بایک BJ40

نسل جدید شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 معرفی شد

نسل جدید شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 با تغییرات ظاهری زیاد، موتور قدرتمند و امکانات پیشرفته معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و آپشن‌های نسخه جدید BAIC BJ40 آشنا می‌شویم.

شرکت بایک چین در سال 2013 برای نخستین بار از شاسی بلند BJ40 پرده برداشت که بلافاصله توانست لقب نسخه چینی جیپ رانگلر را از آن خود کند. بایک BJ40 اکنون در نسل جدید خود علاوه بر پیشرانه قوی، از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی نیز کاملا تغییر پیدا کرده و کمتر به رانگلر شباهت دارد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات نسل جدید BAIC BJ40 آشنا خواهیم شد.

معرفی بایک BJ40

بایک BJ40 اکنون طبق زبان طراحی مدرن و جدیدی توسعه یافته و طراحان نیز آن را با الهام از نسخه بزرگتر و سه ردیفه BJ60 طراحی کرده‌اند. هرچند در طراحی این خودرو شاهد عناصری مشابه سایر خودروهای آفرودی هستیم، اما این الگو گرفتن‌ها بسیار دقیق و مناسب انجام شده تا یک طراحی کم‌نقص‌تر را به‌وجود آورد. در حالی که نسل قبلی در نسخه‌های دو در، چهار در و پیکاپ روانه بازار شده بود، اما نسل جدید فقط در نسخه چهار در تولید خواهد شد.

بخش طراحی شاسی بلند آفرودی بایک BJ40

بایک BJ40

در نمای جلوی این خودرو شاهد سپر آفرودی، جلوپنجره سه‌بخشی چراغ‌دار و چراغ‌های LED مربعی شکل هستیم که نمای جذابی را به‌وجود آوردند. از سایر ویژگی‌های طراحی نسل جدید بایک BJ40 می‌توان به افزایش فاصله از زمین، چرخ زاپاس روی در صندوق و لاستیک‌های All-Terrain (چند منظوره) و روکش‌های پلاستیکی زیاد در بخش‌های مختلف بدنه اشاره کرد که توانستند این خودرو را بیش از پیش نسبت به قبل متمایز کنند.

بایک BJ40

طول BJ40 جدید به 4790 میلی‌متر، عرض آن 1940 میلی‌متر، ارتفاع آن 1895 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2760 میلی‌متر می‌رسد که چنین ارقامی نشان می‌دهد این نسل نسبت به نسخه چهار در قبلی حدود 160 میلی‌متر کشیده‌تر شده است.

بایک BJ40

طراحان بایک برای بخش داخلی این شاسی بلند نیز طراحی جدید و تکنولوژی‌های بیشتری را در نظر گرفتند. هنگام ورود به کابین شاهد یک پنل بزرگ متشکل از نمایشگر اطلاعاتی سرگرمی بزرگ و نمایشگر ویژه سرنشین جلو به‌همراه یک صفحه‌آمپر دجیتالی هستیم که سطح تکنولوژی این خودرو را به‌میزان چشمگیری ارتقا داده‌اند.

بایک BJ40

مواردی چون تونل مرکزی بزرگ به‌همراه انتخابگر دوار سامانه چهار چرخ محرک، تریم آلومینیومی اطراف داشبورد و ساعت آنالوگ میان دریچه‌های تهویه به‌عنوان سایر ویژگی‌های برجسته کابین این شاسی بلند چینی محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی بایک بی جی 40 جدید

شاسی بلند آفرودی BAIC

بایک BJ40 جدید به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بنزینی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 245 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. چنین مشخصاتی از قدرتمندتر شدن این نسخه نسبت به قبل حکایت دارند و همچنین این خودرو را به رقیب جدی تانک 300 تبدیل می‌کنند.

شاسی بلند آفرودی BAIC

بایک قصد دارد این شاسی بلند جدید را از روزهای آینده در قالب پیش‌فروش به مشتریان عرضه کند که به احتمال زیاد قیمت آن بسته به سطح امکانات بین 28 تا 41 هزار دلار خواهد بود. همچنین این خودرو به‌زودی برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو 2023 به نمایش درخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*