واردات خودرو جانبازان، حواله بنز

واردات خودرو جانبازان را میلیاردر می‌کند‌؛ 13 میلیارد سود فروش حواله بنز

جنجال بر سر حواله واردات خودرو جانبازان همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با فروش حواله بنز در بازار، تا ۱۳ میلیارد تومان سود کنند!

قیمت‌های نجومی حواله های خودروهای لوکس بنز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بار دیگر بحث رانت و سوءاستفاده در این سامانه را داغ کرده است.

به گزارش گجت نیوز، در حالی که قیمت نهایی مدل‌های C کلاس، CLA و A کلاس بنز در بازار آزاد بین ۱۸ تا ۲۲ میلیارد تومان اعلام شده است، حواله‌های این خودروها در سامانه یکپارچه مخصوص جانبازان با قیمت‌های بسیار پایینی عرضه می‌شوند.

حواله های نجومی بنز در سامانه یکپارچه: رانت یا نیاز؟

قیمت حواله بنز C کلاس در فضای مجازی بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان، حواله بنز CLA حدود ۹ تا ۱۲ میلیارد تومان و حواله بنز A کلاس نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

این اختلاف فاحش قیمت، فرصتی برای سودجویان ایجاد کرده تا با خرید حواله‌ها در سامانه یکپارچه و سپس فروش آن‌ها در بازار آزاد، سودهای میلیاردی به جیب بزنند.

نکته جالب توجه این است که دو مدل مرسدس بنز C۱۸۰ و CLA۱۸۰ برای جانبازان در نظر گرفته شده است. این دو مدل جزو نسخه‌های پایه محسوب می‌شوند و با پیشرانه‌های بنزینی و برقی ترکیبی به بازار عرضه می‌شوند.

واردات خودرو جانبازان، حواله بنز

توان مرسدس بنز CLA با پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو و کمک پیشرانه برقی به ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

مرسدس بنز C۱۸۰ با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و کمک پیشرانه برقی، ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با وجود کمبود ارز برای واردات خودرو، چگونه شاهد ورود خودروهای لوکس بنز برای جانبازان هستیم؟ آیا این موضوع به معنای رانت و تبعیض در تخصیص خودرو به جانبازان است؟

به نظر می‌رسد لازم است مسئولان مربوطه در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به ابهامات موجود پاسخ دهند.

پیشینه خبر:
آغاز ثبت نام هوندا ZR-V در سامانه جانبازان تانک ۳۰۰، غول آفرودی چینی به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان آمد نیسان ایکس-ترا هم به جمع خودروهای قابل واردات جانبازان پیوست + مشخصات فنی خودروهای مرسدس بنز به سامانه جانبازان اضافه شدند + مشخصات خودروهای BMW که جانبازان می‌توانند به کشور وارد کنند