فروش آیفون های پرو مکس اپل

آیفون های پرو مکس، محبوب‌ترین گوشی جهان هستند

آمار و ارقام نشان می‌دهد آیفون های پرو مکس اپل، چند قدم بالاتر اس گوشی‌های سامسونگ. محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سال ۲۰۲۳ هستند.

اپل هر سال چهار مدل آیفون با ابعاد متفاوت را راهی بازار می‌کند. اما قدرتمندترین مدل آن‌ها که به یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی مجهز است، پسوند «پرو مکس» را یدک می‌کشد. شاید تصور کنید که نسخه‌های معمولی و پلاس به‌خاطر قیمت پایین‌تری که دارند، گزینه پرفروش‌تری هستند، ولی آمار جدیدی از سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شده که خلاف آن را نشان می‌دهد. براساس این آمار، مدل‌های پرو آیفون برای نخستین بار بیشترین فروش را تجربه کرده‌اند.

به‌نقل از تحلیلگران Canalys، آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی جهان در سال ۲۰۲۳ بوده و در فاصله نزدیکی به آن، گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل ایستاده است. در بیانیه این شرکت آمده است که این نشان‌دهنده جابجایی بازار گوشی‌های پریمیوم و تسلط آیفون به این بازار با حضور ۷ نماینده در بین ۱۰ گوشی برتر است.

فروش آیفون های پرو مکس اپل

اما نکته جالب اینجاست، در سالی که برای نخستین بار آیفون‌های سری پرو اپل در صدر پرفروش‌ترین گوشی‌ها بوده‌اند، هر دو آن‌ها مدل‌های بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی Pro Max هستند. شکافی که بین مدل‌های Pro و Pro Max از نظر امکانات وجود دارد، نشان می‌دهد که این یک تاکتیک عمدی از سوی اپل برای محبوب‌تر کردن این مدل است.

همانطور که با مقایسه ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو با آیفون ۱۵ پرو مکس مشاهده می‌کنید، برخی از قابلیت‌های انحصاری مدل پرو مکس مثل زوم ۵ برابری اپتیکال، عمر باتری طولانی‌تر و یک نمایشگر بزرگ‌تر آن را نسبت به نسخه پرو جذاب‌تر می‌کنند. مقدار حافظه پایه در این دو مدل هم متفاوت است. این فضا در نسخه iPhone 15 Pro برابر با ۱۲۸ گیگابایت است، در حالی که حداقل حافظه iPhone 15 Pro Max اپل ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود.

فروش آیفون های پرو مکس اپل

براساس آماری که مؤسسه تحقیقاتی Canalys ارائه کرده، از ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۳ میلادی، ۷ مدل آیفون و ۳ مدل سامسونگ بوده‌اند. این اولین سالی است که گوشی های آیفون پرو مکس اپل بیشتر از تمام گوشی‌های بازار فروخته می‌شوند که نشان‌دهنده جهش قیمتی گوشی‌های پرچمدار هم هست. اما فاصله آیفون‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ استاندارد با پرچمداران گران قیمت اپل در این لیست زیاد نیست. ضمن اینکه سه گوشی اندرویدی با برند سامسونگ را هم می‌توان در این فهرست یافت. یکی از آن‌ها گوشی ارزان قیمت و شگفت‌انگیز گلکسی A14 4G و دیگری گوشی گران قیمت‌تر گلکسی A54 5G سامسونگ است.

حکومت آیفون های پرو مکس در بازار موبایل جهان

سال گذشته نشانه‌های واضحی از تبدیل سری گوشی‌های iPhone Pro Max اپل به محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان دیده شد. تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی Omdia اعلام کردند که نیمه نخست سال ۲۰۲۳، آیفون ۱۴ پرو مکس پرفروش‌ترین گوشی بازار بود. اکنون داده‌های Canalys هم نشان می‌دهند که در انتهای سال نیز بزرگ‌ترین گوشی اپل، پرفروش‌ترین موبایل جهان لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فروش آیفون های اپل همچنان در حال رکوردشکنی و افزایش است

چند دلیل مهم برای این اتفاق وجود دارد. اول اینکه تحقیقات نشان داده همه ما کمتر از گذشته گوشی‌هایمان را ارتقا می‌دهیم؛ اما وقتی تصمیم به ارتقا می‌گیریم، می‌خواهیم بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل را انتخاب کنیم. این روند باعث شده اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۲۳ میلادی سامسونگ را پشت سر گذاشته و به بهترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شود. به‌گفته کارشناسان، موفقیت اپل تا حد زیادی به‌خاطر روند رو به برشد دستگاه‌های گران قیمت است که اکنون بیش از ۲۰ درصد بازار موبایل را در اختیار دارند.

فروش آیفون های پرو مکس اپل

پیشرفت مداوم اما آهسته در فروش آیفون ۱۵ پرو مکس باعث شد تا در سال ۲۰۲۳ آن را دسته‌کم گرفته شده‌ترین گوشی سال ۲۰۲۳ بدانیم. به‌همین خاطر هم قابل حدس نبود که چقدر محبوب و پرفروش است. این داده‌های جدید نشان می‌دهد که غول پیکرترین آیفون جایگاه ویژه‌ای بین طرفداران اپل پیدا کرده است.

آیفون‌های غول پیکر اپل سال ۲۰۲۴ هم پرفروش می‌شوند؟

سوال اینجاست که آیا روند فروش آیفون های پرو مکس در سال ۲۰۲۴ هم ادامه پیدا می‌کند؟ شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کنند، نسخه کوچک‌تر آیفون ۱۶ پرو امسال برخی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خودش مثل دوربین زوم پریسکوپی را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این احتمالا قابلیت‌های جدید دیگری با تکیه بر هوش مصنوعی اپل نیز به این گوشی اضافه خواهد شد که می‌توانیم در تمام نسخه‌های آیفون ۱۶ آن‌ها را داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*