رشد بیت کوین

آیا رشد بیت کوین ادامه خواهد داشت یا اصلاح در پیش است؟

پس از رکوردشکنی‌های اخیر بیت کوین، تحلیلگران نسبت به ادامه رشد بیت کوین یا اصلاح آن مشکوک شده‌اند. آینده BitCoin قبل از هاوینگ چه خواهد بود؟

در هفته گذشته شاهد رکوردشکنی‌های پیاپی بیت کوین بودیم و دیدیم که به رهبری این ارز دیجیتال، بازار به سمت و سوی صعودی شدن پیش رفت؛ اما شکست اوج تاریخی و رسیدن به سطح قیمتی 72 هزار دلار برخی از تحلیلگران را نسبت به آینده پادشاه رمزارزها بدبین و مشکوک ساخت.

آیا رشد بیت کوین ادامه می‌یابد؟

گروهی از کارشناسان دنیای کریپتو (مثل برنشتاین) بر این باورند که بهای بیت کوین به‌زودی سطح 150 هزار دلاری را لمس خواهد کرد؛ اما عده‌ای دیگر به چرخه هاوینگ اشاره کرده و نسبت به روند اصلاحی پیش از آغاز این رویداد هشدار می‌دهند. سوال مهم در این برهه زمانی، اصلاح BitCoin پیش از هاوینگ است!

رشد بیت کوین

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

مارکت رمزارزها هم‌اکنون در شرایط برافروخته و هیجانی قرار دارد و آستانه احساسات مثبت خریداران در حالت اشباع قرار گرفته و هر آن ممکن است رشد بیش از حد تقاضا منجر به کاهش قابل توجه بازار شود. پیش از شروع هاوینگ 2020 می‌بینیم که بازار با کاهش 20 درصدی مواجه شده و همین چرخه در سال 2016 با کاهش 38 درصدی همراه بوده است.

به‌اعتقاد Rekt Capital احتمال این‌که بیت کوین با ریزش همراه شود وجود دارد و این روند نزولی می‌تواند تا حداکثر دو ماه تدوام یابد. البته احتمال این‌که شدت این روند کاهشی نسبت به چرخه‌های پیشین کمتر باشد، زیاد است. با نگاهی به چند ماه گذشته به این نتیجه می‌رسیم که قیمت بیت کوین در دی‌ماه 18 درصد و در اسفندماه 14 درصد کاهش یافته و به همین خاطر معتقدیم که قبل از آغاز هاوینگ 2024 اندکی اصلاح در پیش است.

عملکرد ضعیف بیت کوین نسبت به هاوینگ قبلی

رشد بیت کوین

تحلیل رکت کپیتال

نمی‌توان با قطعیت راجع به تکرار الگوهای پیشین هاوینگ صحبت کرد؛ مخصوصا این‌که پیش از هاوینگ 2024 شاهد رفتار متفاوت بیت کوین و ثبت اوج‌های تاریخی جدید بوده‌ایم. از طرف دیگر با بررسی داده‌ها و شواهد باید اذعان کنیم که قیمت BitCoin هنوز موفق نشده مسیر رشد خود در چرخه‌های قبلی را تکرار کند.

در صورتی که پادشاه ارزهای دیجیتال می‌توانست مثل دو چرخه هاوینگ 2020 و 2016 پیش برود، می‌شد انتظار بیت کوین 100 هزار تا 300 هزار دلاری داشته باشیم. با این اوصاف بهای این رمزارز هنوز برای افزایش جا دارد و می‌تواند رشد کند. به‌عقیده رکت کپیتال، BTC توانسته سطح 69200 دلاری را امتحان کند و این مقاومت را تبدیل به یک حمایت نماید.

برنشتاین در خصوص بیت کوین چه می‌گوید؟

رشد بیت کوین

قیمت بیت کوین نسبت به هاوینگ های قبلی

برنشتاین با توجه به رشد تقاضای ای تی اف‌های بیت کوین روی ادعای بیت کوین 150 هزار دلاری خود مصمم‌تر شده و بر این باور است که به‌زودی این تارگت محقق خواهد شد. او پیرو ادعای خود گفته:

ما تخمین می‌زنیم که ارزش سرمایه ورودی به ای تی اف‌های اسپات بیت کوین در سال 2024 حدود 10 میلیارد دلار و در سال 2025 حدود 60 میلیارد دلار باشد. ارزش کل سرمایه ورودی، 40 روز معاملاتی پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس تا تاریخ 20 دی از 9.5 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به‌اعتقاد تحلیل‌گران صنعت کریپتو، با نرخ عملکرد کنونی، ارزش سرمایه ورودی به ای تی اف‌های بیت کوین در 166 روز معاملاتی آینده در سال 2024 از تخمین ما برای سال 2025 پیشی خواهد گرفت.

توصیه برنشتاین به سرمایه‌گذاران این است که در شرکت‌های استخراج BTC مشارکت کنند؛ چرا که عملکرد ضعیف فعلی آنها آخرین فرصت برای سرمایه‌گذاری قبل از رویداد هاوینگ به‌شمار می‌رود. در نهایت باید به پیش‌بینی بیت کوین یک میلیون دلاری شرکت آرک اینوست اشاره کنیم که پیش‌بینی برنشتاین در برابر آن چیزی نیست!

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه در زمان هاوینگ بیت کوین معاملات خود را مدیریت کنیم؟ قیمت بیت کوین رکورد تاریخ خود را شکست هاوینگ بیت کوین؛ اکنون وقت خرید است؟ اگر به دنبال کسب سود سریع هستید، اینها بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند رقص مرگ بیت کوین: ترامپ، محبوب‌ترین رمزارز را نابود می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*