کانسپت پینینفارینا انیگما جی تی در نمایشگاه خودرو ژنو

پینینفارینا انیگما جی تی، خودرو کانسپت آینده‌گرایانه با پیشرانه هیدروژنی از راه رسید

پینینفارینا، شرکت طراحی مشهور در نمایشگاه خودرو ژنو از کانسپت انیگما جی تی پرده برداشت؛ یک گرند تورر با ترکیبی از قوای محرکه برقی و هیدروژنی.

«پینینفارینا» (Pininfarina)، شرکت ایتالیایی طراحی خودرو که به طراحی سوپرکارهای نمادین شهرت دارد، از کانسپتی جهت نمایش بلندپروازی‌های خود برای آینده رونمایی کرد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، پینینفارینا در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 کانسپتی با نام «انیگما جی تی» (Enigma GT) را به نمایش گذاشت که گذشته از طراحی جذاب همیشگی مورد انتظار از این شرکت، از قوای محرکه هیدروژنی بهره می‌برد.

طراحی نمای بیرونی و کابین Enigma GT

نمای جلو کانسپت خودرو هیدروژنی پینینفارینا انیگما جی تی

در طراحی نمای بیرونی خودرو مفهومی انیگما GT اول از همه شکل و شمایل بدنه آن توجه را به خود جلب می‌کند که یادآور کانسپت‌های قدیمی‌تر پینینفارینا است. همچنین از جمله المان‌های قابل توجه دیگر باید به چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی نواری باریک، رینگ‌های قطور، موقعیت پایین خودرو و بخش شیشه‌ای یکپارچه اشاره کرد. به نظر می‌رسد مکانیزم باز شدن کانوپی یا بخش شیشه‌ای این خودرو هم تحت تاثیر از محصولات گذشته پینینفارینا نظیر فراری مودلو، یکی از عجیب ترین خودروهای کانسپت تاریخ صورت گرفته باشد.

نمای عقب کانسپت خودرو هیدروژنی پینینفارینا انیگما جی تی

فضای داخلی این کانسپت با المان‌های اسپرت و آینده‌گرایانه طراحی شده است. به همین دلیل، صندلی‌های اسپرت، فرمان شبیه به فرمان خودروهای مسابقه‌ای و رنگ‌های روشن در آن دیده می‌شوند و در همان حال، یک پنل اولد از گوشه تا گوشه دیگر داشبورد را به خود اختصاص داده است. همچنین یک نمایشگر مجزا برای کنترل سیستم‌های کلیدی در دسترس راننده قرار دارد و روی فرمان دکمه‌های لمسی مختلفی پیدا می‌شوند.

روی خود شیشه جلو هم اطلاعات ضروری برای راننده به نمایش در می‌آیند که این نوعی تجربه واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. حتی با حالت رانندگی خودکار در نظر گرفته شده برای این خودرو، سرنشینان می‌توانند بدون نگرانی از خستگی رانندگی در جاده از سفرهای طولانی خود لذت ببرند.

مشخصات فنی پینینفارینا انیگما جی تی

نمای جلو کانسپت خودرو هیدروژنی پینینفارینا انیگما جی تی

انیگما جی تی سوخت هیدروژنی را با نیرو برق ترکیب می‌کند. پینینفارینا در حالی چنین پیشرانه‌ای را برای آینده متصور شده است که عده بسیاری در مقطع کنونی به شکست خودروهای هیدروژنی معتقدند. در ناحیه عقب این خودرو گرند تورر یک موتور هیدروژنی 2.5 لیتری V6 توربوشارژ با قدرت 436 اسب بخار قرار دارد که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. یک موتور الکتریکی هم که می‌تواند 268 اسب بخار قدرت تولید کند، مسئول تامین نیرو محرکه چرخ‌های عقب است. این خودرو مفهومی پینینفارینا با چنین پیشرانه‌ای، نیرو را به هر چهار چرخ هدایت می‌کند یا به عبارتی دیگر، دو دیفرانسیل (AWD) است.

به گفته پینینفارینا، این کانسپت توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی کمتر از 4 ثانیه را دارد و سقف سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین برآورد شده است که با باک پر هیدروژن و شارژ کامل باتری 10 کیلووات ساعتی آن بتوان مسافت 550 کیلومتر را در یک سیکل ترکیبی طی کرد. البته مشخص نیست که این رقم با توجه به کدام استانداردها محاسبه شده است.

پینینفارینا در طراحی خودرو مفهومی انیگما جی تی به عملکرد هم توجه ویژه داشته و این خودرو به‌لطف شاترهای فعال جلوپنجره، اسپویلر عقب با قابلیت تنظیم خودکار، ناحیه جلو کوچک به‌خاطر قرارگیری موتور در عقب و المان‌های دیگر، فقط 0.24 ضریب درگ دارد. همچنین علی‌رغم پیچیدگی پیشرانه، تلاش شده با به کار گیری شاسی مونوکوک فیبر کربنی وزن آن پایین نگه داشته شود. در واقع این جی تی دارای 1689 کیلوگرم وزن است.

عرضه نسخه کامل‌تر کانسپت پینینفارینا در آینده

کانسپت خودرو هیدروژنی Pininfarina Enigma GT

همان‌طور که انتظار می‌رود، این کانسپت هنوز در مرحله تولید در مقیاس گسترده نیست. با وجود این، پینینفارینا می‌گوید برداشتی جدید از آن در سال 2025 به مناسبت 95 سالگی تاسیس این شرکت ارائه خواهد شد؛ شاید یک کانسپت جدید مبتنی بر آن یا نمونه‌ای اولیه نزدیک به تولید.

در نمایشگاه خودرو ژنو 2024 همچنین رنو سنیک e-Tech به نمایش گذاشته شد که حتی عنوان بهترین خودرو سال 2024 را به دست آورد.

از دست ندهید:
خودرو کانسپت جدید کرایسلر با شعاع حرکتی نامحدود به نمایش گذاشته شد + ویدیو این خودرو کانسپت قدیمی تویوتا از فیلم‌های علمی تخیلی آمده است + عکس این خودرو تولید نشده فورد مجهز به انرژی هسته ای بود! مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*