سیم کارت پیشرفته جدید آر سیم - rSIM

این سیم کارت پیشرفته آینده ارتباطات را تغییر می‌دهد

سیم کارت پیشرفته جدید rSIM که اخیراً معرفی شد، می‌تواند آینده ارتباط اینترنتی را متحول کند؛ اما این تکنولوژی جدید چه توانایی ویژه‌ای دارد؟

شرکت‌های مخابراتی بزرگ دویچه تلکوم (Deutsche Telekom) و تله 2 در مشارکت با یکدیگر نوعی سیم کارت پیشرفته جدید را برای اولین بار معرفی کرده‌اند. بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، این سیم کارت که rSIM نام دارد، با برقراری اتصال همیشگی می‌تواند انقلابی در حوزه ارتباط اینترنتی برای گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های اینترنت اشیاء رقم بزند.

نحوه کار تکنولوژی rSIM دویچه تلکوم و تله 2

سیم کارت پیشرفته جدید آر سیم - rSIM

فناوری آر سیم این دو شرکت برای اینکه اتصال همیشگی به اینترنت را برای کاربران فراهم کند، پس از بررسی خودکار اتصالات موجود به شبکه اینترنت، کاربر را به شبکه‌های موبایل مختلف متصل می‌کند. این یعنی اگر اتصال به شبکه‌ای قطع شود، این سیم کارت به شبکه دیگری متصل می‌شود تا کماکان کاربر بتواند از اینترنت استفاده کند.

در واقع در این سیم کارت پیشرفته دو پروفایل مجزا برای اپراتور موبایل تشکیل می‌شود که یکی در صورت بروز اختلال به‌عنوان پشتیبان یا بکاپ عمل می‌کند. با این راهکار، دسترسی پیوسته به اینترنت حتی در صورت قطعی در برخی از نقاط ممکن می‌شود. دو شرکت مخابراتی مذکور که این تکنولوژی را معرفی کرده‌اند، می‌توانند در نهایت استانداردی تازه در حوزه ارتباطات تعریف کنند و اتصال به شبکه اینترنت را وارد سطحی جدید کنند.

شرکت تولیدکننده علاوه بر این‌که این سیم کارت پیشرفته جدید را با توجه به بالاترین استانداردها تولید می‌کند، برای آن آپدیت‌ از راه دور (OTA) هم ارائه خواهد داد. همچنین برای کسب اطمینان از سازگاری این تکنولوژی با دستگاه‌ها و اپراتورهای مختلف، پیروی از استانداردهای انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (به اختصار GSMA) در اولویت قرار گرفته است.

پاسخ این سیم کارت پیشرفته به مشکل قطعی اینترنت

سیم کارت پیشرفته جدید آر سیم - rSIM

تکنولوژی rSIM در حالی معرفی شده که قطعی‌های رو به افزایش اینترنت و به دنبال آن اختلال در سرویس‌های حیاتی، میلیون‌ها کاربر در اقصی نقاط جهان را تحت تاثیر قرار داده است. با حرکت اپراتورهای شبکه موبایل به سمت فناوری‌های 4G و 5G، تعداد قطعی‌های پیش‌بینی نشده هم افزایش پیدا کرده و برای صنایع مختلف مشکل‌ساز شده است. با وجود این، آر سیم می‌تواند دست کم این اختلالات را کاهش بدهد؛ این به‌ویژه برای خدماتی که با جان افراد و زیرساخت‌های کشورها در ارتباطند حائز اهمیت است.

«ریچارد کانلیف» (Richard Cunliffe)، مدیر محصول و نوآوری در تیم آر سیم هم به وابستگی رو به افزایش به اینترنت اشیاء و لزوم اتصال همیشگی به اینترنت در نتیجه آن اشاره کرد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اتصالات سلولی اینترنت اشیاء تا سال 2033 به 7 میلیارد می‌رسد و راهکاری مشابه دویچه تلکوم و تله 2 می‌تواند در این مسیر نقش مهمی ایفا کند.

از جمله موضوعات پربحث دیگر در حوزه ارتباطات طی چند وقت اخیر، اینترنت ماهواره‌ای بوده است که شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک با سرویس استارلینک یکی از پیشگامان آن بر شمرده می‌شود. به‌تازگی حتی از همکاری گوگل با اپراتورهای موبایل برای اتصال گوشی های هوشمند به اینترنت ماهواره ای اطلاع پیدا کرده‌ایم. اسپیس ایکس هم مدتی است که چنین پروژه‌ای را کلید زده و در حال حاضر با جدیت آن را دنبال می‌کند.

از دست ندهید:
مخترع اینترنت چه کسی بود؟ اگر سریعترین اینترنت ماهواره ای را می‌خواهید باید ماهی ۴۱ میلیارد تومان هزینه کنید! پرتاب ماهواره‌های جدید اسپیس ایکس برای امکان اتصال گوشی های عادی به اینترنت استارلینک