بهترین گوشی درشت 2023

بهترین گوشی های درشت هیکل بازار در سال 2023

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین گوشی های تاشو درشت هیکل سال 2023 بازار. تمامی این گوشی‌ها قیمت‌هایی نسبتا بالا داشته و آینده صنعت گوشی‌سازی را به تصویر می‌کشند.

از زمان رونمایی آیفون در سال 2007، گوشی های هوشمند با روند رشد خیره‌کننده و انفجاری روبرو شده‌اند و تنوع گسترده‌ای، چه در قابلیت‌ها، چه در اندازه و چه در قیمت، پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر، ظهور فبلت‌هایی مثل گلکسی نوت هم باعث شد که اندازه صفحه نمایش گوشی های موبایل سیر افزایشی شدیدی بگیرد و کاربران به محصولات با اندازه‌های بزرگ علاقه بیشتری نشان دهند. این روزها رابط‌های کاربری مختلف مانند وان یو ای کاملا با صفحه‌های بزرگ سازگار شده‌اند و این گوشی‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

نسل اولیه گلکسی نوت سامسونگ اندازه‌ای 5.1 اینچی داشته و در آن زمان، غول‌پیکر تلقی می‌شد. با این وجود، اندازه آن در مقایسه با محصولات استانداردی چون گلکسی اس 23 و آیفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش‌های به‌ترتیب 6.1 و 6.7 اینچی بسیار کوچک به نظر می‌رسید.

این مساله به‌خوبی گویای روند سریع افزایش اندازه گوشی‌های موبایل در سال‌های اخیر بوده است؛ روندی که به نظر می‌رسد خیال کند شدن هم ندارد!

مهم‌ترین فاکتور در تعیین اندازه گوشی‌های موبایل مدرن، کاربری آن است؛ یعنی یک گوشی ایده‌آل باید بدون این که بیش از اندازه بزرگ باشد و کار کردن با آن سخت شود، بیشترین فضای ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. این مساله البته در سال‌های اخیر تا حد زیادی توسط گوشی های تاشو حل شده؛ به‌طوری که به کمک آن‌ها می‌توان تبلت‌هایی با اندازه صفحه نمایش 7 اینچ یا بیشتر را هم تا کرده و به‌سادگی در جیب قرار داد.

با این مقدمه، شاید برایتان جالب باشد که بهترین گوشی های درشت هیکل سال 2023 را بشناسید و با اندازه و مشخصات آن‌ها آشنا شوید. اگر چنین است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بزرگترین گوشی های موبایل حال حاضر دنیا را معرفی کرده و به‌طور مختصر بررسی نماییم.

در صورت تمایل همچنین می توانید لیست بهترین گوشی های اقتصادی، بهترین گوشی های میان رده و بهترین گوشی های پرچم دار امسال را نیز در گجت نیوز مطالعه نمایید.

بهترین گوشی های درشت بازار در سال 2023 کدام محصولات هستند؟

شاید فکر کنید پرچمدار تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فولد 5 بزرگ ترین گوشی حال حاضر بازار است. این مساله اما اصلا درست نیست و Galaxy Z Fold 5 در مقایسه با برخی رقبای چینی، از نظر اندازه حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در ادامه، بزرگترین گوشی های سال 2023 دنیا را بررسی خواهیم کرد.

گوگل پیکسل فولد – Google Pixel Fold

گوگل پیکسل فولد

اندازه: 7.6 اینچ در حالت تا نشده؛ 5.8 اینچ در حالت تاشده

نخستین گوشی تاشو گوگل را باید کوچکترین گوشی با صفحه نایش منعطف در بازار دانست که به خاطر طراحی خاص و متفاوت خود، از دیگر محصولات تاشو بازار متمایز می‌شود.

در شرایطی که بسیاری گوشی های اندرویدی تاشو بازار در حالت بسته ابعادی بسیار کشیده دارند، گوگل پیکسل فولد در شرایط تا نشده، ظاهری بسیار منطقی‌تر با ابعادی نزدیک‌تر به گوشی‌های معمولی داشته و در حالت باز نیز همانند سایرین به شکل یک تبلت درمی‌آید.

این طراحی خاص Pixel Fold باعث شده که علیرغم اندازه 7.6 اینچی در حالت باز که تفاوت چندانی با سایر محصولات ندارد، صفحه نمایش داخلی 5.8 اینچی را ارائه کند و از سایر محصولات بازار کوچکتر لقب بگیرد!

با وجود این که پیکسل فولد اندازه‌ای کاملا معمولی دارد، اما به‌عنوان نخستین تلاش گوگل در بازار محصولات تاشو، گوشی بسیار خوبی است و بدون شک پتانسیل‌های بسیار خوبی برای پیشرفت در نسل‌های بعدی دارد. بنابراین می‌توان انتظار داشت نسل‌های بعدی پیکسل فولد بتوانند به محصولاتی پرفروش‌تر و بزرگ‌تر تبدیل شده و حتی کمپانی‌های کاربلدی مثل سامسونگ را نیز به چالش بکشند..

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 – Samsung Galaxy Z Fold 5

گوشی گلکس زد فولد 5

اندازه: 7.6 اینچ در حالت تا نشده؛ 6.2 اینچ در حالت تا شده

گلکسی زد فولد را باید مطرح‌ترین نام در بازار گوشی های تاشو دانست که به موفقیت فراوانی دست پیدا کرده و رقیب چندانی در بخش گوشی های تاشو روبروی خود نمی‌بیند. اما این مساله به معنای آن نیست که با بزرگترین صفحه نمایش به کار رفته در یک گوشی موبایل طرف هستیم!

به‌طور خاص، اندازه صفحه نمایش خانواده Galaxy Z Fold چهار نسل است که ثابت باقی مانده است. بنابراین اندازه صفحه نمایش این گوشی در حالت تا نشده برابر با 7.6 اینچ است و در حالت تاشده به 6.2 اینچ می‌رسد.

جدیدترین مدل از این سری، گلکسی زد فولد 5 نیز به روال چند سال گذشته پایبند بوده و مجهز به یک صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی و نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی روانه بازار شده است. البته سامسونگ در نسل های اخیر این گوشی تغییراتی را در هندسه و ابعاد این گوشی‌ها ایجاد کرده تا مشکل چفت نشدن بخش‌های بالا و پایین آن را حل کند. با این حال، ابعاد کلی این گوشی در چند سال اخیر تغییری نکرده است.

در حقیقت تنها باری که ابعاد گوشی‌های گلکسی زد فولد دچار تغییر جدی شد، در نسل دوم بود؛ جایی که اندازه صفحه نمایش داخلی از 7.3 اینچ به 4.6 اینچ کاهش یافت. با این حال باید دید آیا سامسونگ همچنان تصمیم دارد ابعاد این گوشی را ثابت نگه دارد یا در نسل‌های بعدی شاهد تغییر اندازه این سری گوشی‌ها خواهیم بود؟

در هر صورت، فارغ از اندازه صفحه نمایش گلکسی زد فولد، این دستگاه یکی از بهترین گوشی های درشت بازار در سال 2023 به شمار می‌رود.

هواوی میت ایکس اس 2 – Huawei Mate Xs 2

هواوی میت ایکس اس 2

اندازه: 7.8 اینچ در حالت تا نشده؛ 6.5 اینچ در حالت تاشده

بر خلاف سامسونگ که اندازه پرچمدار تاشو خود را در چند نسل اخیر ثابت نگه داشته، هواوی تغییرات ریز و درشت فراوانی را در مشخصات ظاهری سری گوشی‌های تاشو خود ایجاد کرده است.

مدل جدید این سری گوشی ها، Mate Xs 2 است که به یک صفحه نمایش 7.8 اینچی در در حالت باز و یک نمایشگر 6.5 اینچی در حالت تاشده مجهز است.

آنچه میت ایکس اس 2 را از سایر گوشی‌های تاشوی بازار متمایز می‌کند، طراحی رو به بیرون آن است. هر دو گوشی گوگل پیکسل فولد و گلکسی زد فولد از یک صفحه نمایش بزرگ درونی و یک نمایشگر مجزای کوچکتر در بیرون بهره می‌برند. با این وجود هواوی شیوه متفاوتی را انتخاب کرده و یک صفحه نمایش کلی که از وسط قابل تا شدن است را در گوشی تاشوی خود تعبیه نموده است.

مهم‌ترین مزیت این طراحی آن است که در میت Xs 2 می‌توان حتی در حالت تاشده هم نسبت مناسبی برای طول و عرض داشت.

همچنین دیگر مزیت Huawei Mate Xs 2 در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو نیز یکپارچه بودن صفحه نمایش آن است که شانس ایجاد تا و چین و ترک در صفحه نمایش را به حداقل می‌رساند. بد نیست بدانید که مساله چین خوردن صفحه نمایش، یکی از مشکلات دائمی گوشی‌های تاشو سایر برندهاست.

هواوی میت ایکس 3 و میت ایکس 5 – Huawei Mate X3 & Mate X5

هواوی میت ایکس 3

اندازه: 7.8 اینچ در حالت باز شده؛ 6.4 اینچ در حالت باز نشده

دو گوشی میت ایکس 3 و میت ایکس 5 هواوی از ظاهری تقریبا یکسان برخوردار هستند. Mate X3 در ماه مارس سال 2023 مجهز به یک صفحه نمایش 7.85 اینچی داخلی به بازار عرضه شد؛ در حالی که صفحه نمایش خارجی آن اندازه‌ای 6.4 اینچی داشت.

از سوی دیگر، Mate X5 هم کمی بعد با همان ابعاد و اندازه روانه بازار کشور چین شد.

بر خلاف طراحی فوق‌العاده Mate Xs 2، چینش صفحه نمایش‌های درونی و بیرونی Mate X3 و Mate X5 بسیار شبیه به پیکسل فولد و گلکسی زد فولد بوده و در آن‌ها صفحه نمایش بیرونی اندازه‌ای معمولی داشته و نمایشگر داخلی بزرگتر بود. البته ابعاد صفحه نمایش داخلی این دو گوشی در مقایسه با رقبای کره‌ای و آمریکایی، معقول‌تر بوده و بیشتر به یک گوشی معمولی نزدیک هستند.

علاوه بر این مشخصات صفحه نمایش، سایر قابلیت‌های فنی این دو گوشی مانند دوربین فوق‌العاده و شارژ بسیار سریع آن‌ها را در میان بهترین گوشی های درشب هیکل بازار در سال 2023 قرار داده‌اند.

البته تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی باعث شده که این کمپانی بزرگ علیرغم تولید محصولات بسیار باکیفیت نتواند اسم و رسم چندانی در بازار محصولات تاشو برای خود دست و پا کند. البته حتی اگر بتوانید یکی از این گوشی‌های تاشوی هواوی را تهیه کنید، احتمالا مسائلی مانند نبود سیستم عامل اندروید یا عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل کار با آن را سخت و دشوار خواهند کرد!

تکنو فانتوم وی فولد – Tecno Phantom V Fold

گوشی تکنو فانتوم

اندازه: 7.85 اینچی در حالت باز؛ 6.42 اینچی در حالت تا شده

گوشی های تاشو هنوز آن‌طور که باید، فراگیر نشده‌اند. بنابراین قیمت کنونی آن‌ها برای بسیاری افراد بیش از اندازه بالاست! به همین جهت پرداخت هزینه‌هایی نزدیک به 1500 دلار برای خرید یک گوشی تاشو مساله‌ای عادی تلقی می‌شود.

البته گوشی‌های تاشو کوچکتری مثل گلکسی زد فلیپ یا موتورولا ریزر قیمتی پایین‌تر و در حدود 1000 دلار دارند. با این حال، تقریبا تمامی گوشی‌های تاشوی قابل تبدیل به تبلت، قیمت‌هایی حدود 1500 دلار و بیشتر دارند.

گوشی تاشوی تکنو فانتوم V فولد یکی از محصولاتی است که در بسیاری بازارهای دنیا قابل خرید نیست؛ اما با قیمت حدودی پایین‌تر از 1100 دلار، یک گوشی تاشوی ارزنده به شمار می‌رود. ابعاد و اندازه نمایشگر بیرونی این گوشی هم‌تراز با میت ایکس 3 و میت ایکس 5 هواوی است. با این وجود، اندازه صفحه نمایش داخلی آن 0.02 اینچ بیشتر از این دو گوشی است.

همین صفحه نمایش باکیفیت گوشی تاشوی تکنو در کنار قیمت مناسب آن، این گوشی را به محصولی به‌شدت ارزنده تبدیل کرده که کمتر رقیبی قادر به رقابت با آن است. این گوشی به هیچ وجه بزرگترین یا مجهزترین گوشی تاشوی دنیا نیست. با این وجود، تکنو به‌خوبی توانسته یکی از ارزنده‌ترین گوشی‌های تاشو دنیا را تولید کند.

بنابراین با خرید Tecno Phantom V Fold می‌توانید مطمئن باشید که با کمترین هزینه ممکن به اکثر قابلیت‌های جذاب گوشی های تاشو دسترسی خواهید داشت.

آنر مجیک وی، آنر مجیک وی اس آلتیمیت، آنر مجیک وی اس –  Honor Magic V, Honor Magic Vs Ultimate, and Honor Magic Vs

بهترین گوشی درشت 2023

اندازه: 7.9 اینچ در حالت باز، 6.45 اینچ در حالت تا شده

سه گوشی تاشوی مجیک وی، مجیک وی اس و مجیک وی اس آلتیمیت محصولات تاشوی جذاب دیگری هستند که با صفحه نمایش داخلی 7.9 اینچی و نمایشگر بیرونی 6.45 اینچی در شمار بهترین گوشی های درشت هیکل بازار در سال 2023 جای می‌گیرند.

گوشی Magic V آنر در ماه ژانویه سال 2022 روانه بازار شد؛ در حالی که مدل‌های Magic Vs و Magic Vs Ultimate، نسل بعدی این گوشی به شمار می‌روند که در ماه دسامبر 2022 رونمایی و معرفی شدند.

البته اندازه صفحه نمایش‌های این سه گوشی تفاوت چندانی با هم ندارد. با این وجود، آیتم‌های دیگری مثل باتری یا دوربین، تفاوت میان آن‌ها را رقم زده‌اند؛ هرچند که علیرغم بهبودهای صورت گرفته در دوربین مدل‌های Vs، ماژول دوربین این گوشی هنوز اختلاف زیادی با بهترین‌های بازار دارد.

به این مورد، قیمت 1700 دلاری این گوشی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که پیشنهاد دادن گوشی آنر در میان این همه محصول تاشو باارزش، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص صفحه نمایش گوشی Honor Magic V و Vs و Vs Ultimate نیز نرخ نوسازی 90 هرتزی آن است که هرچند در مقایسه با مدل‌های پایه آیفون و برخی محصولات میانرده بازار بالاتر است، اما بسیار پایین‌تر از برخی پرچمداران بازار قرار می‌گیرد.

البته این مساله نکته مثبتی هم دارد و آن، مصرف پایین‌تر انرژی در مقایسه با نمایشگرهای 120 هرتزی است.

آنر مجیک وی 2 – Honor Magic V2

آنر مجیک وی 2

اندازه: 7.92 اینچ در حالت باز؛ 6.4 اینچ در حالت تا شده

آنر مجیک وی 2 نیز گوشی تاشو و بزرگ دیگری است که سعی کرده با درس گرفتن از اشتباهات نسل‌های پیشین خود و رفع نواقص آن‌ها، به محصول بهتری تبدیل شود. پیش از هرچیز باید بدانید که اندازه صفحه نمایش این گوشی 7.92 اینچ است که 0.02 اینچ بزرگتر از مجیک وی یا مجیک وی اس به شمار می‌رود.

از سوی دیگر اما اندازه صفحه نمایش بیرونی این دستگاه از 6.45 اینچ به 6.4 اینچ رسیده و فضای کمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این گوشی در ماه جولای سال 2023 به بازار آمد و در کنار تغییرات جزیی در ابعاد و اندازه، به یک صفحه نمایش 120 هرتزی در داخل هم مجهز شد. این مساله البته همان‌طور که اشاره شد به‌طور همزمان تجربه روان‌تری را ارائه داده و مصرف شارژ دستگاه را نیز بالا می‌برد. به‌خصوص با در نظر گرفتن این نکته که اندازه باتری این گوشی همچنان برابر با 5000 میلی آمپر ساعت باقی مانده است!

هنوز مشخص نیست که آیا آنر هم مثل سامسونگ سعی خواهد کرد اندازه صفحه نمایش گوشی های تاشوی خود را افزایش دهد یا خیر. با این وجود، Honor Magic V2 در حال حاضر بزرگترین گوشی تولید شده توسط این کمپانی است.

هواوی میت ایکس 2 – Huawei Mate X2

هواوی میت ایکس 2

اندازه: 8 اینچی در حالت باز؛ 6.45 اینچ در حالت بسته

گوشی میت ایکس 2 هواوی نخستین گوشی تاشو است که به محدوده صفحه نمایش‌های 8 اینچی وارد می‌شود! در عین حال اندازه صفحه نمایش بیرونی این دستگاه، همانند مدل‌های مجیک وی و مجیک Vs برابر با 6.45 اینچ است. همچنین مشابه با این دو گوشی، نرخ رفرش صفحه نمایش Mate X2 هم برابر با 90 هرتز خواهد بود.

گوشی میت ایکس 2 همچنین نخستین گوشی هواوی در لیست حاضر است که به سیستم عامل اندروید مجهز است؛ هرچند که دسترسی به خدمات گوگل در اختیار کاربران این دستگاه قرار نخواهد داشت. این مساله باعث می‌شود که بار دیگر به این مساله فکر کنیم که اگر تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا نبود، هواوی خیلی زود می‌توانست به رقیبی بسیار جدی برای اپل و سامسونگ تبدیل شود!

البته Mate X2 به هیچ وجه یک گوشی تاشوی ایده‌آل نیست و یک ایراد بزرگ دارد. ایراد این دستگاه، قیمت بسیار بالای آن است که تقریبا هیچ توجیهی برای خرید آن باقی نمی‌گذارد! به‌طور دقیق قیمت این گوشی نزدیک به 2800 دلار است که با کمی اغماض، چیزی حدود دو برابر هزینه لازم برای خرید یک گلکسی زد فولد 5 است!

شاید حتی پرداخت هزینه دو هزار دلاری برای خرید یک گوشی تاشو را بتوان تا حدودی توجیه کرد؛ اما قیمت 2800 دلاری یک گوشی تاشو با مشخصات فنی متوسط که هیچ حرف خاصی برای زدن ندارد، مساله‌ای‌ست که توجیه آن اصلا آسان نیست! بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید، کمی تامل کرده و سایر گزینه‌های موجود را بررسی نمایید.

هواوی میت ایکس و میت ایکس اس – Huawi Mate X & Mate Xs

بهترین گوشی درشت 2023

اندازه: 8 اینچ در حالت باز؛ 6.6 اینچ در حالت تا شده

دو گوشی میت ایکس و میت ایکس اس بزرگترین گوشی‌های تاشوی تولید شده توسط هواوی به شمار می‌روند که هر دو از یک صفحه نمایش درونی 8 اینچی و نمایشگر درونی 6.6 اینچی بهره خواهند برد. به این ترتیب، دو گوشی تاشوی هواوی صاحب بزرگترین صفحه نمایش در حالت تا شده خواهند بود.

برای درک بهتر اندازه صفحه نمایش بیرونی این دو گوشی در نظر داشته باشید که نمایشگر این دو گوشی حدود 0.01 اینچ کوچکتر از نمایشگر آیفون 14 پرو مکس است.

دو گوشی میت ایکس و میت ایکس اس به فاصله زمانی یک سال رونمایی و روانه بازار شدند و تفاوت میان آن‌ها صرفا در مشخصات سخت افزاری خلاصه می‌شود. مهم‌ترین تفاوت میان این دو گوشی آن است که Mate Xs از پردازنده و پردازشگر گرافیکی قدرتمندتری در مقایسه با Mate X بهره می‌برد.

البته تفاوت مهم دیگر میان این دو محصول نیز در نرم افزار و سیستم عامل آن‌هاست؛ جایی که شاهد استفاده از سیستم عامل اندروید و سرویس‌های گوگل پلی در این گوشی Mate X هستیم. دلیل این مساله آن است که میت ایکس، پیش از زمان شروع تحریم‌های هواوی از سوی آمریکا روانه بازار شد.

البته هیچ‌یک از این دو گوشی به‌طور رسمی در آمریکا عرضه نشده‌اند.

شیائومی می میکس فولد – Xiaomi Mi Mix Fold

بهترین گوشی درشت 2023

اندازه: 8.01 اینچ در حالت باز؛ 6.52 اینچ در حالت تا شده

گوشی می میکس فولد شیائومی هم یکی دیگر از محصولات تاشوی چینی است که هواداران زیادی در کشور چین دارد. صفحه نمایش داخلی این گوشی، حدود 0.01 اینچ بزرگتر از صفحه نمایش هواوی میت ایکس است و اندازه صفحه نمایش بیرونی آن هم برابر با 6.52 اینچ است. همچنین هر دو صفحه نمایش درونی و بیرونی، نرخ نوسازی 90 هرتزی را ارائه خواهند کرد.

در نگاه اول، Mi Mix Fold شیائومی بسیار شبیه به گلکسی زد فولد سامسونگ است و در حالت بسته، ظاهری بیش از حد کشیده دارد. در عین حال، برخی قابلیت‌های فنی جذاب این گوشی مانند دوربین فوق‌العاده باکیفیت 108 مگاپیکسلی هم از جمله مواردی هستند که از مدل‌های بعدی حذف شدند.

همچنین مد PC این گوشی نیز قابلیت جذاب و شگفت‌انگیزی برای این گوشی به شمار می‌رفت که برای نخستین بار در یک گوشی تاشو امتحان می‌شد و توانست به موفقیت قابل قبولی هم برسد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شیائومی در مقایسه با دیگر غول گوشی‌سازی چین، یعنی هواوی آن است که این کمپانی تحت تحریم قرار نداشته و می‌تواند از سیستم عامل اندروید و سرویس‌های گوگل پلی استفاده کند. بنابراین هنگام خرید گوشی‌های سری می میکس فولد یا هریک از محصولات دیگر شیائومی یا هواوی، این مساله را در نظر داشته باشید.

شیائومی میکس فولد 2 – Xiaomi Mix Fold 2

شیائومی فولد 2

اندازه: 8.02 اینچی در حالت باز؛ 6.56 اینچ در حالت تا شده

شیائومی میکس فولد  نسل دوم Mi Mix Fold به شمار می‌رود که تقریبا در تمامی زمینه‌ها نسبت به آن پیشرفت داشته و یکی از بهترین گوشی های درشت هیکل سال 2023 به شمار می‌رود.

این گوشی هوشمند تاشو با بهره‌مندی از یک صفحه نمایش داخلی 8.02 اینچی و بیرونی 6.56 اینچی ابعاد کمی بزرگتری نسبت به نسخه اول داشته و از تراشه قدرتمندتر، نرخ نوسازی بالاتر و صفحه نمایش اولد بهره می‌برد. علاوه بر این، وزن گوشی Xiaomi Mix Fold 2 نیز به‌طور چشمگیری سبک‌تر از نسل قبلی است.

در عین حال، دو پسرفت بزرگ میکس فولد 2 در مقایسه با می میکس فولد نیز کاهش رزولوشن دوربین از 108 مگاپیکسل به 50 مگاپیسل و کاهش ظرفیت باتری از 5020 میلی آمپر ساعت به 4500 میلی آمپر ساعت است.

با این وجود، این پسرفت‌ها در مقایسه با پیشرفت‌های فراوان نسخه دوم بسیار ناچیز به شمار می‌روند و تاثیر چندانی روی عملکرد دستگاه ندارند.

یکی دیگر از نقاط پیشرفت Xiaomi Mix Fold 2 در مقایسه با نسل پیشین، بهبود نسبت طول به عرض صفحه نمایش است که آن را در حالت تاشده بیشتر شبیه به یک گوشی موبایل معمولی می‌کند. این ویژگی در کنار بهبود نرخ رفرش صفحه نمایش، کاربری نسل دوم گوشی‌های تاشو شیائومی را به‌شدت افزایش می‌دهند.

ویوو ایکس فولد، ویوو ایکس فولد پلاس و ویوو ایکس فولد 2 – Vivo X Fold & Vivo X Fold+ & Vivo X Fold2

ویوو ایکس فولد

اندازه: 8.03 اینچ در حالت باز؛ 6.53 اینچ در حالت تا شده

خانواده Vivo X Fold متشکل از سه عضو مختلف است که هرسه، اندازه‌ای یکسان دارند. نخستین گوشی عرضه شده از این خانواده، ویوو ایکس فولد بود که در ماه‌های نخست سال 2022 روانه بازار شد. همچنین در سال 2023 نیز دو گوشی ویوو ایکس فولد پلاس و ویوو ایکس فولد 2 به بازار عرضه شدند.

هر سه این گوشی‌ها از صفحه نمایش های داخلی غول‌پیکر 8.03 اینچی بهره برده و به نمایشگری 6.53 اینچی در بیرون مجهز هستند.

سه مدل مختلف ویوو ایکس فولد از حیث مشخصات صفحه نمایش‌های بیرونی یا درونی نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. به این ترتیب، هر سه صفحه نمایش، رزولوشن یکسانی داشته و نرخ نوسازی 120 هرتز دارند.

در عین حال، تفاوت‌های کلیدی این سه مدل با یکدیگر بیشتر به سرعت شارژ، بهبود عملکرد تراشه به کار رفته و البته قابلیت‌های دوربین مربوط می‌شود.

این گوشی چینی هم علیرغم این که تنها در بازار چین عرضه شده، طرفداران دوآتشه‌ای برای خود دست و پا کرده است. همچنین پشتیبانی از سرویس‌های گوگل پلی نیز دیگر ویژگی جذاب محصول تاشوی ویوو است.

شیائومی میکس فولد 3 – Xiaomi Mix Fold 3

بهترین گوشی درشت 2023

اندازه: 8.03 اینچ در حالت باز؛ 6.56 اینچ در حالت تا شده

سرانجام نوبت به بزرگترین گوشی موجود در دنیا در سال 2023 می‌رسد! علیرغم رقابت شدید بین سه‌گانه پرچمداران سری ویوو ایکس فولد و شیائومی میکس فولد 3 و ارائه صفحه نمایش داخلی 8.03 اینچی توسط هردوی آن‌ها، Mix Fold 3 با ارائه یک نمایشگر بیرونی 6.56 اینچی که 0.03 اینچ بزرگتر از پرچمداران ویوو است، طلایه‌دار لیست بزرگترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

همانند نسل پیشین، شیائومی مشخصات فنی میکس فولد 3 را نیز از هر لحاظ نسبت به قبل ارتقا داده است. در کنار اندازه بزرگتر، صفحه نمایش بیرونی این دستگاه با بهبودهای فراوانی در بخش روشنایی همراه شده و میزان روشنایی آن از 1000 به 2600 نیت رسیده است. در عین حال، صفحه نمایش داخلی این مدل، نسبت به قبل تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

علاوه بر این، باتری این گوشی هم 4800 میلی آمپر ساعتی بوده و در آن، از یک تراشه بهبودیافته‌ای هم استفاده شده است. همچنین یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید میکس فولد 3 که در نسل‌های قبلی شاعد حضورش نبودیم، امکان شارژ بیسیم است که آن را به یک گوشی تاشوی غول‌پیکر و هیجان انگیز تبدیل می‌کند.

علیرغم عرضه نسبتا گسترده گوشی Mix Fold 3 در سطح جهان، قیمت نسبتا بالای آن به مانعی برای فروش انفجاری تبدیل شده است. با این وجود، گوشی تاشوی جدید شیائومی یک پرچمدار تمام‌عیار است که چه در مد تبلت و چه گوشی، بزرگترین صفحه نمایش بازار را در اختیار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*