گلکسی زد فولد 6 اولترا

گلکسی زد فولد 6 اولترا شما را به گوشی های تاشو امیدوار خواهد کرد

بر اساس شایعات موجود سامسونگ قصد دارد امسال گوشی گلکسی زد فولد 6 اولترا – Galaxy Z Fold 6 Ultra را به سبد محصولات تاشو خود اضافه کند. این گوشی چه مشخصاتی خواهد داشت؟

بر اساس شایعات و اخبار موجود، سامسونگ قصد دارد در کنار دو گوشی گلکسی زد فود 6 و گلکسی زد فلیپ 6 محصول تاشوی جدیدی به نام گلکسی زد فولد 6 اولترا را نیز به سبد محصولات خود در سال 2024 اضافه کند.

این مساله البته خبر چندان جدیدی نیست؛ چرا که از مدت‌ها پیش اخبار مختلفی پیرامون افزوده شدن محصولی جدید به لیست گوشی‌های تاشو سامسونگ منتشر شده بود. با این حال بسیاری افراد تصور می‌کردند این دستگاه در حقیقت قرار است نسخه‌ای ارزان‌تر از گلکسی Z Fold 6 مثل سری گوشی‌های FE باشد. اخبار جدید اما به نکته‌ای خلاف این مساله اشاره دارند و از محصولی گران‌قیمت‌تر با پسوند Ultra حکایت می‌کنند.

در نگاه اول ایده افزوده شدن مدل اولترا به خانواده گلکسی زد فولد اشتباه به نظر می‌رسد؛ چرا که این سری گوشی‌ها همین الان هم قیمت بسیار بالایی داشته و نسخه اولترای آن‌ها می‌تواند قیمتی باورنکردنی داشته باشد. با این وجود به گزارش PhoneArena، سامسونگ توانسته در سه ماه اخیر، رکورد فروش گوشی‌های تاشو در بازار را شکسته و بخش بسیار بزرگی از این بازار را در سلطه خود بگیرد. بنابراین شاید بهترین زمان ممکن برای معرفی یک گوشی تاشوی پریمیوم‌تر همین الان باشد!

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ گوشی منعطف گلکسی زد فولد ۶ را در دو مدل پایه و اولترا عرضه می‌کند گلکسی زد فولد ۶ باریک‌ترین گوشی تاشو سامسونگ خواهد بود

از گلکسی زد فولد 6 اولترا سامسونگ چه می‌دانیم؟

اندکی قبل یکی از افشاگران سرشناس حوزه محصولات اندرویدی با اشاره به وجود سه گوشی مختلف Galaxy Z در سبد محصولات امسال سامسونگ نخستین حدس و گمان‌ها در خصوص حضور یک تاشوی ارزان قیمت‌تر یا پریمیوم‌تر از کره‌ای‌ها را سر زبان‌ها انداخت. او در اطلاعات افشاشده خود، گلکسی زد فولد 6 را با کد Q6 مشخص کرده بود؛ درحالیکه گلکسی زد فلیپ 6 در این گزارش با کد B6 قابل تشخیص بود. در این میان اما محصول دیگری با کد رمز Q6a نیز حضور داشت که از نسل جدیدی از تاشوهای سامسونگ حکایت می‌کرد؛ هرچند که جزئیات بیشتر آن به هیچ وجه افشا نشده بود.

گلکسی زد فولد 6 اولترا

البته این شایعات هنوز به هیچ وجه به تایید سامسونگ یا افشاگران سرشناس‌تر نرسیده‌اند. بنابراین ممکن است تمامی اخبار کنونی در خصوص نسل جدیدی از تاشوهای کره‌ای در نهایت غلط از آب دربیایند. با این وجود دلایلی وجود دارد که بسیاری افراد را نسبت به رونمایی قریب‌الوقوع از نسخه «اولترا» سری گلکسی زد فولد امیدوار می‌کند.

به‌تازگی رندرهای جدیدی از گلکسی زد فولد 6 منتشر شده که جزئیات کاملی از ظاهر آن را به تصویر می‌کشد. این گوشی البته از لحاظ مهندسی طراحی فوق‌العاده‌ای داشته و محصول پیچیده‌ای به شمار می‌رود. با این وجود از منظر ظاهری هیچ چیز تازه‌ای برای عرضه کردن به کاربران ندارد! گلکسی زد فولد 6 اولترا می‌تواند این رویه را تغییر داده و با استفاده از صفحه نمایشی بزرگتر با ضخامت کمتر ظاهری جدید برای پرچمدار تاشو خود رقم بزند تا نبرد با دیگر غول‌هایی چون پیکسل فولد یا وان پلاس اوپن را وارد فاز جدیدی کند.

از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران از سری گلکسی زد فولد هم تعبیه قلم اس پن است و Galaxy Z Fold 6 Ultra می‌تواند این قلم‌ها را به کاربران هدیه دهد. سامسونگ همچنین می‌تواند دوربین‌های شگفت‌انگیز 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 24 اولترا را به‌جای مدل زد فولد 6 درون مدل اولترا تعبیه کند تا تفاوت معناداری میان این گوشی پریمیوم و نسخه اصلی زد فولد 6 ایجاد شود. در کنار تمام این موارد، استفاده از تیتانیوم در ساخت بدنه این گوشی هم حرکت دیگری است که به پریمیوم به نظر رسیدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

گلکسی زد فولد 6 اولترا

اگر به نواقص کنونی گوشی گلکسی زد فولد 5 و انتظارات کاربران پرشور تاشوهای سامسونگ از این گوشی‌ها نگاه کنیم، عرضه نسخه اولترا از آن چندان دور از ذهن به نظر نخواهد رسید. با این حال مساله مهم در این خصوص، زمان مناسب برای رونمایی از نسخه اولترا و کشش بازار برای یک گوشی تاشو احتمالا بسیار گران است. سامسونگ معمولا سری گوشی‌های Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip خود را در رویداد آنپکد ماه جولای رونمایی کرده و در ماه آگوست روانه بازار می‌نماید. در حال حاضر البته چاره‌ای نیست جز این که منتظر رونمایی رسمی این گوشی یا تایید و تکذیب رسمی اطلاعات پیرامون گلکسی زد فولد 6 اولترا از سوی سامسونگ بمانیم.

همچنین بخوانید:
تماشا کنید: یک روز در دنیای واقعی با گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ اوپو فایند N3 در قامت رقیب گلکسی زد فولد ۵ با برترین پردازنده اندرویدی جهان به صحنه آمد سه دلیل برای این که سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ بخریم (و سه دلیل برای این که نخریم!) ۹ دلیل برای این که هنوز برای خرید یک گوشی تاشو زود است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*