سریعترین جت های خصوصی

شیاطین سرعت؛ سریعترین جت های خصوصی جهان

در لیست دارایی‌های افراد ثروتمند شاید یک جت خصوصی از بالاترین ارزش نسبی برخوردار باشد. در ادامه با سریعترین جت های خصوصی جهان آشنا می‌شویم.

شکی نیست که زندگی افراد ثروتمند مزایای بیشتری نسبت به مردم عادی داشته و تقریبا می‌توان گفت بهترین و سریعترین هر چیزی در اختیار این گروه افراد قرار دارد. بنابراین داشتن یک جت خصوصی می‌تواند بالاترین سطح راحتی و جایگاه را برای یک فرد ثروتمند به دنبال داشته باشد. یک جت خصوصی می‌تواند مالک خود را با کمترین معطلی در فرودگاه و در سریعترین زمان ممکن به مقصد برساند. به‌ همین خاطر قصد داریم در ادامه معرفی گران ترین هواپیماهای شخصی جهان، از سایت گجت نیوز به بررسی سریعترین جت های خصوصی جهان بپردازیم.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

سریعترین جت های خصوصی جهان

برای بررسی و ارزیابی جت های خصوصی، باید در کنار لوکس بودن معیارهای دیگری نیز برای مقایسه سرعت آن وجود داشته باشد. برای اطلاع از معیارهای مقایسه‌ای باید بدانیم که هواپیما ها برای پرواز به دو نیروی رانش و بالابری نیاز داردند. نیروی رانش مسئولیت غلبه بر کشش هواپیما را دارد و بنابراین بیشتر موتوهای جت نیز بر اساس میزان نیروی رانشی که ارائه می‌کنند، رتبه‌ بندی می‌شوند. در صنعت هوانوردی، سرعت هواپیما را با ماخ اندازه گیری می‌کنند که طبق استانداردها، هر ماخ برابر با سرعت صوت یعنی ۷۶۷ مایل در ساعت است. سریعترین جت های خصوصی

وقتی یک هواپیما برای پرواز مافوق صوت به اندازه کافی سریع حرکت می‌کند، با ایجاد یک بوم صوتی همراه می‌شود که در بسیاری از کشورها برای هواپیماهای غیرنظامی، این سرعت خلاف قانون است. بنابراین، سرعت جت های خصوصی و تجاری همچنان در زیر 1 ماخ باقی مانده است.

داسو فالکون 10 ایکس

جت فالکون 10 ایکس، مدرن‌ترین نسخه جت های خصوصی شرکت داسو است که تا سال 2025 در دسترس مشتریان نخواهد بود. حداکثر سرعت این جت خصوصی برابر با 0.925 ماخ بوده که می‌تواند با یک بار سوخت گیری فاصله بین نیویورک و پاریس یا لس آنجلس را طی کند.

سریعترین جت های خصوصی-داسو فالکون 10 ایکس

جت داسو فالکون 10 ایکس

این جت خصوصی قرار است با قیمت 75 میلیون دلار به فروش برسد که طبق ادعا داسو، بیشتر از هر جت خصوصی دیگری در این کلاس ماژولاریت داخلی ارائه می‌دهد. اندازه کابین این هواپیما در ابعادی با عرض 9 فوت و ارتفاع 6 فوت طراحی شده که فضای داخلی کافی را ارائه می‌کند.

موتورهای Rolls Royce Pearl 10X این جت خصوصی هنوز در دست توسعه هستند که در رده بزرگترین و قدرتمندترین موتورهای سری Pearl شناخته شده و هر کدام می‌توانند حدود 18000 پوند نیروی رانش را ایجاد کنند. جت خصوصی فالکون 10 ایکس می‌تواند 8 مسافر و 4 خدمه خود را با سرعت 0.85 ماخ را تا 7500 مایل دریایی حمل کند.

گلف استریم جی 700

حداکثر سرعت 0.935 ماخ و حداکثر برد 7750 مایل دریایی باعث شده تا جت گلف استریم جی 700 در میان سریعترین جت های خصوصی جهان قرار بگیرد. یک جفت موتور Rolls Royce Pearl هر کدام 18000 پوند نیروی رانش این جت را تولید می‌کنند تا بتواند به سرعت کروز 0.90 ماخ و سرعت 0.85 ماخ در کروز دوربرد برسد.

سریعترین جت های خصوصی-گلف استریم جی 700

جت گلف استریم جی 700

گلف استریم جی 700 شاید نتواند به بالاترین سطح سرعت برسد اما دارای بیشترین کابین با ارتفاع 57 فوت است. در این جت خصوصی سه خدمه نیز به کار گرفته شده تا خدمات رسانی به مشتریان در بالاترین کیفیت ممکن صورت بگیرد.

بمباردیر گلوبال 8000

جت خصوصی بمباردیر گلوبال 8000 در واقع نمادی از آینده هواپیماها با سرعت بالاتر، ظرفیت بزرگ‌تر و برد بیشتر است که با حداکثر سرعت 0.94 ماخ می‌تواند سریعتر از نسل قبلی مسیر را طی کند. سرعت جت خصوصی گلوبال 8000 شاید در محدوده 0.925 ماخ تا 0.93 همتایان بزرگ‌ترش زیاد به‌نظر نرسد اما سرعت کروز آن مهم‌ترین تفاوت را ایجاد می‌کند.

سریعترین جت های خصوصی-بمباردیر گلوبال 8000

جت بمباردیر گلوبال 8000

موتورهای دوگانه GE Passport 20 هر کدام 16500 پوند نیروی رانش را تولید می‌کنند تا بتواند با سرعت کروز 0.90 ماخ حرکت کند. ناگفته نماند که سرعت کروز معمولی جت خصوصی بمباردیر گلوبال 8000 به حدود 0.85 ماخ می‌رسد.

یکی از مزیت‌های بمباردیر گلوبال 8000 در مصرف کمتر سوخت است که باعث شده تا نظر بسیاری از ثروتمندان برای خرید به سمت این جت شخصی باشد. همچنین یکی دیگر از مزایای این جت شخصی برد بیشتر آن نسبت به دیگر همتایان این کلاس هواپیماها بوده که می‌تواند 19 مسافر خود را تا 8000 مایل دریایی حمل کند.

داسو فالکون 8 ایکس

شرکت فرانسوی هوانوردی داسو در کنار تولید جت های جنگنده خط تولید هواپیماهای شخصی نیز دارد که در ابتدا این لیست، جت شخصی آینده آن را معرفی کردیم. جت های شخصی این شرکت همواره مورد توجه بسیاری بوده و یکی از محبوب‌ترین جت های شخصی این شرکت، فالکون 8 ایکس است. فالکون 8 ایکس در واقع با برد و سرعت بیشتر ثروتمندان را برای نسخه 10 ایکس آماده کرده که از سال 2016 به‌طور رسمی عرضه شده است.

سریعترین جت های خصوصی-داسو فالکون 8 ایکس

جت داسو فالکون 8 ایکس

این جت شخصی می‌تواند با حداکثر سرعت 0.925 ماخ فاصله‌ای برابر با 6450 مایل دریایی را طی کند. با این مشخصات یعنی بدون سوخت گیری می‌تواند از نیویورک تا پکن را به صورت یکنواخت مسافران را حمل کند.

سرعت کروز این جت خصوصی در حالت پرسرعت به 0.90 ماخ و در حالت کروز دوربرد نیز به 0.85 ماخ می‌رسد. برخلاف بسیاری از جت های خصوصی این لیست، فالکون 8 ایکس از موتور سه‌گانه با سه پرت و ویتنی PW307D استفاده می‌کند که هر موتور توانایی تولید 6722 پوند نیروی رانش را دارد.

گلف استریم جی 500

جت خصوصی گلف استریم جی 500 شاید از لحاظ ابعادی از بقیه هواپیماهای شخصی این شرکت کوچک باشد اما این بدین معنی نیست که سرعت آن هم از بقیه کمتر باشد. گلف استریم جی 500 برای اولین بار در سال 2015 آزمایش شد و طول کل قسمت داخلی آن به 47 فوت می‌رسد. همچنین این جت شخصی می‌تواند تا 13 مسافر را در خود جای دهد که بسته به چیدمان انتخابی خریدار، ظرفیت فضاهای خواب تا 6 نفر قابل افزایش است.

سریعترین جت های خصوصی-گلف استریم جی 500

جت گلف استریم جی 500

گلف استریم جی 500 از یک جفت موتور پرتحرک پرت و ویتنی PG814GA استفاده می‌کند که هر کدام توانایی تولید حدود 15000 پوند نیروی رانش را دارند. موتورهای قدرتمند این جت خصوصی باعث شده تا حداکثر سرعت 0.925 ماخ برای گلف استریم جی 500 ثبت شود. سرعت کروز معمولی این جت شخصی به 0.85 ماخ و سرعت کروز دوربرد آن به 0.73 ماخ می‌رسد.

در چنین رده هواپیماهایی، سرعت کمتر به معنای برد بیشتر است که باعث شده تا گلف استریم جی 500 بتواند بدون سوخت گیری تا 5300 مایل دریایی را طی کند. البته همچنان این رقم نیز در مقایسه با دیگر جت های خصوصی این لیست کمتر بوده اما با توجه به سرعت آن باعث شده در بین سریعترین هواپیما های شخصی قرار بگیرد.

بمباردیر گلوبال 7500

جت شخصی بمباردیر گلوبال 7500 یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای شخصی جهان بوده که با یک سوئیت مجزا برای خدمه و یک آشپزخانه با اندازه کامل اساسا یک آپارتمان کاملی است با حجم داخلی 2637 فوت مکعب در آسمان که 72 میلیون دلار قیمت داشته و هزینه نگهداری آن نیز 6000 دلار در ساعت است.

سریعترین جت های خصوصی-بمباردیر گلوبال 7500

جت بمباردیر گلوبال 7500

با وجود این قیمت سرسام‌آور، مالکان آن می‌توانند همراه با 19 مسافر و دو تا چهار خدمه این جت خصوصی تا 7700 مایل دریایی بدون سوخت گیری را طی کنند. تامین نیروی رانش این جت خصوصی برعهده یک جفت موتور جنرال الکتریک بوده که می‌توانند به صورت ترکیبی 38000 پوند نیروی رانش را ایجاد کنند. حداکثر سرعت این هواپیما شخصی به حدود 0.925 ماخ می‌رسد و میانگین سرعت کروزی نیز برابر با 0.85 ماخ دارد.

گلف استریم جی 650 ای آر

شرکت گلف استریم یکی از بهترین تولیدکنندگان جت خصوصی در جهان بوده که از سریعترین هواپیماهای تجاری موجود نیز از محصولات همین برند هستند. گلف استریم جی 650 ای آر به دلیل طراحی داخلی باکیفیت، سرعت بالا و برد بیشتر مورد علاقه مدیران و افراد مشهور است.

سریعترین جت های خصوصی-گلف استریم جی 650 ای آر

جت گلف استریم جی 650 ای آر

هواپیما گلف استریم جی 560 ای آر در واقع نسخه برد زیاد جی 650 بوده که همین اصطلاح ای آر (ER) نیز به برد بیشتر این نسخه اشاره دارد. این جت خصوصی می‌تواند هشت مسافر و چهار خدمه خود را تا 7000 مایل دریایی بدون سوخت گیری حمل کند. موتورهای دوگانه رولز رویس BR725 A1-12 هر کدام تا 17000 پوند نیروی رانش به این جت خصوصی داده تا بتواند به حداکثر سرعت 0.925 ماخ برابر با 93 درصد سرعت صوت برسد. سرعت پرواز کروز در این هواپیما برابر با حداکثر سرعت آن نبوده و تنها می‌تواند در حالت عادی سرعت خود را تا 0.90 ماخ و در حالت دوربرد تا 0.85 ماخ برساند.

سیسنا سیتیشن ایکس پلاس

یکی از شناخته شده‌ترین برندها در زمینه هواپیماهای لوکس، سیسنا است که از سال 1972 مدل‌های سیتیشن خود را تولید می‌کند. در طول این سال‌ها جت سیتیشن دستخوش چندین اصلاح، ارتقا و طراحی مجدد شده که حالا هم نسخه پلاس آن، یک جت سوپر متوسط به‌شمار می‌رود. احتمالا از لحاظ اندازه و قدرت موتور در سطح پایین‌تری از جت های این لیست باشد اما به‌خاطر عملکرد و سرعت شگفت‌انگیز خود در میان سریعترین‌ها قرار گرفته است.

سریعترین جت های خصوصی-سیسنا سیتیشن ایکس پلاس

جت سیسنا سیتیشن ایکس پلاس

در سال 2014، سیسنا سیتیشن ایکس پلاس عنوان سریع‌ترین جت در هوانوردی عمومی را با ثبت رکوردهای سرعت برای سفر 3 مرحله‌ای خود از ویچیتا به سیاتل تا میامی و بازگشت در عرض یک روز را کسب کرد. شرکت سیسنا تنها 29 فروند از این جت های خصوصی را تولید کرد که آخرین نسخه آن به یک جفت موتور رولز رویس AE 3007 با قدرت تولید رانش 7034 پوند مجهز شده است.

طبق ادعا سیسنا این جت خصوصی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 0.0935 ماخ را دارد. همچنی سیسنا سیتیشن ایکس پلاس می‌تواند با حداکثر سرعت کروز  0.79 ماخ حرکت کند که با این حال برای یک جت در سایز متوسط سرعت قابل توجهی است. ناگفته نماند که این جت خصوصی می‌‌تواند تا حداکثر 9 مسافر و 2 خدمه را تا 3880 مایل دریایی حمل کند.

لیر جت 75

هواپیما لیر جت 75 یکی از دیگر شیاطین سرعت جت های خصوصی است که در سال 2019 با قیمت 14 میلیون دلار معرفی شد. لیر جت 75 یک جت خصوصی متوسط با هزینه‌های تخمینی نسبتا قابل کنترل بوده که برای هر ساعت پرواز با آن باید حدود 1785 دلار هزینه پرداخت کرد.سریعترین جت های خصوصی-لیر جت 75

یک جفت موتور جت Honeywell TFE731-40BR با قدرت تولیدی هر کدام 3850 پوند نیروی رانش این جت را تامین کرده که حداکثر سرعت کروز 0.67 ماخ و برد 2040 مایل دریایی را ممکن می‌سازد. چنین سرعتی برای یک جت خصوصی با این ابعاد بسیار قابل توجه است و به همین خاطر در لیست سریعترین های ما حضور دارد.

در این مطلب ما به بررسی سریعترین جت های خصوصی جهان پرداختیم. اگر شما هم اطلاعات کافی در این زمینه داشته و جت های دیگری را می‌شناسید، حتما در بخش نظرات برایمان معرفی کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۰ مورد از بزرگترین هواپیماهای جت تاریخ + عکس نگاهی به جذابترین هواپیماهای کلکسیون تام کروز ، ستاره سینمای جهان گرانترین هواپیمای خصوصی جهان؛ ملکه آسمان‌ها با قیمت نیم میلیارد دلار! https://gadgetnews.net/789998/kim-kardashian-private-jet/ ۸ پیشرانه‌ای که باعث انقلاب در صنعت هوانوردی شدند داخل بزرگترین هواپیمای دنیا چه می‌گذرد؟ سریعترین جت های تاریخ که رکورد ها را جابجا کردند