شارژ سریع و مسافت پیمایشی در اندازه‌های بولت را از این مدل داشت.

احتمالا به‌زودی اخبار بیشتری از این کراس اوور الکتریکی جدید شورلت خواهیم شنید. همچنین، سفارش‌گیری این خودرو نیز ظرف ماه‌های آتی انجام خواهد شد.

دوج چلنجر – Dodge Challenger

دوج چلنجر

پس از حدود 15 سال حضور قهرمانانه مدل‌های چلنجر (Challenger) و چارجر (Charger)، دوج اعلام کرد که این دو اتومبیل را در سال 2024 بازنشسته خواهد کرد.

به این ترتیب آخرین مدل‌های این سری اتومبیل‌های جذاب در دسامبر 2023 تولید شده و اوایل سال 2024 تحویل مشتریان خواهد شد.

البته این، پایان دو برند سرشناس Chager و Challenger نخواهد بود؛ چرا که دوج اعلام کرده که مدل‌های الکتریکی این دو سری را در آینده روانه بازار خواهد کرد. با این وجود زندگی درخشان این دو خودروی بسیار موفق که سهم بزرگی در مطرح شدن نام دوج در بازار داشتند، به فرم کنونی به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

کمپانی Stellantis که شرکت مادر دوج به شمار می‌رود، تلاش بسیاری کرده که مدل‌های برقی را جانشینان مناسبی برای مدل‌های چلنجر و شارژر جلوه دهد. علاوه بر این، ظرف چند ماه آینده، نسخه‌هایی ویژه از Challenger به دست مشتریان خواهند رسید تا علاقمندان بتوانند خداحافظی درخوری با این برند محبوب داشته باشند.

از جمله این مدل‌های سفارشی و خاص می‌توان به Dodge Challenger SRT Demon 170 اشاره کرد که صفر تا صد آن تنها 1.66 ثانیه بوده و توان شگفت‌انگیز 1025 اسب بخاری دارد.

این مدل، قدرتمندترین خودرویی است که دوج تا کنون تولید کرده و در 3300 نسخه روانه بازار خواهد شد. از این تعداد، 3000 نسخه برای مشتریان آمریکایی بوده و 300 نسخه به کانادا صادر خواهد شد.

دوج شارژر – Dodge Charger

دوج شارژر

با وجود این که ساخت جایگزین‌هایی برای مدل‌های چلنجر و چارجر داج کار ساده‌ای نیست؛ اما این برند آمریکایی وعده داده که محصولات الکتریکی که به‌عنوان جایگزین‌های این دو مدل معرفی می‌شوند، قادر به رقابت با مدل‌های بنزینی خواهند بود.

به‌طور خاص، Dodge ادعا کرده که مدل پایه خودروی الکتریکی شارژر توانی 455 اسب بخاری خواهد داشت و مدل متوسط آن قادر به ارائه توان 590 اسب بخار خواهد بود.

علاوه بر این، مدل ویژه SRT از این خودروی الکتریکی نیز با توان بسیار بیشتر روانه بازار خواهد شد؛ هرچند که هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست قدرت این مدل چقدر خواهد بود.

با این وجود در صورتی که دوج واقعا قصد داشته باشد مدل الکتریکی چارجر را به محصولی قدرتمندتر از مدل بنزینی تبدیل کند، باید آن را با توانی بالاتر از 1025 اسب بخار روانه بازار نماید.

در حال حاضر البته خودروهای الکتریکی متعددی در بازار قادر به ارائه توان بالاتر از 1000 اسب بخار هستند. از میان این اتومبیل‌ها می‌توان به تسلا مدل اس پلید با توان 1020 اسب بخار و لوسید ایر نسخه Dream با قدرت 1111 اسب بخار اشاره کرد.

بنابراین طبیعی است که گمان کنیم دوج قصد دارد با کنار زدن قدرتمندترین مدل‌های تسلا و لوسید ایر، به‌تنهایی به قدرتمندترین خودروی برقی آمریکا تبدیل شود.

کرایسلر 300 – Chrysler 300

کرایسلر 300

یکی دیگر از خودروهای پرطرفداری که در سال 2024 از بازار کنار گذاشته خواهد شد، کرایسلر 300 است.

آخرین مدل از این خودرو که در سال جاری تولید خواهد شد، به یک موتور 6.4 لیتری V8 با توان 485 اسب بخار مجهز خواهد بود.

کرایسلر تنها 2200 دستگاه از این مدل را روانه بازار خواهد کرد که 200 تای آن‌ها متعلق به بازار کانادا بوده و 2000 دستگاه دیگر در آمریکا فروخته خواهد شد.

Chrysler 300 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای مدرن کرایسلر به شمار می‌رود که نخستین بار در سال 2005 به بازار عرضه شده و از آن زمان، تغییر چندانی به خود ندیده است.

با این وجود، موج گرایش به سمت اتومبیل‌های برقی، این بار گریبانگیر کرایسلر هم شده و این برند آمریکایی را نیز ناچار به کنار زدن این مدل پرطرفدار نموده است.

با بازنشسته شدن Chrysler 300، کمپانی کرایسلر در سال 2024 در وضعیت عجیبی قرار خواهد گرفت. این کمپانی پیش‌تر اعلام کرده بود که نخستین خودروی الکتریکی خود را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد کرد. به این ترتیب، با کنار گذاشتن مدل 300، تنها خودروی باقی مانده در سبد محصولات کرایسلر در سال آینده، مینی ون پاسیفیک خواهد بود.

حتی با در نظر گرفتن خودروی الکتریکی این برند که بر اساس اطلاعات پیشین بر پایه مدل 300 طراحی و ساخته خواهد شد، بعید به نظر می‌رسد که کرایسلر بتواند حداقل در آینده نزدیک، شکوه سابق خود را پس بگیرد!

با این حال باید منتظر ماند و دید برنامه Stellantis برای آینده این برند ریشه‌دار آمریکایی چیست.

کیا استینگر – Kia Stinger

خودروهای پرطرفدار

خودروهای سدان اسپرت دیگر به اندازه قبل محبوب نیستند؛ به‌طوری که حتی مطرح‌ترین خودروهای این کلاس هم قادر به جذاب خریداران کافی نبوده و به لحاظ اقتصادی محصولاتی مستقل و پایدار به شمار نمی‌روند.

کیا استینگر یکی از برجسته‌ترین اتومبیل‌های این کلاس و از جمله خودروهای پرطرفداری است که نتوانسته فروشی مناسب داشته باشد و به همین جهت پس از سال 2023 به کار خود در بازار پایان خواهد داد. این اتفاق با عرضه مدل محدود Tribute Edition رخ خواهد داد.

Stinger بیش از هرچیز نشانگر روند باورنکردنی رشد این خودروساز کره‌ای‌ست! بیست سال پیش، رویای ساخت یک خودروی اسپرت با قدرت بالاتر از 350 اسب بخار توسط کیا خنده‌دار به نظر می‌رسید؛ اما امروز این برند به یکی از مطرح‌ترین و پیشروترین اتومبیل‌سازان دنیا تبدیل شده است.

در این میان البته استینگر هرگز نتوانست به محصول پرفروشی برای این کمپانی تبدیل شود و علیرغم عملکرد فنی خارق‌العاده‌ای که رقبای آلمانی را به چالش می‌کشید هم نتوانست به موفقیت تجاری چندانی برسد.

در عین حال، افرادی که قصد خرید این سدان اسپرت کره‌ای را دارند، هنوز فرصت دارند تا با پرداخت حداقل 40 هزار دلار یکی از این خودروهای جذاب را در اختیار داشته باشند.

فورد اج – Ford Edge

فورد ادج

تنها خودروهای سنگین V8 نیستند که قربانی گرایش صنعت خودرو به محصولات الکتریکی شده‌اند؛ بلکه برخی محصولات کوچکتر نیز قرار است در سال 2024 کنار گذاشته شده و با مدل‌های الکتریکی جایگزین شوند.

خودروی کراس اوور Ford Edge یکی از این خودروهای سبک وزن پرطرفدار است که در سال آینده از سبد محصولات فورد کنار گذاشته خواهد شد.

البته در کنار گرایش به خودروهای الکتریکی، افت معنادار فروش این خودرو در سال‌های اخیر هم در کنار گذاشتن آن بی‌تاثیر نبوده است. برای مثال، میزان فروش فورد اج در سال 2019 برابر با 138 هزار دستگاه بوده؛ در حالی که مجموع فروش آن در سال 2022 به 85 هزار دستگاه کاهش یافته است.

البته موارد دیگری مانند کمبود شدید تراشه‌ها در اثر شیوع پاندمی کرونا نیز در این مساله دخیل بوده‌اند. اما به هر جهت، فورد در نهایت تصمیم گرفت این خودروی خود را حتی در بازاری که به‌شدت از محصولات کراس اوور استقبال می‌کند، کنار بگذارد!

در این میان، مسائل دیگری مثل نارضایتی کارگران سایت تولید این خودرو به‌دنبال تصمیم فورد برای اختصاص این سایت به تولید محصولات الکتریکی نیز در کنار گذاشتن Ford Edge بی‌تاثیر نبوده‌اند.

تمامی این موارد، در نهایت فورد را مجاب کرده که کراس اوور اج ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر را نداشته و تصمیم به بازنشسته کردن آن گرفته است.

مازراتی گیبلی – Maserati Ghibli

خودروهای پرطرفدار

دیگر خودروی سدان سوپر اسپرتی که در سال 2024 با هدف جایگزینی با مدل الکتریکی بازنشسته می‌شود، مازراتی گیبلی است.

این اتفاق البته به‌نوعی قابل پیش بینی بود؛ چرا که این کمپانی پیش‌تر از برنامه‌اش برای تمرکز کامل روی مدل‌های الکتریکی خبر داده بود و از طرفی، مدل Ghibli هم هرگز نتوانست به خودرویی پرفروش تبدیل شود.

جانشین الکتریکی این اتومبیل که از سال 2025 روانه بازار می‌شود، قرار است تنها سدان الکتریکی مازراتی باشد و جایی بین مدل‌های گیبلی و کواتروپورته قرار بگیرد.

در ذهن بسیاری افراد، گیبلی همواره به‌عنوان یکی از رقبای بی ام و شناخته می‌شود که هرگز نتوانست در حد و اندازه‌های محصولات رقیب آلمانی ظاهر شود!

این مساله، در کنار سابقه خرابی مکرر باعث شده بود که قیمت گیبلی در بازار افت کرده و در مدل پایه به 20 هزار دلار برسد!

البته مدل 2023 این خودرو در بازار با قیمتی 85 هزار دلاری به فروش می‌رسد. با حدود نصف این هزینه، می‌توان یک خودروی کیا استینگر با موتور V6 و قدرت 345 اسب بخاری را خریداری کرد که قدرت بیشتر، شتابگیری سریعتر و حداکثر سرعت بالاتری را ارائه می‌کند!

در میان گزینه‌های متعددی که در لیست امروز حاضر هستند، Maserati Ghibli تنها گزینه‌ای‌ست که دلیل توقف تولیدش در سال 2024 کاملا مشخص است!

نیسان ماکسیما – Nissan Maxima

نیسان ماکسیما

سالی که در حال سپری شدن است، سال سختی برای سدان‌های اسپرت به شمار می‌رود. نیسان ماکسیما یکی از این سدان‌های اسپرت است که برای رانندگان بسیاری نقاط دنیا محصولی خاطره‌انگیز به شمار می‌رود و متاسفانه پس از سال 2023 بازنشسته می‌شود.

این تصمیم نیسان با هدف جایگزینی این خودرو با مدل‌های پاک‌تر گرفته شده است و حتی صحبت‌هایی مبنی بر احتمال معرفی جایگزین برقی Maxima در آینده نزدیک هم وجود دارد.

آخرین نسل از ماکسیما قرار است در میانه سال 2023 وارد خط تولید شود. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که این نسل بتواند هیجان چندانی در علاقمندان ایجاد کند.

نیسان یکی از برندهایی است که با شتاب فراوانی به سمت ساخت خودروهای الکتریکی حرکت کرده و چندین خودروی تمام برقی را هم برای عرضه به بازار تا پایان دهه کنونی در نظر دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا هیچ‌یک از این خودروهای برقی مستقیما جایگزین ماکسیما خواهد شد یا خیر. با این حال مشخصا این کمپانی قصد بازنشسته کردن کامل نام Maxima را ندارد!

مزدا ام ایکس 30 – Mazda MX-30

مزدا ام ایکس 30

ترکیب مصرف بهینه خودروهای الکتریکی با تجربه دینامیک رانندگی بهترین کراس اوورهای مزدا می‌توانست ام ایکس 30 را به یکی از خودروهای پرطرفدار و پرفروش این کمپانی در دنیا تبدیل کند.

با این وجود، MX-30 به‌طور کلی یک پروژه شکست‌خورده برای ژاپنی‌ها به شمار رفته و تا پایان سال 2023 از چرخه تولید خارج خواهد شد.

بزرگترین دلیل عدم موفقیت این خودرو بازار بسیار محدود آن بود که ساکنین بسیاری مناطق دنیا را از خرید آن باز می‌داشت.

از سوی دیگر، در حالی که استاندارد پیمایش خودروهای برقی بین شارژهای متوالی کمی بیش از 300 کیلومتر است و در برخی خودروها به دو برابر این مقدار هم می‌رسد، MX-30 پیمایشی حدودا 150 کیلومتری را بین هر دو بار شارژ ارائه می‌کند که اصلا عدد قابل قبولی نیست!

البته در صورتی که قیمت این خودرو پایین می‌بود، پیمایش 150 کیلومتری، قابل تحمل به نظر می‌رسید. با این وجود، قیمت حداقل 34 هزار دلاری این خودرو، آن را به اتومبیلی گران‌تر از محصولات دیگری چون نیسان لیف و شورلت بولت تبدیل می‌کند که هر دو پیمایش بیشتری ارائه می‌کنند.

با در نظر گرفتن این مسائل، عجیب بود که مزدا از همان ابتدا این محصول را به بازار عرضه کرد! اما پس از گذشت حدود دو سال، تولید این خودرو، پایان امسال متوقف خواهد شد.

آئودی آر 8 – Audi R8

خودروهای پرطرفدار

ابرخودروی پرچمدار Audi R8 نیز دیگر محصول بسیار محبوبی است که به‌زودی باید با آن خداحافظی کنیم.

نسل اول این اتومبیل در سال 2008 روانه بازار شد و نسل دوم نیز در سال 2017 در اختیار علاقمندان قرار گرفت. با این وجود، مدتی پیش خبر رسمی توقف تولید این محصول به‌طور رسمی تایید شد. بنابراین خودروی R8 GT پایان‌بخش حضور طولانی سوپرخودروی آر 8 در بازار خواهد بود.

بر خلاف بسیاری مدل‌های دیگر حاضر در لیست امروز، Audi R8 قرار نیست حداقل در آینده نزدیک با یک خودروی الکتریکی جایگزین شود.

البته مدتی پیش شایعاتی پیرامون برنامه‌ریزی آئودی برای عرضه یک مدل جایگزین برقی برای آر 8 مخابره شده بود. با این وجود، آئودی تا کنون این خبر را تایید نکرده است.

حتی اگر قرار باشد یک ابرخودروی الکتریکی به‌عنوان جایگزین R8 معرفی شود، احتمالا هنوز در مراحل نخست توسعه به سر می‌برد. در همین راستا، Car and Drive، سال 2029 را زودترین زمان برای معرفی سوپرخودروی الکتریکی آئودی دانسته است.

البته این مساله با این فرض بیان شده که آلمانی‌ها اساسا قصد داشته باشند جایگزینی الکتریکی را برای ابرخودروی محبوبشان معرفی کنند.

در حال حاضر، تنها مساله قطعی پیرامون Audi R8 این است که مدل R8 GT قرار است آواز قوی این سری خودرهای پرطرفدار شود.

مرسدس بنز سی ال اس – Mercedes Benz CLS

مرسدس بنز CLS

نسل اول مرسدس بنز CLS مهم‌ترین اتومبیلی بود که ترند خودروهای کوپه چهار در را در دنیا به راه انداخت؛ کلاسی که هم‌اکنون تمامی خودروسازان بزرگ آلمانی، حداقل یک نماینده در آن دارند!

با این وجود، مرسدس قصد دارد در پایان سال 2023 به حیات این خودرو پایان دهد.

هدف از این کار، کاهش تنوع محصولات مختلف مرسدس بنز و سوق دادن علاقمندان به خرید خودروهای کلاس ای (E-Class) این کمپانی است.

بد نیست بدانید که هر دو خودروی CLS و E-Class در سال 2023 با مدل‌های جدید روانه بازار شدند. با این وجود، مدل کلاس ای در سال 2024 همچنان در بازار حضور خواهد داشت؛ در حالی که سی ال اس به آرشیو مرسدس بنز منتقل خواهد شد.

مرسدس بنز هم از جمله اتومبیل‌سازان سرشناسی است که بسیاری خودروهای پرطرفدار خود را در مسیر حرکت به سمت محصولات برقی از چرخه تولید خارج کرده است.

علاوه برCLS، چندین مدل مختلف از سری مدل‌های C-Class و E-Class مرسدس بنز در کلاس‌های مختلف که عملکرد تجاری ضعیف‌تری داشته‌اند، از چرخه تولید خارج خواهند شد.

مرسدس البته تصمیم دارد این روند را در سال آینده هم ادامه داده و تعدادی دیگر از خودروهای کم‌فروش‌تر خود را بازنشسته کند. البته هنوز نام دقیق این مدل‌ها اعلام نشده است.

آئودی تی تی – Audi TT

خودروهای پرطرفدار

آئودی علاوه بر ابرخودروی آر 8، مدل کوچکتر و جمع و جورتر TT را نیز در پایان سال 2023 بازنشست خواهد کرد. آخرین نسخه از این خودرو در سال 2023 برای برخی بازارهای جهان عرضه شد.

علاوه بر این، مدل TT همچنین تا زمانی که موجودی انبارهای آئودی به پایان برسد در مدل‌های TT Coupe و TTS Coupe و TT Roadster به فروش خواهد رسید. البته مدل گرانقیمت و قدرتمند TT RS، سال گذشته به پایان کار خود رسید.

بازار خودروهای اسپرت جمع و جور، امروزه همانند سال‌های گذشته پرطرفدار و پرسود نیست؛ به‌طوری که تعداد زیادی از برندها ناچار شده‌اند سبد محصولات اسپرت خود را کوچکتر کرده یا کلا متوقف نمایند.

در این میان، برخی از این خودروهای اسپرت قرار است در آینده به‌عنوان خودرویی برقی به بازار برگردند.‌ مدل TT نیز یکی از این برندهاست که شاید به‌طور مستقیم یک مدل الکتریکی دریافت نکند؛ اما در صدر لیست آئودی برای عرضه مدل‌های برقی قرار می‌گیرد.

آئودی البته پیش‌تر اعلام کرده که مدل‌های آینده و احتمالا برقی TT شگفتی‌های فراوانی را به رانندگان ارائه خواهند داد. هرچند اصلا معلوم نیست منظور از این حرف چیست!

شورلت کامارو – Chevrolet Camaro

خودروهای پرطرفدار

لیست خودروهای پرطرفداری که به‌زودی به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند را با شورلت کامارو خاطره‌انگیز به پایان می‌رسانیم!

در حال حاضر، علاقمندان می‌توانند مدل 2024 کامارو را نیز سفارش دهند. با این وجود، آخرین مدل های این اتومبیل در ماه ژانویه 2024 به دست مشتریان خواهد رسید و پس از آن، شاهد بازنشستگی این خودرو خواهیم بود.

البته جنرال موتورز پیش از این تایید کرده که حتما نسخه‌ای الکتریکی از کامارو در آینده به بازار خواهد آمد. با این وجود مشخص نیست که این خودرو چه مشخصاتی داشته یا چه زمانی روانه بازار خواهد شد.

در این میان البته جالب است که فورد مدتی پیش از تولید نسل هفتم سری خودروهای موستانگ خود در سال 2024 خبر داده و هیچ نشانه‌ای از الکتریکی کردن سری موستانگ را نیز بروز نداده است. با این حال، به نظر می‌رسد جنرال موتورز قصد ندارد در این زمینه با رقیب دیرینه خود رقابت کند.

از سوی دیگر اما دوج، همان‌طور که اشاره شد، با قدرت به سمت خودروهای الکتریکی هدایت شده است. بنابراین شاید دور از انتظار نباشد که در آینده نزدیک، مدلی برقی از کامارو را به‌عنوان رقیبی برای دوج چلنجر یا شارژر شاهد باشیم.

با این حال هنوز برای این صحبت‌ها زود است و فعلا باید آماده خداحافظی با شورلت کامارو شویم!