یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا

فضانورد ایرانی ناسا با فضاپیمای ایلان ماسک به زمین بازگشت + ویدیو

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا بالاخره پس از مدت‌ها حضور در ایستگاه بین‌المللی فضایی، با فضاپیمای شرکت ایلان ماسک به زمین بازگشت.

چهار عضو ماموریت کرو-7 ناسا بالاخره پس از 6 ماه حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی و با ثبت آخرین عکس دسته جمعی خود در این ایستگاه، به زمین بازگشتند. یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی ناسا نیز رهبری این تیم را برعهده داشته و با موفقیت کامل توانستند ماموریت خود را به پایان رسانده و برای بازگشت نیز از کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک استفاده کردند. در ادامه این مطلب می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد این ماموریت یاسمین مقبلی بخوانید.

بازگشت یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی ناسا

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا

در ساعت 5:48 صبح روز سه‌شنبه 12 مارس 2024، فضانوردان یاسمین مقبلی، آندریاس موگنسن، ساتوشی فوروکاوا و لورال اوهارا توانستند با موفقیت کامل بوسیله کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین بازگردند.

اسپیس ایکس، یکی از شرکت های ایلان ماسک انجام این ماموریت بازگشت به زمین را برعهده گرفته بود و توانست چهار فضانورد ناسا با کپسول کرو دراگون خود به زمین برساند. این کپسول در مدت زمان یک ساعت توانست با سرعت 17500 مایل در ساعت به جو وارد شده و سرعت خود را کاهش دهد.

مجموعه فعالیت‌های انجام شده در ایستگاه فضایی بین‌المللییاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا

در واقع هدف کلی از ماموریت‌های کرو، آماده ساختن انسان و مهیا کردن شرایط برای بازگشت بشر به ماه در طی پروژه آرتمیس 2 ناسا است. در طی این ماموریت کرو-7، یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی ناسا برای اولین بار بود که به یک سفر فضایی فرستاده می‌شد.

چهار فضانورد فرستاده شده توسط ناسا توانستند در طول این 6 ماه سپری شده، حدود 200 آزمایش مختلف انجام دهند. به گفته ناسا، این مطالعات بیشتر شامل بررسی نمونه‌های خونی که برای اولین بار به دانشمندان اجازه می‌داد بتوانند تاثیر سفر فضایی را بر عملکرد سیستم‌های مختلف بدن انسان ارزیابی کنند.

بخش دیگری از این تحقیقات شامل پژوهش‌هایی در خصوص غشاهای ویژه‌ای بود که برای حذف آلاینده‌ها از فاضلاب طراحی شده بودند. چراکه ناسا قصد دارد انسان را به نقاط دور دست فضا بفرستد و بنابراین راهی به جز تصفیه کردن و استفاده مجدد از آب مصرف شده وجود ندارد.

 

ادامه ماموریت‌های کرو ناسا

قبل از بازگشت یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان ناسا، چهار فضانورد دیگر با موشک شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب شده و رسما ماموریت کرو-8 را آغاز کردند. تیم جدید اعزام شده نیز قرار است تا 6 ماه آینده را در ایستگاه فضایی بمانند و به تکمیل یافته‌ها و تحقیقات تیم یاسمین مقبلی بپردازند.

یکی از دیگر اهداف ارسالی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ارسال فضانوردانی از طریق کپسول استارلاینر بوئینگ است که به دلایلی با تاخیر مواجه شده است. این ماموریت با 2 فضانورد برای ماه می برنامه‌ریزی شده که یک ماموریت آزمایشی محسوب می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
یاسمین مقبلی ، بانوی ایرانی و نخستین زنی که پا بر کره ماه خواهد گذاشت تیتر خبر مرتبط اینجا قرار داده شود فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! ماموریت کرو-۷ اسپیس ایکس با موفقیت اجرا و پای یاسمین مقبلی به فضا باز شد + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*