طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو

آیا به زودی باید منتظر طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو باشیم؟

مدتی است که خبری از طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو نیست. آیا به زودی این اتفاق رخ می‌دهد و خودروهای پرتقاضا به فروش می‌رسند؟

بازار خودرو سال گذشته را با فراز و نشیب‌های زیادی پشت سر گذاشت و سال جدید را با افزایش قیمت عجیبی آغاز کرد. تا اواخر اسفند ماه سال 1402 شمسی، متقاضیان خرید خودرو منتظر بودند بلکه شرکت ایران خودرو طرح‌های جدید خود را برای فروش اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد.

اخبار طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو

از آخرین عرضه گسترده آبی‌پوشان جاده مخصوص تا به امروز شاهد اعلام طرح فروش جدیدی در سامانه یکپارچه فروش خودرو نبوده‌ایم. در حال حاضر ایران خودرو مشغول تحویل سفارش‌های قبلی به مشتریانی است که از قبل ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند.

طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو

اواخر سال گذشته دیدیم که بین ایران خودرو و سازمان استاندارد، کشمکش‌هایی بر سر تولید یا عدم تولید پژو پارس آغاز شد و تا پایان سال هم ادامه یافت. البته چند روز بعد ایران خودرو اعلام کرد تولید این خودرو همچنان ادامه خواهد یافت و تا امروز روند تحویل پارس به مشتریان به خوبی انجام شده است.

کشمکش بر سر توقف تولید پژو پارس باعث شد تا ایران خودرو از برنامه‌های عرضه محصولات خود قبل از پایان سال 1402 عقب بماند و به همین دلیل آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، قرار نیست به این زودی‌ها طرح فروشی داشته باشیم.

چه محصولاتی همچنان عرضه می‌شوند؟

البته باید خاطرنشان کنیم که در شرایط کنونی عرضه محصولات پرتقاضا به تعویق افتاده و فروش خودروهای کم متقاضی همچنان جریان طبیعی خود را دنبال می‌کند. طی روزهای گذشته طرح فروش وانت آریسان را داشتیم و حتی گفته شده طرح فروش هایما نیز ادامه خواهد یافت.

طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو

از دیگر محصولاتی که در سامانه خودروهای وارداتی و در آینده‌ای نزدیک به فروش می‌رسند می‌توان به دانگ فنگ شاین مکس اشاره کرد.

از ری را خبری هست؟

خط تولید نخستین کراس اوور ملی کشورمان اواسط بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد. می‌توان گفت ری را مدرن‌ترین، گران‌ترین و تازه‌ترین خودروی ملی ایران به‌حساب می‌آید. هنگام رونمایی از این محصول جذاب، گفته شده بود که به احتمال زیاد تولید انبوه این خودرو از اردیبهشت ماه 1403 آغاز به کار می‌کند و حالا نزدیک به تاریخ ذکر شده هستیم.

انتظار داریم تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری خبر تولید انبوه کراس اوور ملی ری را بشنویم و شاهد فروش این محصول در سامانه یکپارچه باشیم. با این حال ممکن است ایران خودرو برنامه عرضه ری را به تعویق بیندازد. آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، در حال حاضر خبری از عرضه محصولات پرتقاضای آبی‌پوشان جاده مخصوص نیست و مشتریان باید در انتظار بمانند.

طرح فروش و ثبت نام جدید محصولات ایران خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش کرد با راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو، کنترل بازار را به دست بگیرد و توانست در مدتی کوتاه آرامشی نسبی به بازار بیاورد. حالا مدت‌هاست که ایران خودرو محصولی در این سامانه عرضه نکرده و تصمیمات وزارت صمت نتیجه معکوس داده است؛ کافی است به اختلاف قیمت عجیب کارخانه و بازار نگاه کنید!

همچنین در شرایط کنونی زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خودرویی به‌گوش می‌رسد که در صورت وقوع می‌تواند اوضاع را بدتر کند. در صورتی که افزایش قیمت‌ها باب میل ایران خودرو باشد، بعید نیست که سریعا استارت طرح‌های فروش بخورد و سرعت تولید زیاد شود.

در گجت نیوز بخوانید:
مازراتی گرن کابریو فولگوره یک سوپرکار تمام برقی با طراحی دلربا و قدرت ۸۱۸ اسب بخاری است شرایط فروش تیگو ۸ پرو هیبرید مدیران خودرو با قیمت جدید در فروردین ۱۴۰۳ قیمت جدید پژو پارس با افزایش باورنکردنی توسط ایران خودرو اعلام شد فنگ چنگ بائو لئوپارد سوپر ۳ ؛ خودرو آفرودی بی وای دی برای مسیرهای سخت + ویدیو