گوشی هیجان انگیز رونمایی

5 گوشی هیجان انگیز که به زودی رونمایی خواهند شد

در ادامه به معرفی و بررسی مختصر 5 مورد از گوشی های اندرویدی هیجان انگیز سال 2024 می‌پردازیم که باید در آینده نزدیک منتظر رونمایی آن‌ها باشیم.

2023 سال مهمی در تاریخ صنعت گوشی‌های موبایل بود و به‌عنوان سالی شناخته می‌شود که تقریبا تمامی گوشی‌سازان شناخته‌شده اندرویدی وارد بازار گوشی‌های تاشو شدند. سامسونگ البته همچنان طلایه‌دار بازار گوشی‌های تاشو اندرویدی است و سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد را در این بخش روانه بازار کرده است. با این وجود کمپانی‌های دیگری مثل گوگل و وان پلاس هم در سال 2023 محصولات تاشو خود را به بازار عرضه کردند و به‌طور رسمی نبرد این دسته محصولات را کلید زدند. با وجود این که به نظر می‌رسد روند اعلام شده در سال 2023 هم ادامه خواهد یافت، به نظر می‌رسد «هوش مصنوعی مولد» را باید تم اصلی محصولات سال 2024 دانست.

تراشه‌سازان مهم دنیای موبایل اعم از مدیاتک و کوالکام هر دو با جدیت مشغول تعبیه قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی مولد در چیپست‌های جدیدشان هستند و قصد دارند گوشی بعدی شما را با قابلیت‌های ریز و درشت AI بروز کنند. هر دو تراشه دایمنسیتی 9300 و اسنپدراگون 8 نسل 3 قادرند با استفاده از استیبل دیفیوژن تصویر ناتمام شما را در کسری از ثانیه تکمیل کنند. همچنین پرچمدار تراشه‌های کوالکام دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی را هم در اختیار کاربران قرار داده و امکان ویرایش تصویر یا صدا تنها با استفاده از فرامین صوتی را نیز ارائه می‌کند.

بسیاری از گوشی های پرچمدار هیجان انگیز که سال 2024 رونمایی می‌شوند به تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 مجهز خواهند بود. بنابراین استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد حداقل چیزی است که از این گوشی‌ها انتظار می‌رود. در عین حال بدون شک هریک از گوشی‌سازان مطرح دنیا در سال 2024 سورپرایزهایی را برای علاقمندانشان در نظر گرفته و محصولات جدید خود را با برخی ویژگی‌های جذاب رونمایی خواهند کرد. معرفی پرچمداران سرشناس سال 2024 با سری گلکسی اس 24 سامسونگ آغاز شده و با وان پلاس 12 و 12R ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین با گذشت زمان به‌تدریج شاهد معرفی محصولات میان‌رده خانواده پیکسل 8a گوگل، نسل بعدی پرچمداران سامسونگ و سرانجام پرچمداران خانواده پیکسل 9 خواهیم بود.

منتظر این گوشی‌های جدید باشید

با گجت نیوز همراه باشید تا در ادامه نگاهی داشته باشیم به تعدادی از گوشی های جذاب و هیجان انگیز سال 2024 که به‌زودی معرفی خواهند شد.

خانواده گلکسی S24 سامسونگ

سری گلکسی اس 24 سامسونگ

سامسونگ از حدود یک ماه پیش رویداد آنپکد بعدی خود را برای تاریخ 17 ژانویه رزرو کرده و قرار است پرچمداران سال 2024 خود را به‌طور رسمی رونمایی کند. مثل همیشه انتظار می‌رود خانواده پرچمداران آتی سامسونگ هم متشکل از سه گوشی Galaxy S24 و Galaxy S4 Plus و Galaxy S24 Ultra باشد.

گوشی‌های جدید سامسونگ به هوش مصنوعی Galaxy AI مجهز خواهند بود که ترکیبی از هوش مصنوعی روی دستگاه و پردازش AI از طریق فضای ابری را ارائه خواهد کرد. طبیعتا پردازش هوش مصنوعی روی پرچمداران سری اس 24 توسط چیپست‌های پرچمدار و بسیار قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 انجام خواهد شد. سامسونگ ادعا کرده که قابلیت‌های Galaxy AI کاربری‌های گسترده‌ای از برقراری ارتباط با سایرین، کاربری‌های روزانه و اپلیکیشن‌های خلاقانه را هم در بر خواهد گرفت. در حال حاضر تنها قابلیت مشخص این سری گوشی‌ها، قابلیت ترجمه ریل‌تایم (آنی) تماس ها و متون با بهره‌گیری از هوش مصنوعی است؛ قابلیتی که البته پیش‌تر در سری گوشی‌های پیکسل گوگل تحت نام Live Translate حضور داشته است!

در بخش طراحی می‌توان انتظار داشت که پرچمداران امسال سامسونگ بیش از هرچیز شبیه به محصولات سال گذشته این کمپانی باشند؛ هرچند که رنگ‌بندی جدید محصولات احتمالا مهم‌ترین تفاوت ظاهری کهکشانی‌های 2024 با سال گذشته خواهد بود. مشخصات افشا شده از این پرچمداران حاکی از تجهیز مدل‌های استاندارد و پلاس به ترتیب به باتری‌های 4000 و 4900 میلی آمپر ساعتی است؛ درحالیکه دو مدل پریمیوم پلاس و اولترا از سری گلکسی اس 24 قادرند ظرف تنها 30 دقیقه از صفر تا 65 درصد شارژ شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، قیمت کهکشانی‌های سال 2024 نسبت به قبل تغییرات چندانی نخواهد داشت. با این وجود برخی منابع دیگر نیز از افزایش قیمت مدل اولترا نسبت به قبل خبر داده‌اند؛ به‌طوری که اکنون قیمت پایه این گوشی پرچمدار برابر با 1300 دلار خواهد شد.

وان پلاس 12

گوشی هیجان انگیز رونمایی

همانند سامسونگ، وان پلاس هم دیگر گوشی‌ساز مطرح اندرویدی است که زمان رونمایی از پرچمدار سال 2024 خود را اعلام کرده است. به این ترتیب دیگر گوشی هیجان انگیز دنیای اندرویدی که به‌زودی رونمایی خواهد شد، وان پلاس 12 است که تنها یک هفته دیگر به معرفی جهانی آن باقی مانده است! البته وان پلاس این گوشی را قبلا در چین رونمایی کرده؛ بنابراین مشخصات ظاهری و فنی آن تقریبا به‌طور کامل مشخص هستند! از حیث طراحی نمی‌توان متوجه تفاوت‌های زیادی بین وان پلاس 12 و مدل پارسال پرچمداران وان پلاس شد و شاهد همان ماژول دایره‌ای دوربین در قسمت پشت هستیم. همچنین اسلایدر خاطره‌انگیز مربوط به قطع کردن صدا در این نسخه از پرچمداران OnePlus هم حفظ شده؛ هرچند که مکان آن از سمت راست گوشی به سمت چپ منتقل شده است.

وان پلاس 12 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد بود و پیشرفت‌های بزرگی در ظرفیت رم و حافظه داخلی آن ایجاد شده؛ به‌طوری که اکنون مدل پایه این گوشی به 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی مجهز خواهد بود. از سوی دیگر باتری به کار رفته در این گوشی نیز بزرگتر از قبل شده و ظرفیتش از 5000 میلی آمپر ساعتی به 5400 میلی آمپر ساعت ارتقا یافته است.‌ بعلاوه، توان شارژ سریع وان پلاس 12 نیز به عدد خیره‌کننده 100 وات رسیده؛ درحالیکه علاقمندان می‌توانند از شارژ بیسیم 50 واتی نیز برای شارژ گوشی خود استفاده کنند. این قابلیت پرطرفدار به‌طور عجیبی در OnePlus 11 غایب بود!

در این میان، ماژول دوربین نیز بار دیگر با همکاری با کمپانی هاسلبلاد طراحی شده و از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی مجهز به بزرگنمایی نوری سه برابری تشکیل خواهد شد.

علاوه بر این، می‌توان انتظار داشت که وان پلاس در کنار مدل پرچمدار OnePlus 12 از مدل ارزان‌قیمت‌تر 12R نیز رونمایی کرده و آن را در اختیار علاقمندان قرار دهد. بر اساس اطلاعات موجود قیمت نسخه پایه وان پلاس 12 برابر با 800 دلار خواهد بود؛ درحالیکه وان پلاس 12 آر با شروع قیمت 500 دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

گوگل پیکسل 8a

پیکسل 8a گوگل

در صورتی که گوگل طبق برنامه همیشگی عرضه محصولاتش عمل کند، باید نسل جدید گوشی‌های میانرده سری پیکسل A که احتمالا Pixel 8a نام دارد، حدود چهار یا پنج ماه دیگر به‌طور رسمی رونمایی شود! گوشی‌های میانرده سری Pixel a گوگل حداکثر قابلیت‌های پریمیوم و پرچمدار سری پیکسل را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

می‌توان انتظار داشت که همان تراشه تنسور G3 به کار رفته در مدل‌های معمولی پیکسل در گوشی پیکسل 8a هم به کار رود. سال گذشته، گوشی میانرده پیکسل 7a از دوربینی باورنکردنی و بسیار باکیفیت برای یک محصول میانرده بهره می‌برد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در پیکسل 8a هم شاهد همین روند باشیم.‌ به این ترتیب تغییرات سنگین در بخش دوربین این گوشی نامحتمل به نظر می‌رسد؛ هرچند که به‌لطف استفاده از پردازنده‌های جدیدتر Tensor G3 طبیعتا توان پردازش تصاویر Pixel 8a بالاتر از نسل قبلی خواهد بود.

نخستین رندرهای منتشر شده از پیکسل 8a حاکی از طراحی آشنای آن هستند که شباهت زیادی به سری Pixel 8 دارد. با این وجود، مدل میانرده، بزرگتر بوده، ضخامت بیشتری خواهد داشت و اطراف آن کمی گردتر طراحی خواهد شد. سال گذشته پیکسل 7a همچنین برخی قابلیت‌های کلیدی سری پرچمدار پیکسل را به خانواده سری Pixel a آورد که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش 90 هرتزی و شارژ بیسیم اشاره کرد. انتظار می‌رود این قابلیت‌ها به‌صورت دست‌نخورده در پیکسل 8a هم حضور داشته باشند و شاید حتی شاهد افزوده شدن برخی قابلیت‌های پرچمدار دیگر به این گوشی باشیم.

از حیث نرم افزاری طبیعتا باید انتظار حضور اندروید 14 به‌طور پیش‌فرض را روی پیکسل 8a داشته باشیم. همچنین احتمالا گوگل سیاست پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی خارق‌العاده هفت ساله‌اش را به میان‌رده خود نیز گسترش خواهد داد که در این صورت، میان‌رده آتی این کمپانی از نظر پشتیبانی نرم افزاری هیچ رقیبی نخواهد داشت! در خصوص قیمت این گوشی هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی در اختیارمان نیست. با این وجود دور از انتظار نیست که قیمت این گوشی در بازار چیزی حدود 500 دلار باشد!

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6

گوشی هیجان انگیز رونمایی

سامسونگ نسل قبلی گوشی‌های تاشو و پرچمدار Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 را در ماه آگوست 2023 رونمایی کرد. در صورتی که همین برنامه برای سال 2024 سامسونگ هم جریان داشته باشد، احتمالا باید تا چند ماه آینده منتظر معرفی این گوشی‌ها هم باشیم. در حال حاضر اطلاعات چندانی از مشخصات فنی یا طراحی ظاهری این گوشی‌های تاشو سامسونگ در اختیارمان نیست. با این وجود مطمئنا سامسونگ گوشی هایی هیجان انگیز را رونمایی خواهد کرد تا در بازاری که خود، فرمانروای مطلق آن است از رقبایش عقب نیفتد!

می‌توان انتظار داشت که نخستین پیشرفت منطقی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 نسبت به سال گذشته، بزرگتر شدن اندازه صفحه کاور اسکرین آن‌ها باشد. به‌طور خاص، کاور اسکرین گلکسی زد فلیپ 5 با وجود افزایش اندازه نسبت به قبل، هنوز هم برای اجرای بسیاری کاربری‌های کلیدی بیش از حد کوچک است! بر همین اساس، راس یانگ، تحلیلگر شناخته شده، پیش‌بینی کرده که صفحه نمایش بیرونی 3.9 اینچی در انتظار Galaxy Z Flip 6 خواهد بود. همچنین برای گلکسی زد فولد 6 هم می‌توان انتظار تغییر نسبت طول به عرض صفحه نمایش بیرونی را داشت؛ چرا که تایپ کردن روی صفحه نمایش باریک و بلند گلکسی زد فولد 5 تجربه چندان خوشایندی به شمار نمی‌رود! بنابراین سامسونگ احتمالا با تعبیه یک صفحه نمایش عریض‌تر در این بخش، کاربری گوشی در حالت تاشده را ارتقا خواهد داد.

همچنین دیگر اطلاعات لو رفته از پرچمداران تاشوی آتی سامسونگ از سوی وبسایت هلندی Galaxy Club هم حاکی از استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در گلکسی زد فلیپ 6 است. در صورتی که چنین باشد، پیشرفت بزرگی نسبت به گلکسی زد فلیپ 5 که از حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد، رقم خواهد خورد. هر دو مدل گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 به احتمال قوی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهند برد؛ بنابراین قابلیت‌های برجسته هوش مصنوعی و Galaxy AI در این گوشی‌ها نیز حضور پررنگ خواهند داشت.

سری پیکسل 9

گوگل پیکسل 9

سری گوشی‌های پیکسل 8 گوگل همچنان محصولاتی داغ و تازه در بازار پرچمداران اندرویدی به شمار می‌روند. با این وجود دلیلی ندارد که برای رونمایی از نسل بعدی این گوشی های جذاب و هیجان انگیز لحظه‌شماری نکنیم! گوگل سال 2023 گوشی تاشو پیکسل فولد خود را نیز در کنار پرچمداران پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رونمایی کرد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل دوم پرچمداران تاشوی این کمپانی در سال 2024 رسما معرفی شود. با این وجود هیچ اطلاعاتی در خصوص این گوشی‌ها در اختیارمان نیست.

از سوی دیگر در خصوص خانواده Pixel 9 شایعات متعددی به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین شایعات در این خصوص توسط Android Authority مطرح شده و به رونمایی از نسخه سومی از سری پیکسل 9 اشاره دارد که ارزان‌تر و جمع و جورتر از Pixel 9 Pro بوده و اندازه‌ای 6.3 اینچی خواهد داشت. به این ترتیب سری پیکسل هم‌تراز با آیفون‌های اپل قرار خواهد گرفت که مدل پرو آن‌ها در دو اندازه مختلف رونمایی می‌شود!

گوگل همچنین در نسل جدید پرچمدارانش احتمالا از تراشه تنسور G4 استفاده خواهد کرد که بر پایه فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد. در صورتی که چنین باشد، استفاده از فناوری ساخت سه نانومتری در تولید تراشه‌های Tensor به سال آینده و سری پیکسل 10 موکول خواهد شد! همچنین سری پیکسل 9 نخستین محصولات بازار خواهند بود که به‌طور رسمی به سیستم عامل اندروید 15 مجهز خواهند بود. علاوه بر این، همانند سری پیکسل 8 می‌توان انتظار انتشار هفت سال بروزرسانی‌های سیستم عامل و امنیتی را برای Pixel 9 داشت.

همانند سری گلکسی S24، گوگل نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی متعددی را برای سری پرچمدار پیکسل 9 خود تدارک دیده است. گزارش‌های موجود حاکی از این هستند که سری پیکسل 9 نخستین گوشی‌هایی خواهند بود که از دستیار هوشمند Pixie مبتنی بر هوش مصنوعی بهره خواهند برد. این دستیار هوشمند به‌طور اختصاصی برای گوشی‌های پیکسل ساخته و بهینه‌سازی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*