کاربردها و مزایای دوربین ثبت وقایع دشکم خودرو

چرا دوربین ثبت وقایع یک گجت ضروری برای خودرو شما است؟

دوربین ثبت وقایع خودرو در خیلی از موقعیت‌ها می‌تواند راننده را از دردسر نجات بدهد. در ادامه کاربردها و مزایای مختلف گجت دشکم را مطرح می‌کنیم.

برای رانندگان همیشه امنیت خودرو در اولویت قرار دارد؛ به‌خصوص در این دوره که خرید خودرو در کشور با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها سخت‌تر از همیشه شده است. حالا دشکم (Dashcam) یا دوربین ثبت وقایع به‌عنوان یک گجت جمع و جور اما فوق‌العاده کاربردی می‌تواند امنیت ماشین شما را حداقل یک پله بالاتر ببرد. این دوربین‌ها که معمولاً به شیشه جلو، آینه عقب یا داشبورد متصل می‌شوند، قابلیت ضبط پیوسته ویدیو باکیفیت از جاده و حتی در برخی از موارد، فضای داخلی را دارند. در ادامه به کاربردهای دوربین ثبت وقایع می‌پردازیم که آن را به گجتی ضروری برای خودرو شما تبدیل می‌کنند.

فهرست عناوین

کاربردها و مزایای دوربین ثبت وقایع خودرو

کمک به بررسی صحنه تصادف

بررسی تصادف - کاربردها و مزایای دوربین ثبت وقایع دشکم خودرو

حتی اگر تصادفی را به سلامت پشت سر بگذارید، فرایند بعد از تصادف همیشه تازه شروع ماجرا است. در این مرحله ممکن است با دردسرهایی جدید مواجه شوید؛ خصوصاً اگر مدارک کافی برای اثبات بی‌گناهی خود نداشته باشید. دوربین ثبت وقایع وسیله‌ای است که در چنین موقعیتی به کمک شما بیاید و مشخص کند که دقیقاً در صحنه تصادف چه اتفاقی رخ داده است.

ویدیو ضبط شده توسط دشکم دیگر جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد و در حل و فصل اختلاف نظر، شتاب بخشیدن به فرایندهای قانونی و حفاظت از حقوق فرد بی‌تقصیر تاثیرگذار است. البته اگر شما فرد مقصر در تصادف باشید، دوربین ثبت وقایع دقیقاً به ضرر شما تمام می‌شود و احتمالاً به همین خاطر از بررسی محتوای آن طفره بروید. در هر صورت، این دوربین بین گجت های ضروری برای ماشین جا دارد و در صورت وقوع تصادف، علی‌الخصوص تصادف شدید که شاید حتی تلفات جانی داشته باشد، قطعاً نقش مهمی در بررسی صحنه تصادف دارد.

رصد خودرو توسط دوربین ثبت وقایع در نبود راننده

رصد خودرو - کاربردها و مزایای دوربین ثبت وقایع دشکم خودرو

کاربرد دوربین ثبت وقایع فقط به زمانی که رانندگی می‌کنید ختم نمی‌شود. فرض کنید ماشین خود را در خیابان یا پارکینگی بزرگ پارک کرده‌اید و به سراغ انجام کاری رفته‌اید، اما وقتی بر می‌گردید، متوجه می‌شوید که دزد به خودرو شما دستبرد زده یا خودرو دیگری بعد از برخورد با خودرویتان فرار کرده است. شاید اصلاً زمانی که از خودرو دور بوده‌اید، فقط خراشی روی بدنه آن شکل گرفته باشد. با این دوربین می‌توانید ببینید که در نبود شما دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.

دشکم در حالت مخصوص پارک در صورتی که از طریق سنسورها هر حرکت یا برخوردی را تشخیص بدهد، به‌صورت خودکار شروع به ضبط ویدیو می‌کند. ویدیو ضبط شده توسط این دوربین در شناسایی سارقان به کار می‌آید و مدرکی قابل اتکا برای پلیس و بیمه است. از طرفی دیگر، از نقش بازدارنده دوربین ثبت وقایع نباید چشم‌پوشی کرد؛ چون وقتی افراد بدانند که اعمالشان در حال ضبط شدن است، احتمالاً تجدید نظر می‌کنند.

جلوگیری از کلاهبرداری با دشکم

جلوگیری از کلاهبرداری - کاربردها و مزایای دوربین ثبت وقایع دشکم خودرو

با دشکم می‌توانید خود را از کلاهبردارانی که برای دریافت پول تصادف صحنه‌سازی می‌کنند در امان نگه دارید. در حقیقت اگر خودرو لوکس و گران‌قیمتی دارید، احتمال دارد که بیشتر در معرض توجه افراد سودجو باشید. با داشتن دشکم نسخه معتبر خودتان از اتفاقات رخ داده را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید برای رو کردن دست افراد کلاهبردار از آن استفاده کنید.

برخی از این دوربین‌ها حتی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت HD و تعیین موقعیت مکانی، زمان تصادف و سرعت خودرو با استفاده از داده‌های GPS را دارند. همه این اطلاعات نقشی کلیدی در فرایند بررسی صحنه توسط کارشناس بازی می‌کنند. همچنین امکان دارد دوربین ثبت وقایع مثل قفل فرمان اثر بازدارندگی داشته باشد و در درجه اول خیلی از سودجویان را از هدف قرار دادن خودرو شما منصرف کند.

تشویق به رانندگی ایمن‌تر

رانندگی ایمن - کاربردها و مزایای دشکم

احتمالاً این موقعیت را تجربه کرده باشید که وقتی دوربینی جلویتان روشن است، دقت بیشتری در رفتارتان به خرج می‌دهید. دوربین ثبت وقایع هم به احتمال زیاد باعث می‌شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. حتی بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط سازمان RAC Foundation، حدود یک چهارم رانندگان در بریتانیا معتقدند که داشتن دشکم روی بهبود رانندگی تاثیر می‌گذارد. این نشان می‌دهد که ضبط شدن حرکات اشخاص توسط دوربین می‌تواند نوعی اثر روان‌شناسانه روی آن‌ها داشته باشد.

نقش دوربین در تشویق به رانندگی ایمن برای والدینی که فرزندشان تازه در حال یادگیری رانندگی است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ خصوصاً از آنجا که رده سنی بین 16 تا 19 سال بیشتر از بقیه گروه‌ها با خطر تصادف موجه‌اند. والدین با نصب این گجت کاربردی در خودرو شاید بتوانند فرزند خود را به احتیاط بیشتر در رانندگی ترغیب کنند یا با مشاهده ویدیوهای دشکم، ایرادات فرزندشان را به او گوشزد کنند.

ارائه ویدیو دوربین ثبت وقایع به‌عنوان مدرک به بیمه

ارائه مدرک حادثه طبیعی - کاربردها و مزایای دشکم

اگر بیمه بدنه داشته باشید، در صورتی که ماشینتان در اثر حوادث طبیعی غیرمنتظره مثل سیل و زلزله صدمه دیده باشد، می‌توانید خسارت وارد شده را از طریق بیمه جبران کنید. در اینجا با ارائه ویدیو ضبط شده توسط دوربین ثبت وقایع باید بتوانید حادثه رخ داده و اثر آن روی خودرو را به بیمه ثابت کنید و به روند پیگیری پرونده خود در بیمه سرعت ببخشید.

همچنین بخوانید:
۶ راهکار ارزان قیمت برای افزایش عملکرد ماشین شما زنجیر چرخ خودرو و هر آنچه که قبل از خرید آن باید بدانید وسایلی که قرار دادن آنها در خودرو خطرناک و دردسر آفرین است سنسور باران خودرو و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*