همکاری تویوتا و هواوی برای توسعه رانندگی هوشمند

تویوتا برای توسعه رانندگی هوشمند از هواوی کمک می‌گیرد

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا برای توسعه و ارتقا فناوری رانندگی هوشمند در اتومبیل‌هایش، از هوش مصنوعی شرکت چینی هواوی کمک خواهد گرفت.

منابع داخلی تویوتا خبر از همکاری گسترده این شرکت با دو کمپانی پیشرو در حوزه فناوری، یعنی هواوی و مومِنتا می‌دهند. این همکاری به‌منظور ادغام یک سیستم مشترکا توسعه‌یافته در تمامی خودروهای جهانی تویوتا صورت می‌گیرد. این سیستم، نوآوری دوباره‌ای در زمینه افزایش ایمنی و اتوماسیون بیشتر خودروها به ارمغان خواهد آورد.

در این مشارکت، شرکت هواوی وظیفه تأمین زیرساخت سخت‌افزاری را بر عهده خواهد داشت، در حالی که مومنتا، نرم‌افزار مورد نیاز را توسعه می‌دهد. با این حال، کنترل نهایی بر تجربه کاربری و تنظیمات نهایی سیستم، همچنان در اختیار تویوتا باقی خواهد ماند.

هوش مصنوعی هواوی در خدمت رانندگی هوشمند تویوتا

هدف نهایی این اتحاد، ارتقای سطح فناوری‌های کمک‌راننده و در نهایت، هدایت محصولات تویوتا به سطوح بالاتر از اتومبیل های خودران است. انتظار می‌رود رونمایی رسمی از این سیستم در نمایشگاه خودروی پکن، رویدادی مهم در صنعت خودرو که پس از وقفه‌ای چهار ساله به دلیل همه‌گیری دوباره برگزار می‌شود، صورت گیرد.

همکاری تویوتا و هواوی برای توسعه رانندگی هوشمند

تویوتا پیش از این نیز در زمینه توسعه کابین‌های هوشمند و سیستم‌های خودروهای متصل با هواوی همکاری داشته است. سرمایه‌گذاری تویوتا در دور سوم تأمین مالی مومِنتا نیز نشان‌دهنده‌ی علاقمندی این شرکت به استفاده از فناوری‌های پیشرفتهث این کمپانی است.

برای تویوتا، افزایش سهم بازار خود در چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر، این شرکت خودروهای برقی bZ3 و bZ4X را در این منطقه عرضه می‌کند، اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها عملکرد فروش قابل توجهی نداشته‌اند. روی آوردن به سیستم‌های پیشرفته رانندگی هوشمند، پتانسیل بازتعریف جایگاه تویوتا به عنوان یک خودروساز پیشرو در عرصه فناوری را دارد. این امر برای تقویت رقابت‌پذیری تویوتا در بازار رو به رشد خودروهای برقی، بسیار حیاتی است.

در گجت نیوز بخوانید:
همه‌چیز درباره فناوری خودران؛ اصلاً رانندگی خودکار شدنی است؟ خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 ؛ محصول مشترک جیلی و بایدو سیستم اتوپایلوت تسلا دوباره دسته گل به آب داد؛ تصادف با ماشین پلیس و چندین زخمی!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*