بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ ؛ از مک بوک پرو جدید تا کنسول دستی کلاسیک انبرنیک

فهرستی از بهترین گجت های معرفی شده در سال ۲۰۲۳ از لپ تاپ‌ها گرفته تا کنسول‌های بازی، گوشی موبایل و لوازم جانبی دیجیتال را در اینجا ببینید.

در مطلب جداگانه‌ای به نوآورانه‌ترین اختراعات جدید معرفی شده در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. حالا اینجاییم تا گجت‌هایی را معرفی کنیم که شاید نوآوری خاصی نداشته باشند، اما فناوری‌های گذشته را بهبود بخشیده‌اند.

طی سال گذشته، محصولات مختلفی وارد بازار لوازم مصرفی الکترونیکی شدند. محصولاتی که نسبت به نسل‌های گذشته خود پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند. به‌طور مثال اپل، مک بوک‌هایی با پردازنده‌های جدید ساخته و آیفون ۱۵ را با تغییراتی چشمگیر عرضه کرده است. یا اینکه گوگل تلفنی ساخته که از هوش مصنوعی برای عکاسی بهتر حتی از سوژه‌های پیچیده کمک می‌گیرد. ما امسال شاهد تلاش‌هایی در حوزه گیمینگ هم بودیم که یکی از بهترین آن‌ها، کنسول بازی دستی Steam Deck OLED به‌عنوان پادشاه جدید کنسول های بازی دستی بود.

برخی از گجت‌های جذابی که امسال عرضه شده‌اند، شکل و ظاهر کلاسیکی دارند. به‌طور مثال میکروفون و ضبط صوت جیبی Teenage Engineering به ما یادآوری می‌کند که زیبایی در سادگی است.

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

امسال سال خوبی برای تمام علاقه‌مندان به دنیای گجت‌ها و اخبار تکنولوژی بود. به همین بهانه در اینجا فهرستی از بهترین گجت های معرفی شده در سال ۲۰۲۳ را گردآوری کرده‌ایم که اگر از اخبار جا مانده‌اید، می‌توانید در اینجا با آن‌ها آشنا شوید.

۱. کنسول دستی بازی Steam Deck OLED

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - کنسول استیم دک OLED

کمپانی Valve می‌گوید که استیم دک اولد، بهترین کنسول بازی دستی است که می‌توانید داشته باشید. یک نمایشگر زیبای OLED جایگزین پنل LCD نسل اول این دیوایس شده که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. از یک پنل بزرگ‌تر OLED گرفته تا فرآیند خنک‌سازی بهتر و یک باتری بزرگ‌تر با ارائه ۳۰ درصد طول عمر بیشتر، همگی از نسخه جدید استیم دک پادشاه کنسول‌های بازی دستی را ساخته‌اند. با تمام این تفاسیر، وزن دیوایس هم کاهش پیدا کرده است.

۲. هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3

علیرغم فروش نه چندان چشمگیر Meta Quest 3، این هدست را باید بهترین هدست واقعیت مجازی جهان دانست که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. از همه مهم‌تر اینکه کاملا بی‌سیم است و با ردیاب‌هایی در پشت و روی دست شما مجهز شده که دیگر نیازی به شناسایی اولیه اطراف شما در اتاق نباشد. هدست Quest 3 اتاق نشیمن شما را به یک باشگاه ورزشی یا یک مکان تاریک برای مبارزه با شیطان تبدیل خواهد کرد تا از دنیای واقعیت ترکیبی لذت ببرید.

۳. مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با چیپست M3 Max

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - مک بوک پرو ۱۶ اینچی M3 Max

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

لپ تاپ‌های خانواده مک بوک پرو اپل طی سالیان اخیر تغییرات زیادی نکرده‌اند؛ حداقل از نظر ظاهری تفاوتی را در نسل‌های گذشته آن نمی‌بینیم. اما جدیدترین نسخه از گران قیمت‌ترین لپ تاپ اپل، قدرتمندترین مک بوک پرویی است که تا به حال دیده‌اید. مک بوک پرو ۱۶ اینچی با چیپست M3 Max می‌تواند از پس وظایف مختلف و اجرای تمام بازی‌هایی که برای سیستم عامل macOS توسعه پیدا کرده‌اند برمی‌آید.

این دومین مک بوک پرویی است که اپل در طول یک سال عرضه کرده، اما به‌نظر ما پردازنده توانمند M3 ارزشش را داشت. البته این محصول به‌لطف رنگ جدید و زیبای مشکی “Space Black”، از نظر ظاهری هم خیلی زیباتر شده است. سخت است به کسی که به‌دنبال خرید یک لپ تاپ پرقدرت است، مک بوک پرو جدید اپل را پیشنهاد نکنیم.

۴. گوشی تاشو وان پلاس Open

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - گوشی تاشو وان پلاس اوپن

گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ محبوب‌تر از گذشته شدند. برای اولین بار در این سال شرکت‌هایی مثل موتورولا و گوگل تصمیم به تولید و عرضه محصولاتی با نمایشگر تاشو به بازار شدند. علیرغم اینکه پنجمین نسل از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و زد فلیپ سامسونگ عرضه شدند، اما وان پلاس با گوشی تاشو OnePlus Open یک طراحی جذاب و کارآمد را به‌نمایش گذاشت. باز و بسته کردن این نمایشگر خیلی راحت انجام می شود و چین‌خوردگی خاصی مثل دیگر گوشی‌های تاشو در وسط صفحه ظاهر نمی‌شود.

در پشت قاب گوشی دوربین‌های توانمندی با برند Hasselblad هم تعبیه شده که شلیک نهایی به قلب گوشی‌های تاشو رقیب است. علاوه بر این، گوشی وان پلاس اوپن از رقبای مستقیم خودش با برند سامسونگ و گوگل، ارزان قیمت‌تر خواهد بود.

۵. کیبورد Freewrite Alpha

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - کیبورد Freewrite Alpha

Freewrite Alpha یک نوشت افزار ساده و ۳۵۰ دلاری است. وزن این کیبورد بسیار پایین است و شارژ کافی را برای استفاده طولانی مدت شما فراهم می‌کند. همچنین یک نمایشگر بدون نور پس زمینه در قسمت بالای آن تعبیه شده تا فقط نشان دهد در حال تایپ چه چیزی هستید. کلیدهای این کیبورد، سوئیچ‌های Kailh Choe V2 را ارائه می‌کنند که بازخورد عالی دارد و حس نوشتن با یک دستگاه تایپ قدیمی را در شما تداعی خواهد کرد.

شاید در میان تمام دستگاه‌های مدرنی که وجود دارد این کیبورد انتخاب عجیبی به‌عنوان یکی از بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ به‌نظر برسد، اما گاهی بهتر است به‌جای تمرکز روی طراحی، روی عملکرد و کارآمد بودن یک گجت تمرکز کنید.

۶. پاور استیشن پرتابل Anker PowerHouse 767

پاور استیشن انکر - بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

پاور استیشن‌ها بزرگ و گران قیمت هستند. اما از آنجایی که شاهد زیاد شدن خاموشی‌ها در سراسر جهان هستیم، باتری‌های قابل حمل بیشتر از گذشته به یک ضرورت تبدیل شده‌اند. پاور استیشن Anker PowerHouse 767 یک غول ۲ هزار دلاری است که به شما اطمینان می‌دهد غذاهای داخل یخچال فریزرتان در طول قطع برق نسبتا طولانی مدت فاسد نخواهد شد. این بزرگ‌ترین باتری قابل حمل شرکت انکر با ظرفیت ۲۰۴۸ وات ساعت است.

این پاور استیشن تمام پورت‌های مورد نیاز برای شارژ لپ تاپ، گوشی و غیره را هم در اختیار شما خواهد گذاشت. اما قرار نیست با استفاده از آن به مدت یک هفته برق منزلتان را تأمین کنید. این گزینه خوبی برای استفاده در طول یک روز است. و البته که استفاده شما از دستگاه‌های مختلف برقی می‌تواند کاملا روی باقی ماندن انرژی آن تأثیرگذار باشد.

۷. تبلت گوگل پیکسل

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - تبلت گوگل پیکسل

معرفی نشدن یازدهمین نسل تبلت‌های آیپد در امسال، فضا را به رقبا داد تا آن‌ها هم عرضه اندام کنند. در حالی که همیشه از سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل در طراحی تبلت‌ها یاد می‌شود، اما امسال گوگل با اولین تبلت خودش به‌نام “Pixel Tablet” نشان داد که حتی با یک نمایشگر که به نرخ رفرش ۶۰ هرتزی محدود شده و فقدان یک کیبورد متصل شونده هم می‌شود تبلت‌های قدرتمندی مثل گلکسی تب S9 اولترا را شکست داد.

تبلت گوگل پیکسل رقبای قدرتمندش را فقط با یک «داک هوشمند» شکست می‌دهد. وقتی تبلت را داخل این داک قرار می‌دهید، می‌تواند به محصولات هوشمند خانگی شما به‌خصوص از برند Nest متصل شده و به‌عنوان یک هاب قدرتمند برای مدیریت آن‌ها در دسترس شما قرار بگیرد. این یعنی شما با خرید گوگل پیکسل هم صاحب یک تبلت اندرویدی خواهید شد و هم یک هاب هوشمند خانگی را در اختیار دارید.

۸. ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ ۲

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ ۲

فکر را هم نمی‌کردیم که دومین نسل ساعت هوشمند اپل با توجه به شباهت زیادی که با نسل قبلی خودش دارد، انقدر دوست داشتنی باشد. این محصول از پردازنده کوالکام به‌نام اسنپدراگون +W5 نسل ۱ با ۲ گیگابایت رم قدرت می‌گیرد که یک پردازنده پیشرفته و توانمند ۴ نانومتری محسوب می‌شود. یک باتری ۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این محصول به‌کار رفته که می‌تواند شارژدهی ۲۴ ساعته را هموار کند.

بیشتر بخوانید:

گوگل پیکسل واچ 2 با استاندارد IP68 و قیمت 350 دلار معرفی شد

دومین نسل ساعت هوشمند گوگل در تک نسخه ۴۱ میلی‌متری عرضه می‌شود که شامل یک پنل ۱.۲ اینچی OLED با رزولوشن ۳۸۴ در ۳۸۴ پیکسلی است. از امکانات این محصول باید به سنسور ضربان قلب، سنجشگر سطح اکسیژن خون، سطح استرس و نظارت روی کیفیت خواب اشاره کرد. اگر نسخه وای فای این ساعت را می‌خواهید، قیمت آن ۳۵۰ دلار است، در حالی که قیمت نسخه سیم کارت‌خور LTE آن ۴۰۰ دلار خواهد بود.

۹. اپل آیفون ۱۵

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - آیفون ۱۵ اپل

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳

امسال اپل تغییرات چشمگیری را روی گوشی آیفون ۱۵ خودش به‌وجود آورد. ارزان‌ترین عضو سری iPhone 15 که بدون هیچ پسوندی عرضه می‌شود، طراحی نمایشگری شبیه به مدل‌های پرو را دریافت کرده تا جزیره پویا دوست داشتنی را در اختیار کاربرانش بگذارد. در این نسل شاهد اضافه شدن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نسخه‌های پرو هستیم که می‌تواند تجربه عکاسی و فیلمبرداری خوبی را به‌ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید:

بررسی آیفون ۱۵ اپل؛ مشخصات فنی، عکس و قیمت

یکی دیگر از تغییرات محسوس این گوشی در مقایسه با نسل‌های قبلی، اضافه شدن پورت USB-C به‌عنوان جایگزین پورت قدیمی لایتنینگ برای شارژ دستگاه است.

۱۰. هدفون بی‌سیم Sony WF-100XM5

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - هدفون بی‌سیم سونی

سونی WF-100XM5‌ بی‌شک بهترین ایرباد بی‌سیم نویزکنسلینگ تاریخ شرکت سونی است. این هدفون می‌تواند پیشرفته‌ترین فناوری حذف نویز موجود را ارائه کند تا هیچ صدای اضافی در اطراف گوش شما شنیده نشود. درایورهای «داینامیک درایور ایکس» صدایی با کیفیت و وضوح بالا را به گوش کاربران خواهند رساند. از کدک LDAC نیز پشتیبانی می‌کند که به‌لطف آن می‌توانید از موسیقی رزولوشن بالا به‌صورت بی‌سیم لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

سونی WF-1000XM5 ، بهترین ایرباد نویزکنسلینگ تاریخ سونی رونمایی شد

گوشی‌های این ایرباد مدرن قادر به پخش صدای ۳۶۰ درجه‌ای هستند و حرکات سر کاربر را دنبال می‌کنند. همچنین در تماس‌های تلفنی شما هم از هوش مصنوعی کمک گرفته شده تا هیچ صدای مزاحمی در پشت صحنه وجود نداشته باشد و صدای شما با کیفیت خوبی پخش شود. این گوشی‌ها ۸ ساعت شارژدهی دارند و با تنها ۳ دقیقه شارژ، می‌توانند یک ساعت گوش دادن به موسیقی را فراهم کنند. همچنین گوشی‌های این هدفون با گواهی IPX4، در برابر نفوذ رطوبت مقاوم هستند.

۱۱. گوشی هوشمند گوگل پیکسل 7a

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - گوگل پیکسل ۷ ای

گوگل پیکسل 7a، جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده شرکت گوگل است که امسال معرفی شد. اما چرا باید یک گوشی میان‌رده در فهرست بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد؟ تغییرات مثبتی که در آن به وجود آمده، باعث شده این محصول از پرچمداران دیگر شرکت‌ها هم جذاب‌تر باشد.

گوگل از آلومینیوم، شیشه و پلاستیک بازیافتی برای طراحی بدنه گوشی خودش استفاده کرده و یک لایه محافظ گوریلا گلس ۳ روی نمایشگر و یک لایه سه‌بعدی برای محافظت روی قاب پشتی آن کشیده شده است. نمایشگر این گوشی ۹۰ هرتزی شده و یک حسگر اثر انگشت هم درون آن قرار دارد. اما برگ برنده گوشی میان‌رده گوگل، حضور چیپست توانمند Tensor G2 ساخت خود شرکت گوگل با همراهی کمک پردازنده Titan M2 در زیر قاب آن است که می‌توانند هوش مصنوعی را به این محصول بیاورند.

بنابراین از قابلیت‌های جذاب ویرایش تصاویر بدون نصب هرگونه برنامه گرفته تا عکاسی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی، همگی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند تا تجربه کاربری غنی و خوبی را در اختیار کاربران بگذارند.

۱۲. اسپیکر هوشمند Sonos Era 300

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - اسپیکر هوشمند Sonos Era 300

سونوس امسال اسپیکرهای هوشمند خودش را دستخوش تغییراتی کرده و خانواده “Era” را به آن‌ها افزوده است. جذاب‌ترین عضو این خانواده، اسپیکر هوشمند Sonos Era 300 است که بلندگویی توانمند با پشتیبانی از فناوری Atmos، ووفرهای پرقدرت و صدایی بسیار غنی حتی در ولوم‌های پایین است. این محصول در مجموع از ۸ اسپیکر تشکیل شده، شامل درایورهای استریو مستقلی است و با قیمت حدود ۴۵۰ دلاری عرضه می‌شود.

۱۳. کنسول دستی Anbernic GR35XX

بهترین گجت های سال ۲۰۲۳ - کنسول دستی انبرنیک

اگر شیفته بازی‌های قدیمی هستید، انبرنیک GR35XX همان چیزیست که به آن احتیاج دارید؛ یک کنسول بازی دستی با ظاهری شبیه به کنسول کلاسیک Game Boy که می‌توانید به‌راحتی آن را داخل جیبتان بگذارید و با خود حمل کنید. این کنسول دستی می‌تواند صدها بازی کلاسیک از قدیمی‌ترین‌ها تا عصر پلی استیشن وان را شبیه‌سازی و اجرا کند. این محصول بدون لگ و هیچ گونه گیر کردنی، به شما اجازه می‌دهند با بازی‌های قدیمی تجدید خاطره کنید. نمایشگر تمام رنگی به‌کار رفته روی آن هم می‌تواند به جذابیتش کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*