فناوری جدید شیائومی، حسگر تشخیص حضور افراد

فناوری جدید شیائومی، فیلم‌های علمی-تخیلی را به خانه شما میاورد

فناوری جدید شیائومی، یک سنسور تشخیص حرکت انسان به‌نام Xiaomi People Presence Sensor است که قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند.

شیائومی امروز در پلتفرم جمع‌آوری سرمایه مردمی Youpin خود، از سنسور جدیدی به نام «حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی» رونمایی کرد. این سنسور بدون نیاز به نصب یا اتصال به برق، وعده‌ی تشخیص دقیق حضور افراد را می‌دهد. عرضه رسمی این سنسور برای فردا ۲۶ اردیبهشت با قیمت اولیه ۱۱۹ یوان چین برنامه‌ریزی شده است. به‌همین بهانه در ادامه به بررسی این سنسور جذاب خواهیم پرداخت.

سنسور تشخیص حضور افراد شیائومی چگونه کار می‌کند؟

شیائومی چندی پیش از یک سنسور تشخیص حسگر بدن انسان به‌نام Mijia 2S رونمایی کرده بود. به‌نظر می‌رسد تفاوت این سنسور جدید با قبلی، استفاده از رادار امواج میلی‌متری کم‌مصرف است.

فناوری جدید شیائومی، حسگر تشخیص حضور افراد

این فناوری زاویه تشخیص گسترده‌تری معادل ۱۳۰ درجه را ارائه می‌دهد و می‌تواند به‌طور پویا حضور انسان را در محدوده ۶ متری حس کند و در حالت سکون تا ۴ متر را پوشش می‌دهد. نکته قابل توجه این است که این سنسور حتی در شرایطی که فرد حرکتی نداشته باشد، به شرط وجود نور ثابت می‌تواند حضور او را به‌طور دقیق تشخیص دهد.

این سنسور با یک باتری سکه‌ای CR2450 کار می‌کند که به گفته شیائومی می‌تواند تا سه سال دوام بیاورد. این سنسور برای نصب آسان به آهنرباهای داخلی و برای انعطاف‌پذیری بیشتر در نصب، به یک پایه چسبنده مجهز شده است. شما می‌توانید این دستگاه را به اپلیکیشن موبایل Mijia متصل کنید که امکان مشاهده منحنی‌های شدت نور ۲۴ ساعته و راه‌اندازی ارتباطات هوشمند با دیگر دستگاه‌های سازگار را فراهم می‌کند.

فناوری جدید شیائومی، حسگر تشخیص حضور افراد

حالا شاید برایتان سؤال شود که این سنسور چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ این سنسور می‌تواند کاربردهای فراوانی در اتوماسیون خانه هوشمند داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان از آن برای روشن شدن خودکار چراغ‌ها با ورود افراد به یک اتاق استفاده کرد.

همچنین می‌توان با استفاده از این سنسور، چراغ‌ها را در زمان خروج افراد از اتاق خاموش کرده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. علاوه بر این، سنسور تشخیص حضور افراد می‌تواند با ترموستات هوشمند کار کند و با تنظیم دمای محیط بر اساس حضور افراد، آسایش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
پیشرفته‌ترین دوربین مداربسته شیائومی با انبوهی از قابلیت‌های جذاب معرفی شد پنکه جدید شیائومی، قابل حمل است و با پاوربانک کار می‌کند دوربین امنیتی خانگی شیائومی با قدرت‌گیری از هوش مصنوعی و وضوح 4K رونمایی شد ماشین لباسشویی جدید شیائومی از یک گوشی پایین‌رده هم ارزان‌تر است!