هیوندای خودرو های الکتریکی نسل IONIQ را به نمایشگاه ژنو خواهد آورد

پس از گذشت ماه‌ ها هیوندای سر انجام وعده داد که تمامی خودرو های سری IONIQ را در نمایشگاه خودرو ژنو پرده برداری خواهد کرد. این شرکت محصولاتی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودرو های اکتریکی باتری خور را از نسل IONIQ  معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود تمامی آنها در سال جاری میلادی پا به بازار بگذارند.

لازم به یادآوری است که هیوندای نسل  IONIQ را در دسامبر سال گذشته و پیش از نمایشگاه نمایشگاه دیترویت به نمایش در آورده بود. خودروی یاد شده، IONIQ  هیبریدی بوده که قرار است برای اولین بار به بازار راه یابد. در طراحی آن شاهد یک شاسی جدید و منحصر بفرد هستیم که موتور  ۱.۶ لیتری جدید Kappa GDi برای آن در نظر گرفته است. شرکت سازنده در مورد این خودرو اظهار داشت که بازده حرارتی آن ۴۰ درصد بوده و از این حیث در کلاس خود پیشرو  است.

البته همین موتور  Kappa، قرار است در خودرو  IONIQ پلاگین نیز استفاده شود. این خودرو توانایی تولید ۱۰۴ اسب بخار ( ۷۷ کیلو وات ) و ۵۷ پوند فوت ( ۱۴۷ نیوتن متر ) گشتاور را دارد. همچنین سیستم انتقال آن سرعت ۶ سرعته دو کلاچه است که ظاهرا در هر دوی این خودرو ها استفاده می‌شود.

هیوندای اعلام کرده که نسخه پلاگین IONIQ، در وضعیف تماما الکتریکی ۳۱ مایل ( ۵۰ کیلومتر ) برد دارد و به طور تمام الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ ۱۵۵ مایل ( ۲۵۰ کیلومتر ) را طی کند. IONIQ Electric یک باتری ۲۸ کیلو وات ساعت لیتیوم یون پلیمر را در خود جای داده است که مصرف انرژی یک موتور الکتریکی با خروجی ۲۱۸ پوند فوت ( ۲۹۵ نیوتن متر ) گشتاور و ۱۱۸ اسب بخار را تامین می‌کند. گیبربکس کاهنده تک سرعته به نیروی محرکه این خودرو اضافه شده است و می‌تواند آن را به سرعت ۱۰۳ مایل بر ساعت ( ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت ) برساند.  توانایی که می‌توان آن را با نهایت سرعت مدل هیبریدی IONIQ در یک سطح قرار داد.

هر سه خودرو نسل IONIQ که در بالا نام برده شدند، از ویژگی های امنیتی بسیار پیشرفته ای شامل ترمز خودکار، دستیار نگه داشتن خط، تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک عقب، و کروز کنترل هوشمند بهره می‌برند. این  خودرو ها همچنین شامل ویژگی های سرگرمی هستند و از اندروید Auto و اپل Car Play پشتیبانی می‌کنند و خدمات لایو نظیر Tom Tom را به سر نشینان ارائه می‌دهند.

بهره‌وری این سه مدل  از طریق طراحی سازه‌های سبک و کاهش اصطحکاک قطعات بیرونی به ضریب درگ ۰.۲۴ رسیده است. طبق گزارشات، IONIQ  هیبریدی در هر کیلومتر ۷۹ گرم گاز  CO2 به هوا وارد می‌کند. در صورتی که در مدل پلاگین این میزان به ۳۲ گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط هیوندای، تمامی سه خوردو از نسل  IONIQ قرار است در نمایشگاه خودرو ژنو پرده برداری شوند.

منبع: gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*