گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ

گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ بسیار ارزان تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید

شایعات از احتمال رونمایی سامسونگ از یک گوشی تاشو اقتصادی در تابستان خبر می‌دهند که احتمالا Galaxy Z Fold 6 FE نام خواهد داشت. این شایعات تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند؟

با نزدیک شدن به زمان رونمایی سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سامسونگ، شایعات زیادی پیرامون مدلی جدیدی از گوشی‌های تاشو این کمپانی به گوشی می‌رسند. برخی از این شایعات به مدل قدرتمندتر و پریمیوم‌تری از این گوشی تحت نام گلکسی زد فولد 6 اولترا حکایت دارند که با مشخصات لوکس خود قیمتی بالاتر از مدل‌های معمولی دارد. از سوی دیگر، تعداد زیادی از شایعات هم پیرامون معرفی مدلی ارزان‌تر از این سری پرچمدار در جریان هستند که قادر خواهد بود محصولات تاشو و فوق‌العاده کره‌ای‌ها را در اختیار دامنه گسترده‌تری از کاربران قرار دهد.

با وجود این که معرفی یک گوشی تاشو اقتصادی از سوی سامسونگ خبری هیجان‌انگیز برای کاربران به شمار می‌رود، اما قیمت‌گذاری این دستگاه مساله‌ای فوق‌العاده مهم تلقی می‌شود که تاثیری بسزا در موفقیت یا شکست آن ایفا خواهد کرد. سوال کلیدی در این خصوص آن است که منظور سامسونگ از ارزان واقعا چقدر ارزان است و گوشی تاشو آتی سامسونگ با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

به‌تازگی جزئیاتی جدید در این خصوص افشا شده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ با چه قیمتی به دست مشتریان خواهد رسید؟

طبق اطلاعات جدیدی که از سوی Sisa Journal منتشر شده، سامسونگ با استفاده از تکنولوژی‌های اندکی قدیمی‌تر و حذف برخی قابلیت‌های پریمیوم سری گلکسی فولد، مدل ارزان‌تر گوشی‌های تاشو پرچمدار خود را با قیمت پایین‌تر از 800 دلار روانه بازار خواهد کرد.

گوشی گلکسی زد فولد 6 اف ای

گوشی‌های تاشو هنوز دستگاه‌هایی تازه‌وارد در بازار به شمار رفته و عموما قیمت بسیار بالایی دارند. بنابراین زمانی که صحبت از نسخه ارزان‌تری از این گوشی می‌شود، طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت قیمت آن‌ها چیزی در حدود سری گلکسی A باشد! در عوض، منظور از ارزان‌تر بودن این سری گوشی‌ها در مقایسه با سری اصلی گلکسی زد فولد، چیزی شبیه به تفاوت میان مدل‌های استاندارد و اولترا سری گلکسی S24 است! علاوه بر این، در خصوص نامگذاری این گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ نیز هیچ اطلاعاتی در دست نیست. با این وجود Galaxy Z Fold 6 FE می‌تواند نامگذاری مناسبی برای آن باشد.

Sisa Journal همچنین در خصوص مشخصات فنی این گوشی نیز اظهار نظر نموده و توان پردازشی آن را در مقایسه با سری پرچمدار گلکسی زد فولد پایین‌تر توصیف کرده است. علاوه بر این، به ادعای این منبع، صفحه نمایش با رزولوشن پایین‌تر و باتری ضعیف‌تر نیز از دیگر مشخصات فنی این دستگاه خواهند بود. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 که به‌تازگی با هدف استفاده در گوشی‌های میان رده اندرویدی به کار رود در گلکسی زد فولد 6 اف ای استفاده کند.

این منبع همچنین از حضور ماژول دوربین دوتایی در این میان رده خبر داده و لنزهای به کار رفته در این سیستم دوربین را مشابه تاشوهای کنونی سامسونگ، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 توصیف کرده است.

مشخص نیست که سامسونگ از چه طراحی برای محصول تاشو جدیدش بهره خواهد برد. با این حال طراحی این گوشی 800 دلاری هرچه که باشد قطعا برای بسیاری افراد ارزشمندتر از گلسی زد فلیپ 5 با همین قیمت خواهد بود؛ چراکه از یک صفحه نمایش بزرگتر داخلی بهره خواهد برد که شاکله اصلی گوشی‌های تاشو به شمار می‌رود. سامسونگ در حال حاضر با چالش‌های متعددی در فروش سری Galaxy Z Flip بهره می‌برد؛ چراکه رقبای ارزان‌قیمت‌تری مثل موتورولا ریزر با قیمت 700 دلاری توانسته‌اند سهم قابل توجهی از فروش بازار گوشی‌های تاشو اندرویدی را به دست بگیرند.

گوشی تاشو اقتصادی سامسونگ

در عین حال اگر سامسونگ واقعا بتواند گوشی تاشو اقتصادی خود را با نصف قیمت سری اصلی گلکسی زد فولد روانه بازار کند، بدون شک قادر خواهد بود فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و نقش پررنگی در فراگیری هرچه بیشتر گوشی‌های تاشو ایفا کند. البته هنوز به هیچ وجه مشخص نیست که سامسونگ برنامه‌ای برای رونمایی از این گوشی تاشو میان رده دارد یا خیر. بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه منتظر معرفی این گوشی در رویداد Galaxy Unpacked باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی زد فولد ۶ اولترا شما را به گوشی های تاشو امیدوار خواهد کرد گلکسی Z Fold در گذر زمان؛ سیر تکامل جذاب‌ترین گوشی تاشو سامسونگ مهم‌ترین انتظاراتی که از گلکسی S25 سامسونگ داریم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*