بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

اگر به دنبال کسب سود سریع هستید، اینها بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند

اگر علاقه‌ای به سرمایه گذاری بلندمدت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت آشنا شوید.

هر بازار مالی دو چهره زشت و زیبا دارد که در برهه‌ای از زمان شاهد زیبایی‌ها و کسب سود از آن هستیم و گاهی اوقات نیز ضرر می‌کنیم و زیان می‌دهیم. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر دو روی خود را به معامله‌گران نشان داده؛ چرا که ذات چنین بازاری مبتنی بر ریسک و خطر است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

خبر برداشت سودهای کلان و شیرین بین سرمایه گذاران رد و بدل می‌شود و افرادی که هیچ سررشته‌ای از ماهیت بازار دارایی‌های دیجیتال ندارند به هوس کسب سودهای هنگفت تصمیم می‌گیرند مقداری از دارایی خود را وارد آن کنند به امید این‌که بتوانند سود کنند. اما آیا حکایت‌های شنیدنی و وسوسه‌انگیز دیگران چراغ راه خوبی برای ورود به مارکت مبهم و تاریک رمزارزها است؟ برای رسیدن به پاسخ همراه ما باشید.

برخی از معامله‌گران مبتدی که از قضا عجول تشریف دارند، به امید کسب سود در کوتاه مدت تمام یا مقدار زیادی از سرمایه خود را وارد بازار کرده و در نهایت با جیب خالی و هزار ناسزای عجیب از همان دری که ورود کرده‌اند، خارج می‌شوند. در ادامه مطلب می‌خواهیم چندین ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت معرفی کنیم؛ اما بهتر است پیش از ورود به چنین مبحث مهم و خطیری با اصول سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های آن آشنا شویم.

ماهیت سرمایه گذاری کوتاه مدت

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

برخی از معامله‌گران به‌صورت لحظه‌ای و در چارت‌های روزانه و ساعتی خرید و فروش می‌کنند که به آنها نوسانگیر گفته می‌شود؛ اما عده‌ای دیگر از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در یک بازه زمانی مشخص که معمولا بین چند هفته تا چند ماه است، دارایی خود را صرف خرید یک ارز دیجیتال کنند.

هولدرهای کوتاه مدت به‌دنبال کسب سودهای سریع هستند و به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به معاملات پرفراز و نشیب ندارند. در نقطه مقابل سرمایه گذاران کوتاه مدت، معامله‌گرانی قرار دارند که در درازمدت کسب سود می‌کنند. چنین افرادی با بررسی دقیق یک رمزارز و تحلیل بنیادی و برنامه‌های آن پروژه وارد پوزیشن خرید شده و سال‌ها منتظر برداشت سود می‌مانند. برای این‌که سرمایه‌گذاری اصولی و درستی در کوتاه مدت داشته باشید باید نکاتی مهم را در نظر بگیرید که عبارتند از:

1. بازار را به دقت بررسی کنید

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

اگر هیچ‌گونه آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به ساکن با مفاهیم کلیدی و مهم آن روبه‌رو شوید و تحقیقات خود را راجع به رمزارزها تکمیل کنید. کنجکاو باشید تا بفهمید که دارایی‌های دیجیتال چه کاربردهایی دارند و تیم توسعه‌دهنده آنها چه کسانی هستند و چه برنامه‌هایی برای آینده خود خواهند داشت؛ وگرنه به دام کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال خواهید افتاد.

برای پی بردن به موارد مذکور می‌توانید از یک‌سری ابزارها نظیر کوین مارکت کپ، کوین کگو و تریدینگ ویو بهره ببرید. با چنین سرویس‌های آنلاینی قادر به مطالعه ارزش و حجم بازار و تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها خواهید بود. بنابراین از مطالعه و بررسی دقیق مارکت غافل نشوید که سیلی محکمی از آن خواهید خورد.

2. اهداف خود را به وضوح تعیین کنید

یکی از نکات مهم و پیش پا افتاده‌ای که ضرر و زیان زیادی برایتان ایجاد خواهد کرد، چرایی سرمایه‌گذاری و مشخص کردن اهداف خود از خرید و میزان ریسک و خطری است که می‌توانید تحمل کنید. همچنین باید برای خودتان تعیین کنید که چقدر برای سرمایه‌گذاری کنار گذاشته‌اید و انتظار چه میزان سود از بازار دارید؟ پاسخ به چنین سوالاتی هر چقدر روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، تصمیم‌های آگاهانه‌تری خواهید گرفت.

3. سبد سرمایه گذاری خود را روی یک رمزارز بنا نکنید

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

فرض کنید همه تخم‌مرغ‌هایتان را توی یک سبد گذاشته‌اید و سوار دوچرخه در حال رسیدن به مقصد هستید که ناگهان به زمین می‌خورید و تمام محتویات سبد می‌شکند و چیزی برایتان باقی نمی‌ماند. سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال مصداق بارز این ضرب‌المثل معروف است که «همه تخم‌مرغ‌هایت را توی یک سبد نگذار»

در بازار پر از نوسان ارزهای دیجیتال نباید تمام دارایی خود را روی یک رمزارز قمار کنید و بهتر است از هر گروه یک ارز آینده‌دار و بابرنامه بردارید. با انجام این کار احتمال ضرر و زیان شما به‌میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و خودتان را در برابر بازار بی‌ثبات کریپتو مصون نگه می‌دارید. ما در گجت نیوز سعی می‌کنیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم.

4. بازار را روی چارت تکنیکال بررسی کنید

حتما چارت‌های شلوغ تحلیل‌گران تکنیکال را دیده‌اید که خطوط روند و ابزارهای مختلفی مثل فیبوناچی و چنگال اندروز روی آن مشاهده می‌شود. بررسی پیشینه چارت و نمودارها، الگوها و شاخص‌های مختلف کمک شایان توجهی به معامله‌گر می‌کند تا روند غالب مارکت را متوجه شوند. علاوه بر این از اهمیت و نقش پررنگ اخباری که ممکن است تأثیر مثبت یا منفی روی مارکت بگذارند غافل نشوید.

5. مدیریت ریسک را فراموش نکنید

بازار رمزارزها با نوسانات زیادی همراه است و گاه شدت آنها غیر قابل تصور می‌شود. برای چنین مواقعی که مارکت غیر قابل پیش‌بینی و زیان‌ده می‌شود باید برنامه درستی داشت و مدیریت ریسک کرد. تعیین حد ضرر برای جلوگیری از صفر شدن سرمایه ضروری و واجب است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت و استراتژی‌های آن

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

قبول داریم که کسب سود در کوتاه مدت به‌شرط آن‌که راه و روش آن را بلد باشیم، جذاب و شیرین است؛ اما حتی اگر روش‌های آن را بلد باشیم باز هم ریسک از دست دادن سرمایه وجود دارد. تعیین استراتژی برای چنین مواقعی است و می‌تواند مانع هدر رفتن دارایی شما شود. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر مقاله آموزش ساده ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید. در ادامه شما را با چندین روش استراتژی معاملاتی در کوتاه مدت آشنا می‌کنیم:

1. معامله روزانه

معامله روزانه نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گران از دارایی‌های خود در یک روز استفاده می‌کنند تا بتوانند از تغییرات جزئی قیمت یک رمزارز سود به‌دست آورند. برای این‌که یک تریدر روزانه شویم نیاز به مهارت‌های ضروری نظیر درک دقیق و درست از بازار، مهارت‌های تحلیل تکنیکال و تصمیم‌گیری در شرایط حساس داریم.

یک معامله‌گر روزانه برای صید یک موقعیت یا پوزیشن مناسب خرید یا فروش ساعت‌ها به نمودارهای قیمت، حجم معاملات و شاخص‌های مهم چشم می‌دوزد و روی بازار تسلط دارد. تریدری که با این استراتژی کار می‌کند، بیت کوین را صبح می‌خرد و بعدازظهر می‌فروشد تا سود کند.

2. سویینگ تریدینگ

بر خلاف تریدینگ روزانه که تمام کنش و واکنش‌ها طی یک روز اتفاق می‌افتاد در سویینگ تریدینگ معامله‌گران ارز دیجیتال مد نظرشان را روزها و هفته‌ها نگه می‌دارند تا از نوسانات مثبت و منفی کسب سود کنند. بدین ترتیب یک تریدری که با این نوع استراتژی کار می‌کند، یک هفته اتریوم یا هر رمزارز دیگری را زیر نظر می‌گیرد تا روند کوتاه‌مدت آن را تشخیص دهد و سپس وقتی قیمت مناسب خرید است، می‌خرد و وقتی مناسب فروش است، می‌فروشد.

ابزار کار معامله‌گران سویینگ، تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی، تعیین خطوط روند و میانگین متحرک به‌منظور شناسایی نقاط ورود و خروج است. به‌منظور مدیریت ریسک، معامله‌گران حد ضرر و حد سود برای خود تعیین می‌کنند.

3. آربیتراژ

آربیتراژ

بر خلاف دو استراتژی قبلی که کسب سود از طریق خرید و فروش مستقیم یک ارز دیجیتال محقق می‌شد در آربیتراژ شاهد برداشت سود ناشی از تفاوت قیمتی یک رمزارز در صرافی‌های مختلف است. به‌عبارت دیگر ممکن است قیمت اتریوم در لحظه در صرافی بایننس و کوین بیس با یکدیگر اختلاف داشته باشد.

معامله‌گری که با استراتژی آربیتراژ کار می‌کند بیت کوین را در صرافی الف با قیمت 50 هزار دلار می‌خرد و در صرافی ب با بهای 50200 دلار می‌فروشد و بدین ترتیب سود می‌کند. آربیتراژ نیاز به سرعت عمل بالا و دقت فراوان دارد؛ زیرا این اختلاف قیمت در صرافی‌ها به‌سرعت رفع می‌شود.

به‌طور کلی استفاده از این استراتژی کار انسان نیست و معامله‌گران برای کسب سود از ربات‌های خودکار بهره می‌گیرند. همچنین به‌منظور افزایش شانس کسب سود، چندین صرافی را به‌طور همزمان زیر نظر می‌گیرند.

4. شرکت در عرضه اولیه کوین

برخی ارزهای دیجیتال پیش از آن‌که به‌طور رسمی در صرافی‌ها لیست شوند، عرضه عمومی می‌شوند و سرمایه‌گذاران امکان خرید آنها را خواهند داشت. سرمایه‌گذاران به امید خرید کوین‌ها با قیمت پایین و کسب سود پس از رشد آن رمزارز به چنین معاملاتی روی می‌آورند.

ریسک و خطر چنین سرمایه‌گذاری بالاست؛ زیرا برخی از پروژه‌ها پیش از آن‌که به منصه ظهور برسند و اجرا شوند شکست می‌خورند. خطر کلاهبردار از آب درآمدن آنها هم بماند به کنار! برای این‌که بتوانید در عرضه اولیه کوین شرکت کنید و سرتان کلاه نرود، بهتر است پیش از خرید، تحقیقات خود را راجع به آن پروژه کامل کنید.

کسب اطلاعاتی از قبیل تیم توسعه‌دهنده، وایت پیپر و نقشه راه حیاتی و واجب است. معامله‌گران می‌بایست راجع به اجرای پروژه و برنامه‌های آن کسب اطلاع کنند و تمام جوانب بازار را برای چنین کوینی بررسی نمایند.

5. اسکالپینگ

اگر برای مدتی کوتاه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید با عبارت اسکالپ آشنا خواهید شد. Scalping به‌نوعی از استراتژی معاملاتی گفته می‌شود که از تغییرات جزئی قیمت سود حاصل خواهد شد. معامله‌گران با کمک این روش ترید، روزانه بین ده تا صد پوزیشن باز می‌کنند تا از سودهای اندک به‌میزان قابل توجهی در روز برسند. معمولا بازه زمانی حفظ یک ارز دیجیتال توسط تریدر به چند ثانیه تا چند دقیقه می‌رسد و گاهی تا چند ساعت هم طول می‌کشد.

بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

تا اینجای مقاله راجع به ماهیت سرمایه گذاری کوتاه مدت و استراتژی‌های معاملاتی صحبت کردیم و حالا نوبت آن رسیده به معرفی چند ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت بپردازیم.

1. بیت کوین

بیت کوین

خالق بیت کوین فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو است و این رمزارز را در سال 2009 راه‌اندازی کرد تا بدین ترتیب بنیان بازار کریپتوکارنسی‌ها را تأسیس کند. با شروع سال 2023 میلادی، BitCoin موفق شده در صدر جدول رده‌بندی بهترین رمزارزها قرار بگیرد و جایگاه والای خود را به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال حفظ کند.

سوال مهمی که در خصوص BTC مطرح می‌شود این است: عوامل مهم تبدیل بیت کوین به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت چه هستند؟

نخستین و مهم‌ترین عاملی که باعث شده بیت کوین تبدیل به یک رمزارز محبوب و پرتقاضا شود، نقدینگی آن است. به‌لطف این ویژگی جذاب، هر معامله‌گر می‌تواند در کسری از ثانیه موقعیت‌های خرید یا فروش خود را باز کند یا ببندد و منتظر تقاضا یا عرضه نماند. به‌عبارت دیگر در هر ساعت از شبانه‌روز که اراده کنید، خریداران و فروشندگان BTC در بازار حضور دارند.

دومین عامل مهم و کلیدی پادشاه ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمت آن است. ممکن است در یک چشم به هم زدنی بهای این رمزارز هزاران دلار افزایش یا کاهش یابد. با این اوصاف برای تریدرهای علاقه‌مند به اسکالپینگ، ارز محبوب و شناخته‌شده‌ای است. البته باید به‌دقت موقعیت‌های آن را زیر نظر بگیرید تا هست و نیستتان را بر باد ندهید.

برخی از رمزارزها بیشتر از رقبا تحت تأثیر اخبار و حواشی قرار می‌گیرند و قیمتشان بالا یا پایین می‌رود و بیت کوین یکی از آنهاست. درصد واکنش به اخبار این ارز دیجیتال بسیار زیاد است و بهای آن را به‌میزان قابل توجهی جابه‌جا می‌کند. برای مثال می‌توان به حادثه فروپاشی بانک سیلیکون‌ولی اشاره کرد که سود 20 درصدی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

2. اتریوم

اتریوم - بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

دومین ارز دیجیتال بازار که بلاک چین قدرتمند و برنامه‌های مدون دارد، اتریومی است که در سال 2015 راه‌اندازی شد. عمده شهرت اتریوم به‌خاطر قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز آن است و ارزش بازار زیادی دارد. علت محبوبیت شاهزاده بازار کریپتو چیست؟

اگر می‌خواهید معاملات کوتاه مدت انجام دهید باید سراغ رمزارزی بروید که قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی دارد. اتریوم میان اهالی بازار محبوب و معروف است؛ چرا که همواره خریداران و فروشندگان آن حضور دارند.

نوسانات قیمت اتریوم به‌اندازه بازار بیت کوین نیست؛ اما ممکن است در طول یک روز بهای این رمزارز بین چند دلار تا صد دلار بالا یا پایین شود. به همین دلیل است که معامله گران سویینگ تریدینگ عاشق اتریوم هستند.

انطباق با محیط زیست و مصرف انرژی کمتر باعث محبوبیت اتریوم شده که تمام این ویژگی‌های مثبت را باید مدیون تغییر الگوریتم اجماع شبکه آن از اثبات کار به اثبات سهام باشیم. حالا مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتال بیشتر و زمان انجام تراکنش‌هایش کمتر شده است.

3. بایننس کوین

بایننس کوین - بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

معامله‌گران بازار کریپتوکارنسی حتما با صرافی بایننس آشنا هستند و پیرو آن می‌توان گفت توکن محبوب آن با نماد BNB را می‌شناسند. بایننس کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال به‌منظور سرمایه گذاری کوتاه مدت است و تریدرها از قِبَل آن کسب سود می‌کنند. مهم‌ترین کاربرد توکن صرافی بایننس، پرداخت کارمزدهای معاملاتی صرافی و دریافت 25 درصد تخفیف برای انجام آن است.

همچون بیت کوین و اتریوم، نقدینگی مهم‌ترین عامل تقاضای زیاد بایننس کوین است. موقعیت‌های خرید و فروش این ارز به‌سرعت باز و بسته می‌شوند و عاشقان اسکالپینگ و سویینگ تریدینگ از معامله آن لذت می‌برند.

قیمت بایننس کوین از سال 2021 میلادی ثبات نسبی داشته و نوسانات قیمتی زیادی تجربه نکرده، اما برای اسکالپرها و سویینگ تریدرها جذاب بوده است. ممکن است در طول یک روز قیمت این رمزارز بین یک تا چند دلار در نوسان باشد.

خوشبختانه پتانسیل رشد توکن صرافی بایننس بالا است؛ زیرا به‌طور مداوم بر ویژگی‌های مثبت خود اضافه می‌کند و کاربردهای خود را توسعه می‌دهد.

4. ریپل

ریپل

ایکس آر پی به‌عنوان توکن بومی شبکه ریپل شناخته می‌شود. این شبکه پرداختی که روی XRP Ledger اجرا می‌شود، به‌علت کارمزدهای پایین، تراکنش‌های فوق سریع و انطباق با محیط زیست و مکانسیم اجماع انحصاری خود محبوب شده است. اما دلیل محبوبیت آن برای معامله‌گران کوتاه مدت چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ریپل، سرعت تراکنش آن است. پروتکل توافقی این رمزارز بر اعتبارسنجی مبتنی بر اعتماد به‌منظور جلوگیری از مصرف بیهوده یا رقابتی از منابع متمرکز شده و در قیاس با اثبات کار تطابق بیشتری با محیط زیست دارد. از طرف دیگر سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها شبکه را مقیاس‌پذیرتر می‌کند و توانایی پردازش 1500 تراکنش در ثانیه را دارد.

پیرو سرعت تراکنش ریپل، کارمزدهای پایین این ارز دیجیتال عامل مهمی برای معامله‌گران کوتاه مدت است. تریدرهای روزانه به‌علت باز و بسته کردن موقعیت‌های زیاد باید تراکنش‌های زیادی انجام دهند و XRP مشکل آنها را تا حد زیادی حل می‌کند. مزیت مهم ریپل دریافت کارمزد پایین است.

نقدینگی که در تمام ارزهای دیجیتال این فهرست عامل مهمی برای معامله‌گران کوتاه مدت به‌حساب می‌آید، در مورد ریپل هم صدق خواهد کرد. محبوبیت زیاد ایکس آر پی خریداران و فروشندگان را پای معامله می‌آورد و بدین ترتیب برای خرید یا فروش در هر ساعت از شبانه‌روز نیازی به انتظار و صبر نیست.

به‌طور کلی نوسانات قیمتی ریپل در یک روز به چند سنت می‌رسد و به همین خاطر اسکالپرها عاشق آن هستند. استراتژی کسب سود از تغییرات جزئی به خوبی در خصوص ریپل صدق می‌کند.

توسعه‌دهندگان شبکه ریپل قدرتمند و پیگیر هستند و به‌صورت مداوم در حال ارتقای شبکه و بهبود برنامه‌های آن خواهند بود. اگر رشد و توسعه این رمزارز همچنان ادامه یابد به‌زودی پا به پای بیت کوین و اتریوم رشد خواهد کرد و در کنار بزرگان خواهد نشست. بنابراین پتانسیل رشد آن بالاست.

5. دوج کوین

دوج کوین

پدرخوانده دوج کوین را باید ایلان ماسک دانست؛ چرا که با رشته توئیت‌های خود باعث رونق این میم کوین سرگردان شد. عمده داستان‌سرایی‌ها پیرامون دوج کوین از سال 2021 میلادی آغاز شد و ماجرا زیر سر ایلان ماسک بود. اشتیاق کارآفرین برجسته جهان باعث رشد و شکوفایی این میم کوین گردید و باعث شد تا 10 هزار درصد افزایش یابد.

قیمت دوج کوین بعد از جا افتادن میم کوین‌ها و عقب‌نشینی موقت ایلان ماسک کاهش یافت؛ اما همچنان نسبت به اخبار مهم واکنش نشان می‌دهد و توییت‌های ماسک می‌تواند قیمت آن را افزایش یا کاهش دهد. علت تبدیل شدن دوج کوین به یک رمزارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست؟

همان‌طور که ملاحظه کردید، میم کوین مذکور نسبت به اخبار و حواشی شبکه‌های اجتماعی و خصوصا پلتفرم X واکنش نشان داده و نوسانات قیمتی پیدا می‌کند. قیمت این میم کوین در طول یک شبانه‌روز حدود چند سنت جابه‌جا می‌شود که همین موضوع برای معامله‌گران اسکالپینگ جذاب خواهد بود.

دومین عامل مهم محبوب شدن دوج کوین را باید در نقدشوندگی آن جستجو کرد. در هر موقعیتی می‌توانید خریدار یا فروشنده برای توکن ‌خود پیدا کنید؛ چرا که حجم معاملات این ارز دیجیتال بالاست.

6. شیبا اینو

شیبا اینو

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد شیبا اینو، رقابت با دوج کوین است. موفقیت این رمزارز ارتباط مستقیمی با حمایت‌های ایلان ماسک دارد و به همین خاطر معامله‌گران کوتاه مدت به آن علاقه‌مند شده‌اند. چرا این میم کوین برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت مناسب است؟

مهم‌ترین علت رشد و پیشرفت شیبا اینو، تبلیغات گسترده‌ای است که برای آن انجام شد. مالک تسلا و اسپیس ایکس نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در جهت توسعه و افزایش قیمت آن داشته و شبیه دوج کوین آن را به قله رسانده است. ماسک فقط در توییتر خود نوشت یک سگ شیبا اینو دارد و همین کافی بود تا این میم کوین 300 درصد رشد کند.

نوسان زیاد این ارز دیجیتال باعث محبوبیت آن برای سرمایه گذاران کوتاه مدت شده، چرا که در طول روز موقعیت‌های اسکالپ زیادی در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

سخن پایانی

ورود به بازار ارزهای دیجیتال با ریسک‌ها و خطرات زیادی همراه است و معامله‌گران روزهایی که سود می‌کنند را ممکن است از یاد ببرند؛ اما روزهای ضرر و زیان را هرگز فراموش نخواهند کرد. برای این‌که بتوانیم در مارکت پریسکی مثل کریپتو دوام بیاوریم باید از یک استراتژی مشخص و ثابت شده پیروی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ثبات ندارد و روی پایه‌های لرزان و لغزانی قرار گرفته و هر آن ممکن است زمین‌لرزه‌ای 7 ریشتری دارایی شما را صفر کند. یک میم کوین یا آلت کوین با همان رشد شارپی که بالا می‌رود، ممکن است ریزش کند و به همین خاطر باید به‌اندازه‌ای سرمایه وارد بازار کنید که اگر از دستش دادید، پریشان نشوید.

همان‌طور که پیش‌تر تذکر دادیم و تأکید کردیم، مقاله فوق جنبه آموزشی و افزایش اطلاعات عمومی دارد و به‌منزله خرید یا فروش ارز دیجیتال نیست. معامله‌گران مبتدی باید پس از کسب دانش لازم وارد بازار شوند و با سرمایه‌ای کار کنند که به آن نیازی ندارند. در پایان می‌توانید سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و از تجربه‌های سود و ضرر خود بگویید.

در گجت نیوز بخوانید:
رقص مرگ بیت کوین: ترامپ، محبوب‌ترین رمزارز را نابود می‌کند؟ مقایسه تفاوت های تتر با دلار آمریکا؛ ارز دیجیتال بخریم یا پول کاغذی؟ آلت کوین هایی که طی ماه های آینده پتانسیل رشد بالایی دارند راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems