آپدیت اندروید 15 بتا 1

جذاب‌ترین ویژگی‌های آپدیت اندروید 15 در اولین نسخه بتا

گوگل آپدیت اندروید 15 نسخه آزمایشی بتا 1 را منتشر کرد. این به روز رسانی نرم افزاری قابلیت‌های جدیدی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.


اندروید 15 به عنوان نسل جدید به روز رسانی‌های بزرگ گوگل در راه است و گوگل چند روز پیش اولین نسخه آزمایشی اندروید ۱۵ را هم منتشر کرد. با انتشار این Beta 1 حالا بهتر می‌توانیم درباره قابلیت‌ها و امکانات جدیدترین آپدیت اندروید اطلاعات کسب کنیم. با ما در گجت نیوز همراه باشید تا مهم‌‌ترین ویژگی‌های اندروید 15 را به شما معرفی کنیم.

درباره نسخه بتا 1 از آپدیت اندروید 15 باید بگوییم که در حال حاضر فقط برای گوشی‌های گوگل پیکسل در دسترس قرار گرفته. همچنین برای دریافت آن باید حتما در برنامه بتا عضو شوید تا اجازه نصب را روی دستگاه هوشمند دریافت کنید. از طرفی هم فعلا توصیه می‌کنیم که این نسخه آزمایشی را نصب نکنید! نسخه‌های بتا معمولا مشکلات و باگ‌هایی دارند و بتا 1 از اندروید 15 از این مساله مستثنا نیست. با نصب این به روز رسانی آزمایشی خودتان را در خطر بروز ناپایداری سیستمی قرار می‌دهید و ممکن است مجبور شوید نسخه نرم افزاری گوشی پیکسل را دوباره به اندروید 14 بازگردانید.

اولین نسخه آزمایشی Android 15 مانند همه نسخه‌های پیش نمایش قبلی که گوگل منتشر کرده و طبق انتظارمان کاملا ناپایدار است. این نسخه اساسا برای توسعه دهندگان نرم افزاری منتشر شده تا امکانات جدید را آزمایش کنند. بدون آنکه به نصب نسخه آزمایشی اندروید 15 نیاز داشته باشید، می‌توانیم شما را از این امکانات جدید آگاه کنیم.

بهبودهای امنیتی

آپدیت اندروید 15 بتا 1

گوگل آپدیت اندروید 15 را با اولویت روی ایمنی کاربر و تمرکز بر قابلیت‌های توانمند امنیتی توسعه داده. یکی از قابلیت‌های جدید در این زمینه Cellular Network Security نام دارد. این امکان در منوی تنظیمات عمومی و بخش Security & Privacy سپس گزینه More Security & Privacy تنظیم شده است. قابلیت خلاقانه مذکور به کاربر کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر امنیت شبکه ارتباطی سلولار خود داشته باشد.

آپدیت اندروید 15 علاوه بر امنیت سلولار همچنین تنظیمات بازطراحی شده در امنیت شبکه ارتباطی وای فای ارائه می‌دهد. گوگل به همین منظور یک بخش اختصاصی تحت عنوان Wi-Fi Privacy ایجاد کرده است تا کنترل‌ بیشتری بر تجربه ارتباطی داشته باشید. یکی از قابلیت‌های کلیدی این بخش Send Device Name نام دارد. در این بخش انتخاب می‌کنید که در حالت اتصال به شبکه وای فای تمایل دارید گوشی شما نام خود را نمایش دهد یا خیر.

آپدیت اندروید 15 بتا 1

آپدیت اندروید 15 و ویجت‌های پیکسل

گوگل با توسعه اندروید 15 و ارائه ویجت‌های پیکسل مانند ویجت وضعیت آب و هوا قصد دارد نگاهی ویژه به دارندگان گوشی‌های پیکسل ساخت خودش هم داشته باشد. این ویجت‌ها می‌توانند امضای سبک گوشی‌های پیکسل را همراه با قابلیت کاربردی به صفحه خانه دستگاه اندرویدی شما بیاورند. البته هنوز نمی‌دانیم که این ویجت‌های پیکسلی برای سایر گوشی‌ها هم در دسترس خواهند بود یا خیر.

آپدیت اندروید 15 بتا 1

اپلیکیشن پیش فرض کیف پول

در آپدیت اندروید 15 بتا 1 کنترل بیشتر بر کیف پول دیجیتال فراهم شده است. دیگر روزهای محدودیت به Google Wallet به پایان رسیده! این آپدیت توانایی تعیین یک اپلیکیشن پیش فرض کیف پول را فراهم می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید اپلیکیشنی را انتخاب کنید که کاملا مطابق سلیقه و پاسخگو به نیازهای خودتان باشد. این اپلیکیشن می‌تواند یک همراه بانک از بانک مشخص یا هر پلتفرم پرداخت قابل اعتماد دیگر باشد.

آپدیت اندروید 15 بتا 1

امکانات مفید و احتمالی دیگر

این قابلیت‌ها همه امکانات جدیدی بودند که گوگل با آپدیت اندروید 15 بتا 1 در روزهای گذشته منتشر کرد. با عرضه بتا 1 مانند هر نسخه آزمایشی دیگری انتظار داریم سازنده در ماه‌های آینده اقدام به بهینه سازی و رفع باگ‌های آن کند. اگر می‌خواهید این پیشرفت‌های نرم افزاری را از نزدیک رصد کنید، حتما به پلتفرم توسعه دهندگان گوگل سر بزنید.

البته این انتظار طولانی نخواهد شد! کنفرانس I/O گوگل 2024 به زودی برگزار می‌شود. این رویداد جهانی بهترین زمان برای انتشار جزئیات بیشتر درباره آپدیت اندروید 15 و همه قابلیت‌های جدید و جذاب این به روز رسانی بزرگ خواهد بود.

راهنمای دریافت آپدیت اندروید 15 بتا 1

حالا که با ویژگی‌های این به روز رسانی آشنا شدید، مایل هستید آن را روی گوشی اندرویدی خود دریافت کنید؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید بیشتری بهره را از آپدیت اندروید 15 دریافت کنید.

آپدیت اندروید 15 بتا 1

اگر از دارندگان گوشی‌های پیکسل 6، 6 پرو، 6 ای، 7، 7 پرو، 7 ای، فولد، تبلت یا 8 و 8 پرو هستید، می‌توانید به مهمانی بتا 1 بروید. برای دریافت بتا 1 این مراحل را دنبال کنید:

  • به منوی تنظیمات بروید.
  • به بخش System Updates بروید.
  • برای دریافت نسخه بتا درخواست ثبت کنید.

اگر قبلا هم در برنامه بتا و پیش نمایش توسعه دهندگان حضور داشته‌اید، می‌توانید آپدیت بتا 1 را به طور خودکار دریافت کنید.

از دست ندهید:
ویژگی خارق العاده آپدیت اندروید ۱۵ که دزدها را بیچاره می‌کند ۷ مورد از بهترین قابلیت های جدید اندروید ۱۵ که انتظارشان را می‌کشیم آپدیت اندروید ۱۵ برای این گوشی های سامسونگ منتشر می‌شود اندروید ۱۵ این ۹ تغییر مهم را در گوشی شما ایجاد خواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*