تراکت تبلیغاتی

متن تراکت تبلیغاتی

یکی از بخش‌های تبلیغاتی مهم در هر کسب و کاری چاپ تراکت است. اما چگونه متن تراکت تبلیغاتی خود را انتخاب کنیم تا به جذب مشتری منجر شود. آیا باید از متن خاصی استفاده کنیم؟ ما در این مطلب در پی پاسخ به سال شما در این زمینه هستیم. در نتیجه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید یک متن مناسب برای تراکت تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

ویژگی‌های یک متن تراکت تبلیغاتی موثر

  • قرار دادن خود در جایگاه مخاطب: هنگامی که شما خود را جای مخاطب قرار می‌دهید متوجه این موضوع خواهید شد که چه چیزی نیاز مشتری است و چه متن تراکتی می‌تواند مشتری را به سوی شما جلب کند.
  • سایز استاندارد طراحی تراکت تبلیغاتی: یکی از ویژگی‌های مهم در هنگام نوشتن متن تراکت تبلیغاتی توجه به سایز استاندارد طراحی تراکت تبلیغاتی است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند چه اهمیتی دارد که تراکت خود را در چه سایزی چاپ کنیم. مهم این است که تراکت را چاپ کنیم و تبلیغ کنیم؛ اما این دیدگاه اشتباه است زیرا سایز تراکت در جلب مخاطب و جامعه هدف شما نقش بسیار مهم و اساسی دارد. زیرا با توجه به ابعاد تراکت می‌توانید تعداد کلمات متن خود را انتخاب کنید.
  • انتخاب عنوان جذاب: چیزی که مخاطب را مجاب می‌کند متن شما را تا انتها دنبال کند عنوان آن است. در نتیجه با انتخاب یک عنوان جذاب می‌توانید مخاطبان و جامعه هدف خود را به سمت خود بکشاند و آنان را ترغیب کنید تا تمام مطالب تراکت را مطالعه کنند.
  • متقاعد کردن مخاطب برای خرید: بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، حال نوبت انتخاب یک متن متقاعد کننده است تا مشتری را متقاعد کند از شما خرید کند. بهتر است این کار در بدنه اصلی متن انجام شود.
  • استفاده از عبارات تبلیغاتی: استفاده از کلماتی مانند بن تخفیف، حراج، قیمت پایین، هدایایی تبلیغاتی، خدمات رایگان، خدمات پس از فروش و… استفاده کنید. این امر مخاطب را ترغیب می‌کند که به شما مراجعه کند. البته در متن تراکت تبلیغاتی حتما زمانی از این عبارات استفاده کنید که انجام آن برای شما امکان‌پذیر باشد.
  • نگارش ساده: از متن‌های ساده و روان استفاده کنید، نوشتن متون ساده موجب می‌شود تا مخاطب به راحتی متوجه هدف شما شود و به شما مراجعه کند. متن تراکت تبلیغاتی باید به گونه‌ای ساده و روان نوشته شود که همه اقشار جامه متوجه مفهوم آن باشند.

تراکت تبلیغاتی

  • استفاده از عکس: استفاده ازعکس مناسب یکی دیگر از مواردی است که باید در کنار متن تراکت تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید.
  • استفاده از فونت مناسب: در هنگام نوشتن متن تراکت تبلیغاتی به فونت انتخابی هم باید توجه داشته باشید. بهترین گزینه استفاده از دو فونت خوانا است. یکی برای عنوان و دیگری برای بدنه اصلی متن و دیگر بخش‌ها. حتی می‌توانید برای بهتر دیده شدن بخش‌های مهم‌تر از حروف ایتالیک، بولت،‌ بولد و پررنگ کردن، استفاده کنید. حتی بهتر است بخش‌های مهم‌تر مانند بن تخفیف، حراج و… را با رنگ دیگر مخصوصا قرمز بنویسید.
  • استفاده از افعال زمان حال:‌ در نوشتن متن تراکت تبلیغاتی از جملات زبان حال استفاده کنید. این جملات تاثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد.
  • استفاده از زیر عناوین: به یک عنوان برای متن تراکت تبلیغاتی بسنده نکنید. از زیر عنوان هم استفاده کنید تا مخاطب راحت‌تر بتواند متوجه هدف شما از تبلیغات شود.
  • خلاقیت به کار ببرید: خلاق بودن موجب می‌شود از رقبا متمایز شوید. در نتیجه می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.
  • انتخاب رنگ مناسب برای فونت: رنگی که برای فونت انتخاب می‌کنید باید متناسب با دیگر بخش‌های تراکت بوده و رنگی باشد که مخاطب برای خواندن آن به مشکل بر نخورد.

کلام آخر

هنگامی شما می‌تواند با چاپ تراکت تبلیغاتی به نتیجه برسید که در انتخاب متن تراکت تبلیعاتی خود درست عمل کرده باشید. ما در این مطلب به طور کامل شرح دادیم که چگونه می‌توانید یک تراکت تبلیغاتی با متنی موثر داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*