محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴

موردانتظارترین محصولات اپل برای سال ۲۰۲۴

یک اپل واچ ویژه، آیپدهایی با نمایشگرهای اولد، مک بوک‌های پیشرفته و آیفون‌های سری جدید محصولات مورد انتظار اپل برای سال ۲۰۲۴ هستند. در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

محصولات شرکت اپل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین گجت های فناوری در جهان شناخته می‌شوند و این به دلایل متعددی باز می‌گردد. اولین دلیل، طراحی و کیفیت ساخت بی‌نظیر اپل است. محصولات این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و به کارگیری متریال باکیفیت، تا حد امکان نیازهای کاربران را برطرف می‌سازند و این باعث ایجاد تجربه کاربری منحصر به فرد و لذت‌بخشی می‌شود.

دومین دلیل، اکوسیستم یکپارچه اپل است. محصولات این شرکت مثل آیفون، آیپد، مک بوک و سایر دستگاه‌ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند و کاربران می‌توانند از امکانات همگرا و انتقال داده‌های بین دستگاه‌های مختلف به سادگی بهره‌مند شوند.

سومین دلیل، اعتبار و اعتماد مشتریان به برند اپل است. این شرکت به‌واسطه سالیان سال فعالیت خودش در حوزه تکنولوژی، اعتبار فراوانی را کسب کرده و مشتریان به دلیل پشتیبانی مداوم و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی مدت، محصولات اپل را به سایر برندها ترجیح می‌دهند. این اعتبار به عنوان یک عامل مهم در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات اپل تاثیرگذار است.

موردانتظارترین محصولات سال ۲۰۲۴ اپل

اپل امسال محصولات خوبی را روانه بازار کرد. از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ گرفته تا نسل جدید مک بوک‌هایی که به جدیدترین پردازنده‌های کامپیوتری اپل مجهز هستند و قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. حالا در فاصله چند روز مانده تا آغاز سال نو میلادی، نگاهی به مهم‌ترین محصولات مورد انتظار اپل خواهیم پرداخت که می‌تواند موفقیت آن‌ها در سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

۱. هدست Vision Pro

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ - هدست واقعیت مجازی ویژن پرو

فارغ از اینکه هدست ویژن پرو به یک محصول موفقیت‌آمیز تبدیل خواهد شد یا شکست بزرگی را برای اپل به‌همراه دارد، Vision Pro محصولی است که در سال ۲۰۲۴ خیلی‌ها در موردش صحبت خواهند کرد. این هدست واقعیت ترکیبی (که ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارائه می‌کند) یکی از مهم‌ترین و جدیدترین اختراعات اپل طی ۱۰ سال اخیر است.

از زمانی که اپل هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را در کنفرانس WWDC 2023 (که ژوئن امسال برگزار شد) رونمایی کرد، خبار و اطلاعات ضد و نقیضی را در مورد آن می‌شنویم. ابتدا توسعه‌دهندگان دعوت شدند تا در این کنفرانس آن را آزمایش کنند. سپس خبرنگاران فرصت آزمایش آن را پیدا کردند. بازخورد هر دو گروه نسبت به عملکر این محصول کاملا مثبت بود.

هنوز سوالات پاسخ داده نشده زیادی در مورد ویژن پرو و موفقیت احتمالی آن (با قیمت وحشتناک ۳،۵۰۰ دلاری) وجود دارد. اما بی‌شک ما مشتاق هستیم تا در سال جدید میلادی این دیوایس را از نزدیک ملاقات کنیم.

۲. گوشی‌های سری آیفون ۱۶

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ - گوشی‌های سری آیفون ۱۶

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴

جای تعجبی نیست که اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ از خانواده جدید آیفون‌هایش رونمایی کند، اما اعضای سری آیفون ۱۶ پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل فعلی خواهند کرد. یکی از آن‌ها اضافه شدن دکمه گرفتن عکس روی قاب کناری گوشی است که می‌تواند دسترسی سریع به دوربین را امکان‌پذیر کند. علاوه بر این اکشن باتن نیز دیگر به‌صورت در انحصار مدل‌های پرو نخواهد بود و تمام اعضا آن را ارائه می‌کنند. همه این امکانات به شما کمک می‌کنند تا کمتر به‌دنبال اپلیکیشن‌ها داخل منوی برنامه‌ها بگردید و خیلی سریع و با زدن یک دکمه، کارهای مختلفی را با گوشی‌تان انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

علاوه بر این، برخی از دیگر دکمه‌های روی گوشی ممکن است به فناوری لمسی تغییر وضعیت پیدا کنند و زوم دوربین‌ها نیز ارتقا داده شود. حتی شاید یک نسخه ویژه به‌نام آیفون ۱۶ اولترا عرضه شود. این‌ها تمام انتظاراتی است که ما از خانواده iPhone 16 اپل داریم.

۳. ارتقا چشمگیر آیفون SE

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ - آیفون اس ای جدید

در حالی که آیفون ۱۶ در مرکز توجه‌ها قرار دارد، اما اپل نگاه متفاوتی به ارزان قیمت‌ترین گوشی خودش، آیفون SE خواهد داشت. در واقع چهارمین نسل این گوشی‌ها قرار است سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود که از قضا بزرگ‌ترین تغییرات را هم در طول تاریخ عرضه آن‌ها تجربه خواهد کرد.

این تغییرات هم در بیرون و هم در داخل قاب گوشی اتفاق می‌افتند. به‌طور مثال شنیده‌ایم که فریم‌های عریض بالا و پایین نمایشگر حذف خواهد شد و اپل یک طراحی تمام صفحه را برای آن در نظر گرفته است. حذف فریم‌های اضافه به‌معنای حذف دکمه هوم گوشی و جایگزین شدن آن با سیستم تشخیص چهره فیس آیدی است.

این گوشی می‌تواند یک نمایشگر با فناوری پیشرفته‌تر OLED را به‌خودش ببیند، دوربین اصلی آن به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا پیدا کند و یک تراشه سریع‌تر به زیر قاب آن اضافه شود. بر اساس شایعات این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیفون ۱۴ پیدا می‌کند؛ هرچند همچنان دوربین پشتی آن تک لنزی باقی خواهد ماند.

تمام این‌ها نشانه‌های ارتقا قابل توجهی نسبت به نسخه فعلی آیفون SE است که باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می‌شود.

۴. مک بوک ایر M3

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ - مک بوک ایر M3

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴

با اضافه شدن یک نسخه ۱۵ اینچی به لپ تاپ‌های سری مک بوک ایر، اپل گزینه انتخاب سایز نمایشگر را در اختیار علاقه‌مندانش قرار داد تا خودشان انتخاب کنند که به یک نمایشگر ۱۵ اینچی احتیاج دارند یا ۱۳ اینچی. اما علیرغم بزرگ‌تر شدن نمایشگر، زیر قاب هر دو لپ تاپ از پردازنده نسل قبلی اپل یعنی M2 استفاده شده است. حالا ظاهرا این پردازنده نیز در سال ۲۰۲۴ ارتقا پیدا خواهد کرد.

طی ماه‌های آتی، ما می‌توانیم شاهد عرضه نسل جدید مک بوک ایر با قدرت‌گیری از پردازنده M3 باشیم که تغییر چشمگیری در عملکرد آن نسبت به نسل قبلی به‌وجود خواهد آورد. عمده این تغییرات در بخش گیمینگ است، چرا که پردازشگر گرافیکی داخل M3 پیشرفت بسیار خوبی نسبت به پردازشگر نسل قبلی، مدل M2 داشته است.

بنابراین دیگر نمی‌توانیم بگوییم که مک بوک ایر اپل را فقط برای وب‌گردی و کار با اسناد متنی و کمی هم مالتی‌مدیا پیشنهاد می‌کنیم. چیپست M3 آماده است تا قدرت لپ تاپ‌های فوق باریک و سبک اپل را متحول کند.

۵. اپل واچ ایکس

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ - اپل واچ ایکس

اپل واچ یکی از محصولات موفق اپل طی سالیان اخیر بوده است و این احتمال وجود دارد که اپل سال ۲۰۲۴ بخواهد دهمین سالگرد عرضه آن را با یک مدل ویژه جشن بگیرد. این فقط یک حدس و گمانه‌زنی ساده نیست؛ شایعات زیادی را در مورد عرضه یک مدل ویژه به‌نام «اپل واچ X» شنیده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

ساعت هوشمند جدید اپل واچ ایکس با سخت افزار و طراحی کاملا جدید در راه است

مارگ گورمان، گزارشگر بلومبرگ ادعا می‌کند که این مدل ویژه از بدنه باریک‌تر، یک نمایشگر microLED و ده‌ها قابلیت مربوط به رهگیری سلامت جدید برخوردار خواهد بود. در واقع اپل می‌خواهد با این مدل ویژه کاری کند که اپل واچ همیشه در یادها باقی بماند. درست مثل کاری که با آیفون X به‌مناسبت دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون انجام داد و تغییرات انقلابی را در طراحی آن به‌وجود آورد.

البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که این اپل واچ ویژه سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. شاید هم یک سال بعد از آن راهی بازار شود.

۶. آیپد پرو با نمایشگر OLED

محصولات مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴

اپل طی سالیان اخیر همیشه تلاش کرده تجربه کاربری تبلت‌های آیپد پرو را به کامپیوترهای مک تبدیل کرده و آن‌ها را به نوعی جایگزین مک بوک‌ها کند. نسل جدید این تبلت از اسپیکرهایی قدرتمند، یک کیبورد متصل‌شونده مناسب و حتی تراشه‌های ساخت خود اپل برخوردار است. اما یک بخش وجود دارد که می‌تواند باعث شود آیپد حتی از مک بوک‌ها هم جلو بزند و آن نمایشگر است.

بیشتر بخوانید:

سال آینده آیپد جدید اپل با یک قابلیت جذاب عرضه می‌کند

بی‌شک نمایشگر mini-LED XDR به‌کار رفته روی آخرین نسل‌های آیپد پرو عملکرد خوبی دارد، ولی ما مدت‌هاست که منتظر استفاده از یک صفحه نمایش OLED روی تبلت‌های اپل هستیم. یک پنل اولد به آن‌ها اجازه می‌دهد زاویه دید وسیع‌تری داشته باشند تا مجبور نباشید برای داشتن حداکثر کیفیت صفحه، فقط از زاویه مستقیم به آن نگاه کنید.

خبر خوب اینکه آیپد پرو سرانجام در سال ۲۰۲۴ به پنل‌های OLED مجهز خواهد شد تا آن‌ها به یکی از موردانتظارترین محصولات سال ۲۰۲۴ اپل تبدیل شوند. این نمایشگر مدرن نه تنها زاویه دید را وسیع‌تر می‌کند، بلکه رنگ‌های مشکی عمیق‌تر، سرعت رفرش صفحه بالاتر و حتی مصرف انرژی پایین‌تری را هم به‌همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*