گوشی اینفینیکس

تکنولوژی شرکت اینفینیکس، گوشی شما را به آفتاب پرست تبدیل می‌کند

شرکت اینفینیکس قصد دارد با نوآوری‌های جذاب توجهات را به‌خود جلب کند. حالا به‌لطف تکنولوژی این شرکت، گوشی شما می‌تواند همچون یک آفتاب پرست عمل کند.

این روزها اکثر شرکت‌های گوشی‌سازی صرفا با اعداد و ارقام بازی می‌کنند و چندان علاقه‌ای برای ارائه طراحی‌های متفاوت نشان نمی‌دهند. کافی است نگاهی به طراحی‌های یک شرکت خاص در طول سال داشته باشید تا متوجه این موضوع شوید. هرچند ظاهرا اینفینیکس مسیری کاملا متفاوت را در پیش گرفته است و می‌خواهد با گوشی های خود خبرساز شود.

اینفینیکس با فناوری تغییر رنگ به گوشی ها جان دوباره‌ای می‌بخشد

گوشی اینفینیکس

چندسال پیش بود که آنها با عرضه گوشی اینفینیکس کاسنپ‌فون 2021 نگاه‌ها را به‌خود جلب کردند. این گوشی مفهومی می‌توانست سرعت شارژ ۱۶۰ وات را ارائه دهد که در آن زمان خارق‌العاده بود. همچنین در بدنه پشتی لایه‌ای الکتروکرومیک قرار گرفته بود که می‌توانست در موقعیت‌های مختلف (مثلا شارژ شدن یا دریافت تماس) از خاکستری به آبی تغییر رنگ دهد.

حالا این شرکت چینی با یک فناوری جدید به‌نام E-Color Shift وارد شده است. این فناوری نسبت به آنچه در کانسپت‌فون 2021 دیده‌ بودیم، پیشرفته‌تر است. بدین‌صورت که رنگ بدنه پشتی گوشی همچنان تغییر می‌کند؛ اما با این تفاوت که حالا شما می‌توانید از میان رنگ‌های بیشتری انتخاب کنید و البته بدنه پشتی نیز به چند قسمت تقسیم شده است. جالب اینجاست که کاربر می‌تواند رنگ هر قسمت را به‌صورت جداگانه تعیین کند.

گوشی اینفینیکس

این دستاورد به‌کمک فناوری E Ink Prism 3 ممکن شده است و به آنچه در کتابخوان‌های الکترونیک می‌بینیم، شباهت دارد. همچنین نیازی نیست که نگران خالی‌شدن سریع باتری باشید؛ زیرا فقط در هنگام تغییر رنگ از باتری استفاده می‌شود. به‌بیانی دیگر وقتی رنگ را عوض کردید، رنگ‌ها ثابت می‌مانند و انرژی خاصی مصرف نمی‌کنند.

اینفینیکس تاکید دارد که فناوری آنها نسبت به آنچه در کتابخوان‌ها دیده‌اید، متفاوت است. این فناوری پتانسیل خیلی بیشتری دارد و البته در تغییر رنگ سریع‌تر است. همچنین شما می‌توانید انیمیشن‌های مختلف را برای بدنه پشتی دستگاه در نظر بگیرید تا مرتب تکرار شوند. مسئولان اینفینیکس قصد ندارند در آینده نزدیک گوشی خاصی را با این فناوری عرضه کنند؛ اما اعلام کردند که در صورت عرضه، یک برنامه خاص را نیز برای شخصی‌سازی طراحی رنگ‌ها و انتخاب انیمیشن‌های مختلف توسعه خواهند داد.

در نسخه کنونی ارائه‌شده توسط اینفینیکس یک الماس مشکی‌رنگ ثابت در مرکز قرار دارد و ۴ قسمت ۲ در ۲ آن را احاطه کرده‌اند. همین نیز باعث می‌شود که دستگاه به‌راحتی توجهات را به‌خود جلب کند. حالا تصور کنید که طراحان اینفینیکس محدودیت فعلی را کنار بگذارند و بدنه پشتی را به شکل‌های مختلف در آورند.

گوشی اینفینیکس

در واقع در صورت توسعه فناوری فعلی، می‌توان انتظار ۶۰ قسمت با قابلیت شخصی‌سازی را در بدنه پشتی دستگاه داشت. اینکار امکان ارائه طراحی‌های پیچیده و جذاب را ممکن می‌کند. هرچند که نباید از آن انتظار عملکردی مانند نمایشگر دوم را داشت (به‌همین خاطر رزولوشن مطرح نیست). اینفینیکس از وضعیت‌ کنونی گوشی‌ های هوشمند راضی نیست و می‌خواهد به آنها ظاهری پویا بدهد. ظاهری که هر روز یا حتی هر ساعت با سرعت بالا قابل تغییر باشد.

البته شرکت چینی اعلام کرد که هنوز مشکلاتی برای عرضه نهایی یک محصول با این فناوری دارند. بدین‌ترتیب اولین گوشی‌ های اینفینیکس که مجهز به E-Color Shift هستند حداقل از یک یا دو سال آینده روانه بازار خواهند شد.

بیشتر بخوانید:
اینفینیکس با رونمایی از فناوری شارژ ۲۶۰ واتی سیمی و ۱۱۰ واتی بی‌سیم برای تلفن همراه، طوفان به پا کرد

گوشی اینفینکس GT 10 PRO با قابلیت تغییر رنگ بدنه معرفی شد