هواپیماهای تام کروز

نگاهی به جذابترین هواپیماهای کلکسیون تام کروز ، ستاره سینمای جهان

از آنجایی که نام تام کروز نیز در میان افراد مشهوری که هواپیمای شخصی دارند می‌درخشد، در ادامه قصد داریم نگاهی به ناوگان هواپیماهای تام کروز بیندازیم.

یکی از معروف‌ترین نقش‌های سینمایی تام کروز نقش کاپیتان پیت ماوریک میچل به عنوان یک خلبان جنگنده است، نقشی که او برای اولین بار در سال 1986 در «تاپ گان» به نمایش درآورد و سال گذشته در «تاپ گان: ماوریک» نیز آن را تکرار کرد.

هر دو فیلم تام کروز را در سکانس‌های بسیاری درحال هدایت هواپیما به تصویر کشیده‌اند، اما این سکانس‌ها چیزی نیست که کروز با آنها ناآشنا با‌شد، زیرا هدایت یک هواپیما موقعیتی محسوب می‌شود که او خارج از نمایش نیز قادر به انجام است. کروز در سال 1994 گواهینامه خلبانی خود را دریافت کرد و از این مهارت در فیلم‌های قبلی مانند «ماموریت غیرممکن: فال اوت» و «ساخت آمریکا» استفاده کرده است.

هواپیماهای تام کروز

کروز تا حد زیادی در فیلم‌های علمی تخیلی و اکشن به ایفای نقش پرداخته و اغلب بدلکاری‌های مخاطره‌آمیز فیلم‌هایش را خودش انجام داده که او را به یکی از ستاره‌های هالیوود اکشن تبدیل کرده‌ است. او با رفتن به فیلمبرداری «تاپ گان: ماوریک» مصمم بود تا حد امکان از موقعیت فیلم استفاده کرده و حتی می‌خواست خودش با هواپیمای اف-18 ماوریک پرواز کند، اما این اجازه به او داده نشد. با این حال، کروز چندین هواپیمای دیگر را در این فیلم به پرواز پرواز درآورد، از جمله هلیکوپترها و یکی از هواپیماهای شخصی خودش یعنی یک جنگنده بمب‌افکن دوران جنگ جهانی دوم.

هواپیمای شخصی تام کروز مدل Gulfstream IV است که از جالبترین هواپیماهای شخصی جهان به‌شمار می‌رود و او را در لیست ستارگانی قرار می‌دهد که هواپیمای شخصی دارند. اما هواپیماهای تام کروز به همین مورد ختم نمی‌شود! در ادامه بیایید نگاهی به ناوگان هواپیماهای تام کروز بیندازیم. البته کروز به گردآوری ناوگانی از هواپیماها اکتفا نکرده و چندین ماشین و وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر هم دارد.

پی-۵۱ ماستنگ/P51 Mustang

ناوگان هواپیماهای تام کروز

هواپیمای نظامی کروز که در فیلم تاپ گان: ماوریک با آن پرواز کرد، یک پی-۵۱ ماستنگ بود که در سال 1946 معرفی و در سال 2001 توسط کروز خریداری شد. نورث امریکن پ-۵۱ ماستنگ هواگرد جنگنده تک‌موتوره دوربرد ساخت شرکت نورث امریکن بود که در سال‌های اواخر جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی نیروی زمینی ایالات متحده به‌کار گرفته شد.

مربی پرواز و مشاور فنی Top Gun: Maverick استیو هینتون در مورد این مورد از هواپیماهای کروز اظهار داشت: «هنوز آن روحیه پیشرو هوانوردی در تام کروز وجود دارد، می‌توان این روحیه را زمانی که در حال پرواز با این هواپیماست مشاهده کرد. می‌دانم که تام عاشق انجام حرکات ایروباتیک است، کاری که می‌توان با این هواپیمای فوق‌العاده انجام داد.»

ویدیوهای منتشر شده نشان‌ می‌دهند که کروز همکار خود جنیفر کانلی را نیز برای سواری در هواپیما می‌برد. کانلی سواری با کروز را تجربه‌ای باورنکردنی توصیف می‌کند و می‌گوید این کار را هرگز قبل از این انجام نداده بودم و کروز یک خلبان بی‌نظیر است.

کروز همچنین جیمز کوردن مجری «The Late Late Show» را برای سواری با P-51 برد، اگرچه کوردن به طور قابل توجهی از پرواز در هواپیمای قدیمی ناآرام بود، به خصوص زمانی که کروز به او در مورد طرح اضطراری هشدار داد. کروز کوردن را به یک سواری هیجان‌انگیز برد و حتی با یک خلبان دیگر P-51 یک جنگ ساختگی ترتیب داد.

گلف‌استریم 4/Gulfstream IV

ناوگان هواپیماهای تام کروز - گلف استریم 4

ناوگان هواپیماهای کروز به جنگنده قدیمی محدود نمی‌شود. گزارش شده است که کروز با یک هواپیمای Gulfstream IV سفر می‌کند، یک جت 20 میلیون دلاری مجهز به جکوزی و اتاق نمایش فیلم خصوصی. گلف‌استریم ۴ در واقع یک هواگرد ساخت کارخانه گلف‌استریم اروسپیس در کشور ایالات متحده آمریکا است که اولین بار در سال 1985، درست یک سال قبل از اکران اولین فیلم «Top Gun» تولید شد و می‌توان آن را برای حمل حداکثر 19 مسافر پیکربندی کرد.

این مورد از ناوگان هواپیماهای تام کروز حداکثر برد کمی کمتر از 5 هزار مایل و حداکثر سرعت 552 مایل در ساعت دارد. کمپانی Gulfstream تنها 8 سال مدل IV را ساخت و تنها 862 دستگاه از این مدل را تولید کرد که بیشتر آنها به مشتریان دولتی و نظامی فروخته شد. باتوجه به ثروت و توانایی تام کروز در خلبانی، جای تعجب نیست که این ستاره سینما با ارتباطات نظامی خود توانسته یک فروند از این هواگرد را برای استفاده‌ی شخصی خود داشته باشد و آن را با تجهیزات لازم برای گشت و گذار در آسمان تجهیز کند.

هونداجت/HondaJet

ناوگان هواپیماهای تام کروز - هونداجت

جک سوینی توانست سه هواپیمای دیگر متعلق به کروز را شناسایی کند. یکی از آنها هوندا جت HA-420 با شماره شناسایی N77VA بود، همان هواپیمایی که کروز با آن وارد فرودگاه بربنک شد. هوندا اچ‌ای-۴۲۰ هونداجت یک جت تجاری سبک است که توسط شرکت هواپیماسازی هوندا در گرینزبورو، کارولینای شمالی، ایالات متحده تولید می‌شود.

اچ‌ای-420 دارای دو موتور است، هشت نفر را در خود جای می‌دهد و می‌تواند تا حداکثر ارتفاع 43 هزار پا پرواز کند. حداکثر سرعت آن کمتر از 500 مایل در ساعت و برد آن کمی بیش از 1200 مایل دریایی است. هونداجت چندین جایزه طراحی و نوآوری هوانوردی دریافت کرده‌ است. تا پایان سال ۲۰۲۱، تعداد ۲۰۰ فروند از این جت تجاری تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به کلکسیون خودرو جذاب کریستیانو رونالدو

چلنجر 300

ناوگان هواپیماهای تام کروز - چلنجر 300

سوینی همچنین یک هواپیمای Bombardier Challenger 300 را که در ناوگان هواپیماهای تام کروز به چشم می‌خورد شناسایی کرد. بمباردیه چلنجر ۳۰۰ یک هواگرد ساخت کارخانه بمباردیه اروسپیس در کشور کانادا است که برای نخستین بار در ۱۴ اوت ۲۰۰۱ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

چلنجر یک جت دو موتوره است که معمولاً هشت نفر را در خود جای می‌دهد، اما می‌تواند تا ده نفر را نیز در خود بگنجاند. برد آن 3220 مایل، حداکثر سرعت 460 مایل در ساعت و حداکثر ارتفاع آن 45 هزار فوت است. طبق گزارش‌ها، کروز تمام هواپیماهای خود را در آشیانه‌ای خصوصی در بربنک نگه می‌دارد و به او دسترسی آسانی را می‌دهد که هر زمان می‌خواهد یکی را برای چرخیدن ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*