کیا K4 جدید

کیا K4 جدید، جایگزین سراتو محبوب با طراحی متفاوت به میدان آمد

کیا از نمای بیرونی و کابین سدان کامپکت کی 4 رونمایی کرد. سدان جدید کیا K4 قرار است با طراحی و امکانات به‌روز جایگزین سراتو شود.

کیا مدتی قبل بعد از معرفی K5 فیس لیفت، اولین تصاویر کیا K4 جدید را منتشر کرد که البته فقط بخش محدودی از نمای بیرونی این سدان را به نمایش می‌گذاشت. این خودروساز کره‌ای حالا با انتشار تصاویری کامل از این خودرو جدید از آن رونمایی کرده است. البته باید اشاره که رونمایی کامل از این ساخته جدید کیا در 21 مارس (8 فروردین پیش رو) طی نمایشگاه خودرو نیویورک صورت خواهد گرفت.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی کیا K4 جدید

کیا کی 4 جدید که در طراحی از کی 3 تاثیر گرفته است، مثل بقیه محصولات جدید این شرکت طراحی متفاوتی نسبت به رقبا دارد. در واقع کیا با هر محصول جدید به نوعی با ایده‌های تازه‌ای آزمون و خطا می‌کند. یکی از همین ویژگی‌های متفاوت این محصول کیا طراحی ستون عقب آن است که در همان تصاویر اولیه توجه عده بسیاری را به خود جلب کرده بود. دستگیره‌های درب‌های عقب داخل ستون C تعبیه شده‌اند و علی‌رغم شیب زیاد بخش عقب، این خودرو کماکان درب مرسوم برای صندوق عقب دارد.

کی 4 از لحاظ ابعاد در سطح بالاتری از فورته یا همان سراتو قرار می‌گیرد. حتی در همین تصاویر منتشر شده می‌توان دید که شیشه لچکی و درب‌های عقب این خودرو جدید اختلاف محسوسی با سراتو دارند. روی هم رفته کیا سدانی با طراحی به‌روز هماهنگ با زبان طراحی جدید خود را معرفی کرده است که ابعاد بزرگ‌تری هم نسبت به سراتو، سدان کامپکت دیگرش دارد.

کابین سدان کی 4 مدل 2025

در فضای داخلی K4 جدید جدیدترین طراحیِ محصولات تولیدی کیا به چشم می‌خورد. این سدان هم در پیروی از بقیه محصولات جدید کیا از نمایشگر دوگانه برخوردار شده است و در همان حال، هنوز از کنترل‌های سنتی برای تنظیم تهویه، سیستم صوتی، مولتی مدیا و بقیه سیستم‌های کاربردی بهره می‌برد.

کابین کیا K4 جدید

در اولین نگاه به کابین جایگزین سراتو، تریم سبزآبی صندلی‌ها و پنل‌ها با نام Slate Green احتمالاً توجه را به خود جلب می‌کند. به‌جز این، تریم‌های مشکی (Onyx Black)، خاکستری (Medium Gray) و قهوه‌ای (Canyon Brown) برای فضای داخلی قابل سفارش هستند. از جمله جزئیات دیگر باید به دکمه‌های سیستم گرمایش و تهویه‌ی صندلی‌های جلو و فرمان در ناحیه بالایی دستگیره درب سمت راننده و همچنین غربیلک فرمان با قسمت بالا و پایین تخت اشاره کرد.

در فضای داخلی این خودرو کیا همچنین نمایشگر هدآپ، پورت‌های متعدد USB و سوکت 12 ولتی قرار گرفته است. در صورتی هم که راننده تمایل به استفاده از نمایشگر لمسی مرکزی نداشته باشد، یک کنترلر چرخان زیر نمایشگر در دسترس قرار دارد.

مشخصات فنی سدان جدید کیا K4

کیا از ارائه جزئیات بیشتر از جمله مشخصات فنی K4 جدید خودداری کرده است، ولی پیش‌بینی می‌شود که این سدان با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر یا 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ عرضه شود. می‌توان عرضه یک نسخه هیبرید از آن با موتور 1.6 لیتری را هم متحمل دانست. گفتنی است که فورته/سراتو در حال حاضر با یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توبوشارژ 201 اسب بخاری ارائه می‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت جایگزین سراتو

کی 4 در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی پس از رونمایی کامل طی نمایشگاه خودرو نیویورک روانه بازار خواهد شد. هرچند هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست، انتظار می‌رود بین 22 هزار تا 28 هزار دلار بسته به تیپ انتخابی قیمت داشته باشد. با این محدوده قیمت، این سدان علی‌رغم همه ویژگی‌های جذاب خود کماکان یکی از ارزان‌ترین محصولات کیا در بازار خواهد بود.

این ماشین در حالی په با میدان گذاشته که چند وقت قبل خبر معرفی اولین پیکاپ کیا در آینده نزدیک به گوش رسید. حتی ویدیو تبلیغاتی کیا تاسمان منتشر شد که از عرضه این پیکاپ تا پایان سال 2024 خبر می‌داد.

از دست ندهید:
کیا EV8، سدان جذاب و قدرتمند جدید کره ای ها نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل کیا سلتوس به ایران می‌آید کیا سورنتو ۲۰۲۴ فیس لیفت با طراحی و امکانات جدید معرفی شد