قابلیت گلکسی زد فولد 6 اولترا

گلکسی زد فولد 6 اولترا با این قابلیت ها به سلطان گوشی های تاشو بازار تبدیل خواهد شد

اگر سامسونگ واقعا قصد معرفی گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 اولترا – Galaxy Z Fold 6 Ultra را داشته باشد، قابلیت های مورد اشاره در این متن می‌توانند آن را به پرچمداری برنده تبدیل کنند.

سری گوشی‌های گلکسی زد فولد سامسونگ محصولات تاشوی جذاب، لوکس و البته گران‌قیمتی هستند که توانستند مسیر جدیدی را در بازار پرترافیک گوشی‌های هوشمند آغاز کنند. قیمت بالای این گوشی‌ها باعث شده که تصور ساخت نسخه‌ای گران‌قیمت‌تر از آن‌ها بسیار بعید به نظر برسد! با این وجود سامسونگ در سال‌های اخیر هرگز از سورپرایز کردن کاربرانش دست برنداشته و به همین دلیل ممکن است امسال هم شایعات مربوط به معرفی گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 اولترا در کنار مدل‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 سرانجام به واقعیت تبدیل شود. در همین راستا اخیرا اخبار متعددی از جزئیات مختلف و مشخصات فنی احتمالی گلکسی زد فولد 6 اولترا منتشر شده که سر و صدای زیادی را بین علاقمندان به پا کرده است.

اگر قرار به ساخت و رونمایی از نسخه‌ای پریمیوم‌تر از گوشی Galaxy Z Fold 6 باشد، سامسونگ می‌تواند با تعبیه برخی ویژگی‌ها و ایجاد برخی تغییرات این گوشی پرچمدار را به سطحی بالاتر از تمام گوشی‌های تاشو بازار برساند. در ادامه به معرفی همین قابلیت‌ها پرداخته و برخی ویژگی ها که می‌تواند گلکسی زد فولد 6 اولترا را به یک گوشی تاشو فوق‌العاده تبدیل کنند را معرفی خواهیم کرد.

7 قابلیت گلکسی زد فولد 6 اولترا که آن را به یک تاشوی لوکس و پریمیوم تبدیل می‌کنند

قابلیت‌های زیر مواردی هستند که نسل‌های گذشته سری گلکسی زد فولد فاقد آن‌ها بوده‌اند و به نظر می‌رسد در نسل ششم هم خبری از آن‌ها نخواهد بود. به این ترتیب Galaxy Z Fold 6 Ultra قادر خواهد بود با استفاده از همه یا برخی از این ویژگی‌ها راه خود را از دیگر اعضای خانواده گلکسی زد فولد و سایر پرچمداران تاشو بازار جدا کند.

قلم اس پن

قلم اس پن

مسلما سرتیتر لیست انتظارات تمامی کاربران گوشی‌های کهکشانی سامسونگ از نسخه اولترا گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 قلم اس پن است. این قلم‌های فوق‌العاده که میراث سری گلکسی نوت به شمار می‌روند برای نخستین بار در گلکسی اس 21 اولترا به سری Galaxy S افزوده شدند. در آن زمان البته گلکسی اس 21 اولترا فاقد جایگاه اختصاصی برای تعبیه قلم داخل گوشی بود؛ اما از نسل بعد و تعبیه جایگاه مخصوص قلم اس پن در گلکسی اس 22 اولترا، این قلم به محبوبیتی خارق‌العاده میان کاربران رسید؛ به‌طوری که امروزه شنیدن عبارت «گلکسی» بسیاری افراد را ناخودآگاه به یاد قلم S Pen می‌اندازد!

البته از نسل سوم سری گوشی‌های گلکسی زد فولد، پرچمداران تاشو سامسونگ هم قابلیت پشتیبانی از این قلم‌ها را به دست آوردند و با توجه به فضای گسترده صفحه نمایش، قابلیت‌های متعددی را پیش روی کاربران قرار دادند. با این وجود نبود جایگاه مخصوص قلم S Pen در این گوشی‌ها مشکل اصلی آن‌ها به شمار رفته و سامسونگ در سه نسل اخیر هم فکری برای آن نکرده است!

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی تاشو هواوی میت X5، رقیب سرسخت گلکسی زد فولد 5 رونمایی شد تماشا کنید: یک روز در دنیای واقعی با گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ سامسونگ گوشی منعطف گلکسی زد فولد ۶ را در دو مدل پایه و اولترا عرضه می‌کند

بنابراین نخستین قابلیتی که می‌تواند گوشی گلکسی زد فولد 6 اولترا را واقعا به یک محصول «اولترا» تبدیل کند، تعبیه جایگاهی اختصاصی برای همین قلم‌هاست. البته این امکان هم وجود دارد که نسخه معمولی گلکسی زد فولد مجهز به این قابلیت روانه بازار شود. با این وجود حضور این قلم‌ها برای نسخه اولترا کاملا ضروری است.

صفحه نمایش بیرونی عریض‌تر

قابلیت گلکسی زد فولد 6 اولترا

صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فولد 5 بزرگ و عریض بوده و فضای بسیار مناسبی را برای مطالعه، تماشای ویدیو یا مرور تصاویر گالری فراهم می‌کند. با این وجود صفحه نمایش بیرونی این گوشی علیرغم اندازه مناسبی که دارد بیش از حد باریک است!

به بیان دقیق، صفحه نمایش 6.2 اینچی بیرونی Galaxy Z Fold 6 به هیچ وجه کوچک به شمار نمی‌رود. با این وجود رزولوشن 2316 در 904 پیکسلی آن باعث شده که نسبت عرض به طول صفحه نمایش در این گوشی عدد عجیب 23.1:9 باشد. این نسبت البته به هیچ وجه ناکارآمد نیست؛ اما با مقایسه‌ای ساده با دیگر گوشی‌های بازار متوجه فشردگی بیش از اندازه آیتم‌های درون آن خواهید شد. همچنین تماشای ویدیو روی این صفحه نمایش نیز به واسطه همین نسبت نامتعارف عرض به طول تجربه خوبی از آب درنخواهد آمد!

سامسونگ می‌تواند با اندکی عریض‌تر کردن صفحه نمایش بیرونی، تجربه ایده‌آل‌تری را در گلکسی زد فولد 6 اولترا به کاربرانش ارائه دهد و یکی از معدود نقاط ضعف سری گلکسی زد فولد را به یک قابلیت مهم و اثرگذار در آن تبدیل کند.

مخفی کردن بهتر خمیدگی صفحه نمایش

خمیدگی صفحه نمایش

شکی نیست که طراحی گوشی‌های تاشو و به‌طور خاص، سری گلکسی زد فولد یک شاهکار مهندسی به شمار می‌رود. با این وجود نمی‌توان خمیدگی میانه صفحه نمایش داخلی این گوشی را نادیده گرفت؛ چرا که علیرغم تلاش‌های فراوان سامسونگ در نسل‌های مختلف این گوشی برای مخفی کردن این ناحیه، همچنان شاهد خم‌شدگی واضح صفحه نمایش این گوشی هستیم که در برخی مواقع واقعا آزاردهنده است.

البته این خمیدگی میان صفحه نمایش آن‌طور که به نظر می‌رسد آزاردهنده نیست و احتمالا کاربران خیلی سریع به آن عادت خواهند کرد. با این وجود مخفی کردن آن می‌تواند از جمله قابلیت هایی باشد که گلکسی زد فولد 6 اولترا را به محصولی پریمیوم‌تر تبدیل می‌کند. برای مقایسه، گوشی تاشو وان پلاس اوپن با استفاده از صفحه نمایش داخلی ضد بازتاب نور توانسته تا حد زیادی خمیدگی وسط صفحه نمایش را مخفی کند. بنابراین سامسونگ نیز می‌تواند با راهکاری مشابه، اثر لولای گوشی تاشوی خود را کمرنگ‌تر کرده و تجربه کار با Galaxy Z Fold 6 Ultra را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد.

البته همان‌طور که اشاره شد بودن یا نبودن خمیدگی صفحه نمایش چندان آیتم تاثیرگذاری نخواهد بود. با این وجود وقتی سخن از یک گوشی تاشو پریمیوم با قیمت احتمالی نزدیک به 2000 دلار در میان است، انتظار می‌رود همه‌چیز بی عیب و نقص باشد!

کاربری گسترده‌تر برای صفحه نمایش داخلی

قابلیت گلکسی زد فولد 6 اولترا

یکی از نگرانی‌های مهم افرادی که قصد خرید نسل اول گلکسی زد فولد را داشتند، استفاده محدود صفحه نمایش داخلی بود! این ایراد در آن زمان کاملا به‌جا به شمار می‌رفت و در کمال تعجب حتی هنوز هم کاملا موضوعیت دارد! سامسونگ البته تلاش زیادی برای افزودن کاربری‌های مختلف به این صفحه نمایش بزرگ کرده است. با این حال واقعیت این است که علیرغم سازگاری و عملکرد بسیار خوب صفحه نمایش داخلی خانواده گلکسی Z Fold با برخی اپلیکیشن‌ها، این صفحه نمایش با برخی دیگر سازگار نبوده و کاربری چندان خوبی ارائه نمی‌کند. گلکسی زد فولد 6 می‌تواند با افزودن قابلیت ها و کاربری‌های جدید به صفحه نمایش داخلی، عملکرد کلی دستگاه را ارتقا دهد.

اگر تجربه مدتی کار با هریک از مدل‌های گلکسی زد فولد را داشته باشید حتما متوجه شده‌اید که بسیاری اپلیکیشن‌هایی که روی صفحه نمایش داخلی اجرا می‌شوند، در حقیقت صرفا نسخه بزرگتری از همان چیزی هستند که روی صفحه بیرونی شاهد اجرایشان هستیم! البته مشخصا بخش بزرگی از این مشکل نه به سامسونگ، بلکه به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بازمی‌گردد. با این وجود حداقل کاری که کره‌ای‌ها می‌توانند انجام دهند آن است که با افزودن آیتم‌ها، قابلیت‌ها و کاربری‌های منحصربفرد به اپلیکیشن‌های اختصاصی سری گلکسی زد فولد، کاربری صفحه نمایش داخلی را تقویت کنند.

البته نباید فراموش کرد که برخی اپلیکیشن‌های توسعه‌ داده شده توسط سامسونگ به‌خوبی توانسته‌اند از صفحه نمایش بزرگ‌تر داخلی Galaxy Z Fold استفاده کنند. با این وجود تعداد این اپلیکیشن‌ها چندان زیاد نیست و انتظار می‌رود با افزودن شدن اپلیکیشن‌های جدید به این لیست شاهد ارتقای کاربری صفحه نمایش داخلی باشیم.

ارتقای دوربین

دوربین Galaxy Z Fold 6 Ultra

استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای‌تر هم از جمله تغییرات کلیدی است که می‌تواند سری گلکسی زد فولد اولترا را از محصولات استاندارد گلکسی زد فولد جدا کند.

ماژول دوربین گلکسی زد فولد 5 البته عملکرد بسیار خوبی دارد. با این وجود کیفیت تصاویر آن فاصله زیادی تا گلکسی اس 24 اولترا و دوربین‌های شگفت‌انگیزش دارد. Galaxy Z Fold 5 به لطف تجهیز به دوربین‌های تله فوتو و فوق عریض توانسته تنوع قابل قبولی را در بخش دوربین به کاربران ارائه دهد. با این حال، دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی این گوشی قطعا در برابر حسگر 200 مگاپیکسلی و شگفت‌انگیز اس 24 اولترا هیچ حرفی برای گفتن ندارد! به این دوربین خارق‌العاده، لنز 50 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی پنج برابری را هم اضافه کنید تا متوجه شوید علاقمندان به عکسبرداری با گوشی‌های موبایل تا چه حد ممکن است از پرداخت این هزینه گزاف برای خرید سری گوشی‌های گلکسی زد فولد پشیمان باشند!

از سوی دیگر، دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مدل‌های اخیر گلکسی زد فولد هم با این که یک دستاورد فنی بسیار جالب به شمار می‌رود، اما انصافا عملکردی ضعیف و دور از انتظار دارد! بنابراین در این زمینه هم پتانسیل‌های پیشرفت فراوانی پیش روی سامسونگ قرار دارد و این کمپانی می‌تواند با بهبود بخشیدن ماژول دوربین در گلکسی زد فولد 6 اولترا آن را به یک محصول واقعا پرچمدار و پریمیوم تبدیل کند.

باتری بزرگ‌تر

قابلیت گلکسی زد فولد 6 اولترا

اگر قرار باشد گلکسی زد فولد 6 اولترا سامسونگ این همه قابلیت جذاب اضافی داشته باشد، طبیعتا به باتری بزرگ‌تری هم نیاز خواهد داشت! البته باتری گلکسی زد فولد 5 اولترا هم عملکردی کاملا قابل قبول داشته و با هر نوع استفاده‌ای حداقل یک روز کامل شارژدهی را برای کاربرانش تضمین می‌کند. با این وجود کاربری‌های گسترده‌تری که می‌توان از مدل اولترای نسل بعدی داشت ممکن است شارژدهی عالی این گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. بر همین اساس یک باتری مطمئن و مصرف انرژی بهینه‌سازی‌شده که بتواند تضمین‌کننده استفاده طولانی مدت از این گوشی باشد، از جمله انتظاراتی است که کاربران از این پرچمدار تاشو و پریمیوم در سال 2024 دارند.

بد نیست بدانید که ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 5 در مقایسه با نسل قبلی بدون تغییر باقی مانده و همچنان 4400 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت در مقایسه با استاندارد کنونی باتری گوشی‌های تاشو بازار اندکی ضعیف به نظر می‌رسد. بنابراین ارتقای ظرفیت باتری می‌تواند یکی از ویژگی‌های کلیدی Galaxy Z Fold 6 Ultra باشد.

سرعت بالاتر شارژ

شارژ باتری گوشی سامسونگ

در میان تمامی ویژگی‌های مختلف و زرق و برق‌های گلکسی زد فولد 5، شارژ 25 واتی احتمالا ضعیف‌ترین و عقب‌افتاده‌ترین مشخصه سخت افزاری این گوشی به شمار می‌رود. این سرعت شارژ که هم‌تراز نسخه معمولی گلکسی اس 23 است و حتی در قیاس با شارژ 45 واتی اس 23 پلاس و اس 23 اولترا هم ضعیف‌تر به شمار می‌رود، با استانداردهای کنونی گوشی‌های چینی به هیچ وجه «سریع» نیست و کاربران این گوشی را به حسرت وا می‌دارد.

حداقل کاری که سامسونگ می‌تواند برای مدل اولترا گلکسی زد فولد 6 انجام دهد، افزودن شارژ 45 واتی به این دستگاه است تا حداقل آن را هم‌سطح محصول پریمیومی مثل S24 اولترا قرار دهد. با این وجود یدک کشیدن پسوند «اولترا» احتمالا به آن معنی خواهد بود که باید سطح توقعات را بالاتر برد و انتظار عددهای بالاتری برای شارژ سریع را از این گوشی داشت.

اوپو فایند N3 در قامت رقیب گلکسی زد فولد ۵ با برترین پردازنده اندرویدی جهان به صحنه آمد سه دلیل برای این که سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ بخریم (و سه دلیل برای این که نخریم!) گلکسی زد فولد ۵ را بخریم یا گلکسی زد فلیپ ۵؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*