دردسر جدید بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

آخرین اخبار ارز دیجیتال حکایت از این دارند که با به جریان افتادن دوباره پرونده شکایت برخی از سرمایه‌گذاران از بایننس توسط حوزه دوم دادگاه استیناف فدرال آمریکا در منهتن، این صرافی حالا باید با دردسر حقوقی تازه‌ای مواجه شود. این در حالی است که Binance به‌تازگی در پرونده‌ای دیگر، محکوم به پرداخت جریمه 4.3 میلیون دلاری شد. جریمه 4.3 میلیارد دلاری بایننس در واقع در تاریخ خزانه‌داری آمریکا بی‌سابقه بوده است. همچنین «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao)، موسس این صرافی پس از اعتراف به نقض قوانین مربوط به پولشویی، از سمت مدیریت اجرایی استعفا داد.

به جریان افتادن پرونده فروش توکن‌های غیرقانونی علیه بایننس

دردسر جدید بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا

گروهی از سرمایه‌گذاران در شکایتی جمعی، بایننس را به فروش توکن‌های غیرقانونی متهم کرده‌اند. آن‌ها ادعا کرده‌اند که این صرافی قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است؛ از آنجا که به محض پرداخت قیمت توکن‌های مذکور، دیگر امکان استرداد نداشتند. این سرمایه‌گذاران از سال 2017 شروع به خرید توکن‌های ELF ،EOS ،FUN ،ICX ،OMG ،QSP و TRX از بایننس کردند و در پی کاهش شدید ارزش آن‌ها، ضرر سنگینی را متحمل شده‌اند. همچنین می‌گویند که بایننس بابت «ریسک قابل توجه» خرید این توکن‌ها به آن‌ها هشدار نداده بود.

در همین حال، بایننس با استناد به رای دیوان عالی آمریکا برای پرونده موریسون و بانک ملی استرالیا در سال 2010، این استدلال را مطرح کرد که به دلیل وجود دفتر مرکزی آن خارج از ایالات متحده، قوانین این کشور در زمینه اوراق بهادار نباید شامل آن‌ها شود. در پرونده مذکور دیوان عالی ایالات متحده محدودیت اعتبار قوانین این کشور در حوزه اوراق بهادار بیرون از مرزهای آن را اعلام کرده بود.

بایننس بزرگترین صرافی رمزارز دنیا از لحاظ حجم معاملات است که بیش از 90 میلیون مشتری از اقصی نقاط جهان در آن اقدام به خرید و فروش دارایی‌های رمزارزی خود می‌کنند. نهایتاً از جمله اتفاقات مهم دیگر در دنیای ارز دیجیتال طی چند وقت اخیر می‌توان به شکست رکورد قیمت بیت کوین اشاره کرد. عبور ارزش این رمزارز از مرز 69 هزار دلار اخیراً خبرساز شد.

همچنین بخوانید:
با پنج استیبل کوین برتر بازار آشنا شوید + مزایا و معایب سرمایه‌گذاری تعداد فعالان بازار ارزهای دیجیتال در ایران چقدر است؟ ۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*