جذابترین گجت CES 2024

جذابترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه CES 2024

در اینجا به معرفی جذابترین محصولات و گجت هایی خواهیم پرداخت که در رویداد CES 2024 رونمایی شدند. نمایشگاه امسال فوق‌العاده بوده است!

نمایشگاه CES 2024 هم مثل سال‌های دیگر پر از محصولات عجیب و غریب و جذاب بود. پیش از شروع این رویداد انتظار می‌رفت AI محوریت این نمایشگاه باشد و شاهد تعبیه هوش مصنوعی در تمامی گجت‌ها، از تلویزیون گرفته تا خودروها باشیم! با این وجود خلاقیت‌ها و نوآوری‌های شرکت کنندگان در این رویداد صرفا به هوش مصنوعی ختم نشده و جنبه‌های دیگری را نیز در بر گرفت.

در ادامه این متن سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جذابترین گجت های رونمایی شده در CES 2024 و به معرفی مختصر هریک بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

جذاب ترین گجت های معرفی شده در CES 2024

انتخاب چند محصول از میان گجت‌های بیشمار رونمایی شده در رویداد CES 2024 کار چندان ساده‌ای نیست. با این وجود لیستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، حد و مرزهای جابیت و خلاقیت را جابجا کرده و محصولاتی فوق‌العاده خاص به شمار می‌روند.

تلویزیون‌های شفاف بیسیم ال جی

یکی از نخستین اخبار شگفت‌انگیز CES امسال، رونمایی ال جی از تلویزیون جدید، بیسیم و شفافش بود! این تلویزیون صفحه‌ای کاملا شفاف دارد که می‌توان به‌راحتی پشت آن را مشاهده کرد. به این ترتیب تصاویر نمایش داده شده روی آن ظاهری هولوگرافیک داشته و تجربه فوق‌العاده بدیع و نوآورانه‌ای به شمار می‌روند.‌ البته این تلویزیون همچنین قادر است برای علاقمندان به تجربه‌های بصری کلاسیک، نواری مشکی رنگ را نیز در پس‌زمینه نمایش دهد تا تصویر، شبیه به خروجی یک تلویزیون ال ای دی معمولی شود.

این تلویزیون همچنین کاملا بیسیم هم طراحی شده و ارتباط با آن از طریق یک جعبه مشکی رنگ مجزا برقرار می‌شود. تصاویر و ویدیوهای موجود از این دستگاه تا حدی توانسته‌اند آن را معرفی کنند؛ اما تا زمانی که با چشم خودتان سری تلویزیون‌های LG Signature Series T OLED را نبینید، متوجه شگفتی نهفته در آن نخواهید شد!

پینبال کمپانی استرن با تم فیلم Jaws

پینبال

کمپانی خوشنام استرن در CES 2024 یک بار دیگر نشان داد که ساخت پینبال یک هنر واقعی است. جدیدترین محصول این کمپانی یک ادای احترام بی‌نظیر به فیلم سینمایی ماندگار آرواره‌ها (Jaws)، اثر استیون اسپیلبرگ است.‌ همچنین در ساخت این بازی از افکت‌های صوتی ریچارد دریفاس، بازیگر آمریکایی محبوب دهه 70 و 80 میلادی نیز استفاده شده است.

HP Omen Transcend 14

جذابترین گجت CES 2024

اچ پی امسال در CES 2024 غوغا کرد و سری جدید از لپ تاپ های گیمینگ Omen خود را با ابعادی بسیار جمع و جورتر و ظاهری فوق‌العاده خوشمزه‌تر از مدل‌های 16 اینچی پیشین رونمایی کرد. این دستگاه به قدرتمندترین پردازنده‌های Core Ultra اینتل مجهز بوده و از کارت گرافیک های سری Geforce 4000 انویدیا استفاده می‌کند. با این وجود ابعاد آن بسیار جمع جور بوده و نورپردازی پس‌زمینه RGB نیز برای دکمه‌های صفحه کلید آن در نظر گرفته شده است. نگرانی اصلی در خصوص این لپ تاپ های گیمینگ بسیار جذاب، شارژدهی باتری آن‌هاست که هنوز آزمایشی روی آن انجام نشده و عددی برایش اعلام نشده است.

کنسول دستی MSI Claw

کنسول ام اس آی کلاو

یکی دیگر از جذابترین گجت های رویداد CES 2024 هم کنسول دستی ام اس آی Claw بود. MSI نخستین تولیدکننده کامپیوتری بود که در رویداد امسال به معرفی کنسول دستی شبیه به استیم دک خود پرداخت. بر خلاف سایر رقبا مانند استیم دک یا ROG Ally، ام اس آی تصمیم گرفته به‌جای پردازنده AMD از سی پی یوهای اینتل استفاده کند. بنابراین تقابل این دستگاه با رقبای مجهز به پردازنده AMD قطعا جالب توجه خواهد بود. علاوه بر این، نورپردازی‌های جذاب و متنوع دسته‌های این کنسول نیز دیگر نکته جذاب آن به شمار می‌روند.

نمونه اولیه صندلی دارای پاسخ ارتعاشی ریزر

ریزر یک بار دیگر در حال خلق یک گجت گیمینگ فوق‌العاده است و سعی دارد یک سیستم هپتیک کاربردی را درون صندلی‌های مخصوص گیم تعبیه کند. طرح مفهومی استر (Esther) ریزر هنوز به‌طور تجاری قابل دسترسی نیست. با این حال، نخستین نمایش این صندلی در CES 2024 بسیاری افراد را نسبت به ساخت یک صندلی راحت و خوش‌ساخت که صداهای درون بازی را به فیدبک‌های حرکتی تبدیل نموده و به بدن گیمر منتقل کند، خوش‌بین کرده است. ریزر احتمالا تنها برندی است که می‌تواند با تکیه بر شناخت عمیقی که از گیمرها دارد به چنین دستاورد مهمی برسد!

تلویزیون میکرو ال ای دی تاشوی C-Seed N1

N1 یک تلویزیون 137 اینچی میکرو ال ای دی با رزولوشن 4K است که توانایی تا شدن و باز و بسته شدن را داشته و می‌تواند از تلویزیون به یک اثر هنری مدرن تبدیل شود! این خلاقیت شگفت‌انگیز تلویزیون N1 را به یک رویا برای طراحان داخلی و علاقمندان به المان‌های ساختمانی جدید و بدیع تبدیل می‌کند. این تلویزیون همچنین از تکنولوژی جدیدی موسوم به «کالیبراسیون تطبیقی شکاف» استفاده می‌کند که میزان روشنایی اطراف هریک از پانل‌ها را به‌طور هوشمند افزایش می‌دهد تا شکاف بین لایه‌ها عملا نامریی به نظر برسند. این فناوری چیزی شبیه به مشاهده فیلم روی دیوارهای غول پیکر در سینماهاست! البته در کنار این همه نکات مثبت، یک نقطه منفی خیلی کوچک هم در خصوص این تلویزیون وجود دارد. قیمت این دستگاه 220 هزار دلار (حدود 11 میلیارد تومان) ناقابل است!

ربات بالی (Ballie) سامسونگ

جذابترین گجت CES 2024

ربات گرد و قلمبه سامسونگ به نام «بالی» نیز یکی دیگر از جذابترین گجت هایی‌ست که در CES 2024 معرفی شده است. این ربات توپی شکل سامسونگ در حقیقت یک دستیار شخصی شبیه به سیری است که از یک پروژکتور داخلی بهره می‌برد. بالی همچنین می‌تواند منزل شما را تمیز کرده و زمانی که در منزل حضور ندارید، شما را از وضعیت حیوان خانگی‌تان آگاه کند. البته هنوز فرصت کار کردن کامل با این ربات بامزه فراهم نشده است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که سامسونگ برنامه‌های ویژه‌ای برای Ballie داشته باشد.

پروژکتور  LG CineBeam Qube 4K

پروژکتور ال جی

در ادامه معرفی گجت‌های خوشمزه و ریزه میزه در CES 2024، دیگر محصول جالب توجه این رویداد هم پروژکتور LG CineBeam Qube 4K است که ابعادی نزدیک به یک توستر داشته و فوق‌العاده سبک وزن است. در عین حال، قدرت این پروژکتور از نمونه‌هایی با دو برابر اندازه خود هم بیشتر بوده و قادر است فضایی 120 اینچی روی دیوار را بپوشاند.

تبلت/لپ تاپ هیبریدی Asus Zenbook Duo

جذابترین گجت CES 2024

ایسوس زن بوک Duo نیز دیگر دستگاه جذاب رویداد سی ای اس 2024 بوده که از همین حالا دستگاهی پرحاشیه و پر حرف و حدیث به نظر می‌رسد. نظرات در خصوص این دستگاه کاملا متناقض است! برخی آن را بیش از اندازه بزرگ و دست‌وپاگیر توصیف کرده‌اند؛ درحالیکه برخی دیگر از حضور دو صفحه نمایش ال ای دی باکیفیت در آن به وجد آمده‌اند. در هر صورت باید منتظر ماند و عملکرد واقعی این دستگاه را سنجید. آیا هیبرید جدید ایسوس توانایی تامین انرژی این دو صفحه نمایش LED را خواهد داشت؟

رنگ‌های جذاب پلی استیشن 5 اسلیم و دسته‌های دوال سنس

پلی استیشن 5

کنسول PS5 Slim توانسته در همین مدت کوتاه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. با این حال رونمایی از قاب‌هایی با سه رنگ فوق‌العاده جذاب برای این کنسول، سورپرایزی عالی برای هواداران این کنسول بود. از آن جالب‌تر اینکه سونی دسته‌های دوال سنس سازگار با این قاب‌ها را نیز روانه بازار کرده تا جلوه و زیبایی دوچندانی به کنسول پلی استیشن 5 اسلیم ببخشد. البته پیش‌بینی می‌شود سونی در آینده از قاب‌های با رنگ‌های متنوع‌تری هم برای کنسول پلی استیشن 5 اسلیم رونمایی کند. با این حال، رویکرد سونی در افزودن قابلیت شخصی‌سازی به کنسولش قابلیتی است که همیشه مورد استقبال هواداران واقع شده و این بار هم همین اتفاق رخ خواهد داد.

گرامافون عمودی Fuse Audio

گرامافون عمودی

کمپانی Fuse Audio با ساخت گرامافون‌های عمودی بیگانه نبوده و سال‌هاست که این دستگاه‌ها را در طرح‌های مختلف تولید می‌کند. با این وجود نمونه رونمایی شده در CES 2024 یکی از جذابترین گجت های این رویداد به شمار می‌رود که از دو اسپیکر 30 واتی بهره‌مند بوده و صدایی گوش‌نواز تولید می‌کند. این دستگاه قادر به پخش دیسک‌های 33 و 45 و 78 بوده و از بلوتوث 5 نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگرهای 4K QD-OLED الین ویر

نمایشگر Alienware

کلیدواژه مشترک تمامی نمایشگرهای گیمینگ امسال، افزایش رزولوشن بود. با این وجود حتی در میان نمایشگرهای پرتعداد و باکیفیت امسال نیز مانیتور 4K و 240 هرتزی QD-OLED الین ویر یکی از بهترین نمونه‌های موجود است! این نمایشگر 32 اینچی یک انحنای حفیف دارد که ضمن ارائه میدان دید گسترده‌تر، تقعر زیادی هم ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*