مشکلات گلکسی A54

پرتکرارترین مشکلات گوشی گلکسی A54 سامسونگ و راهکارهای برطرف کردن آن‌ها

در اینجا تعدادی از پرتکرارترین مشکلات گوشی گلکسی A54 سامسونگ که کاربران با آن‌ها طرف بوده‌اند را مطرح کرده و راهکار برطرف کردن هریک را ارائه خواهیم نمود.

گلکسی A54 سامسونگ را باید یکی از مطمئن‌ترین محصولات میان رده حال حاضر بازار دانست که زیرمجموعه خانواده Galaxy A محصولات این کمپانی کره‌ای است. سامسونگ تمام تلاش خود را کرده که A54 را به یک جایگزین ایده‌آل برای افرادی که توانایی خرید سری پرچمداران گلکسی S را در سال 2024 ندارند تبدیل کند. این مساله البته تا حد زیادی هم محقق شده؛ اما این گوشی هم مثل تقریبا تمام گوشی‌های بازار بدون عیب و ایراد نیست و کاربرانش را با برخی مشکلات مواجه کرده است!

گلکسی ای 54 علاوه بر آن که قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G را دارد با امکانات و توانمندی‌های متعددش به یک میان رده کارآمد تبدیل شده است. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه 2340 در 1080 پیکسل بوده و قادر به ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت است. با این حال مهم‌ترین ویژگی صفحه نمایش این گوشی که آن را به محصولی ممتاز تبدیل کرده نرخ نوسازی 120 هرتزی که تجربه بصری روان و سریعی را هم‌تراز پرچمداران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 1380 به کار رفته در آن نیز بسیار بهینه‌تر از نمونه اگزینوس 1280 به کار رفته در مدل قبلی (گلکسی A53) بوده و عملکردی کاملا قابل قبول ارائه می‌دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
تماشا کنید: تست سرعت و عملکرد سخت افزاری سامسونگ گلکسی A54

مشکلات گلکسی A54

در عین حال علیرغم تمامی این مشخصات سخت افزاری برجسته، کاربران در طول عمر یک سال و نیم این گوشی متوجه برخی مشکلات در عملکرد و کاربری این گوشی شده‌اند که در برخی موارد حل آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسیده. به همین جهت در ادامه سعی داریم به معرفی تعدادی از پرتکرارترین مشکلات گوشی گلکسی A54 سامسونگ پرداخته و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را تشریح کنیم.

فهرست مطالب

مشکلات اتصال و شبکه گلکسی A54

بسیاری کاربران گلکسی آ 54 سامسونگ از مشکلات گاه و بیگاه اتصالات و شبکه این گوشی شکایت کرده‌اند و از عملکرد نامناسب یا حتی قطعی شبکه‌های وای فای و سلولار در این میان رده خبر داده‌اند. در اثر همین ایرادات برخی کاربران گزارش داده‌اند که در شرایطی خاص حتی برقراری تماس یا ارسال و دریافت پیام نیز برایشان به‌سختی انجام می‌شده است.

مشکلات گلکسی A54

پیش از این که سراغ روش‌های برطرف کردن این مشکل برویم لازم است میزان دسترسی به شبکه‌های وای فای و سلولار در نواحی مختلف منزل یا محل کار را بسنجیم و از کیفیت مطمئن شبکه در تمام نقاط اطمینان حاصل کنیم. از این طریق می‌توان مطمئن شد که ایرادات شبکه مشاهده شده در Galaxy A54 صرفا مربوط به خود دستگاه است و نه مشکلات روتر یا اینترنت ضعیف در منطقه! طبیعتا در صورتی که اینترنت یا شبکه‌های مخابراتی در محل زندگی شما خراب یا ضعیف است نمی‌توانید از گوشی انتظار عملکرد قدرتمند داشته باشید!

در غیر این صورت در گام نخست لازم است تنظیمات شبکه و Wi-Fi گوشی خود را ریست کنید. برای انجام این کار لازم است وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شده و در بخش General Management گزینه Reset را فشار دهید. این کار تمامی تنظیمات شبکه گوشی شما را به وضعیت اولیه بازخواهد گرداند. در صورتی که پس از چند ماه استفاده از گوشی خود به‌تازگی متوجه ایرادات شبکه در دستگاه شده‌اید، احتمالا با ریست کردن تنظیمات مشکلتان برطرف خواهد شد.

خالی شدن سریع شارژ

یکی دیگر از مشکلات پرتکرار درباره گلکسی A54 سامسونگ خالی شدن سریع‌تر از انتظار شارژ دستگاه است که باعث ناراحتی بسیاری کاربران این گوشی شده است. البته خانواده میان رده گلکسی A سامسونگ هرگز قرار نیست از نظر شارژدهی عملکردی هم‌تراز با خانواده پریمیوم گلکسی S داشته باشد. با این حال حتی در این شرایط نیز خالی شدن زودتر از موعد شارژ گوشی می‌تواند نشان‌دهنده برخی ایرادات باشد که می‌توان در چندین گام آن‌ها را برطرف کرد.

شارژ گوشی سامسونگ

از جمله مهم‌ترین دلایل مصرف زیاد شارژ توسط گلکسی آ 54، قابلیت «صفحه نمایش همیشه روشن» یا Always-On Display است. این مساله کاملا قابل درک است؛ چراکه روشن بودن دائمی صفحه نمایش، حتی اگر سطح روشنایی به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد و محتوا به‌صورت سیاه و سفید نمایش داده شوند می‌تواند تاثیر زیادی روی مصرف باتری داشته باشد! بنابراین در صورتی که قابلیت AOD در گوشی شما روشن است، با غیرفعال کردن آن می‌توانید تا حد زیادی با مصرف بیش از اندازه باتری مقابله کنید. برای غیرفعال کردن صفحه نمایش همیشه روشن لازم است در صفحه تنظیمات گوشی وارد قسمت لاک اسکرین شده و سپس به قسمت Always On Display بروید.

دیگر راهکار برطرف کردن مشکل خالی شدن شارژ در Galaxy A54 مدیریت اپلیکیشن‌های کم‌استفاده نصب شده روی گوشی است که حتی در صورتی که در حال اجرا نباشند هم ممکن است در پس‌زمینه فعال بوده و منابع دستگاه را مصرف کنند. البته باید توجه کرد که اساسا اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب‌شده روی گوشی‌های سامسونگ توسط کاربر قابل حذف کردن نیستند؛ اما غیرفعال کردن یا حذف برخی اپلیکیشن‌های دیگر که کمتر مورد استفاده قرار دارند می‌تواند روشی کاربردی برای مقابله با مصرف انرژی بیش از اندازه دستگاه باشد.

گوشی میان رده سامسونگ

برای مدیریت میزان مصرف اپلیکیشن‌ها و تغییر دادن تنظیماتشان می‌توانید پس از ورود به منوی تنظیمات، وارد قسمت Battery and Device Care شده و روی تب Battery ضربه بزنید. سپس در صفحه ظاهر شده گزینه Background Usage Limits را انتخاب کنید تا وضعیت هریک از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی دستگاهتان را مشاهده کرده و تغییر دهید. در این بخش شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف نصب شده روی گوشی خود را در دو دسته اپلیکیشن‌های خواب (Sleeping apps) و اپلیکیشن‌های در خواب عمیق (Deep Sleeping apps) قرار دهید. دسته اول، اپلیکیشن‌هایی هستند که در پس‌زمینه فعالیتی نخواهند داشت و دسته دوم نیز برنامه‌هایی هستند که نه تنها در پس‌زمینه فعال نیستند؛ بلکه هیچ‌گونه اعلانی را نیز نمایش نخواهند داد.

البته هنگام دسته‌بندی اپلیکیشن‌های گوشی‌تان باید دقت کنید که اپ‌های کلیدی را هرگز در دسته Deep Sleeping apps قرار ندهید؛ چراکه در این صورت قادر به مشاهده نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن‌ها نخواهید بود!

مشکلات پیش آمده برای دستگاه پس از آپدیت

بسیاری کاربران گوشی گلکسی A54 سامسونگ نیز در گذشته از مشکلات متعدد آن پس از آپدیت شدن خبر داده‌اند. یکی از پرتکرارترین مشکلات گلکسی آ 54 پس از آپدیت، ایراد در فرآیند بوت دستگاه است که حتی سامسونگ هم به آن اشاره کرده است. این کمپانی مدتی پیش در بیاینه‌ای رسمی اعلام کرد که مواجه شدن با «چرخه بوت» یا Boot Loop یکی از مسائلی است که ممکن است کاربران پس از بروزرسانی دستگاهشان با آن روبرو شوند. همان‌طور که از نام «چرخه بوت» پیداست، در این حالت گوشی به‌طور دائمی ریستارت شده و هرگز صفحه اصلی رابط کاربری را نمایش نمی‌دهد!

آپدیت گوشی سامسونگ

این مشکل در ظاهر بسیار بزرگ به نظر رسیده و ممکن است بسیاری کاربران گلکسی A54 را از آپدیت کردن آن بازدارد. با این وجود هرچه که باشد، مزیت‌های آپدیت کردن یک گوشی اندرویدی بسیار بیشتر از معایب آن است. به همین دلیل به کاربران این گوشی توصیه می‌شود همواره دستگاه خود را آپدیت نگه دارند. در عوض روش‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان با مشکلات احتمالی پس از آپدیت مقابله کرد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای مقابله با بوت لوپ‌ها می‌توان انجام داد، بوت کردن دستگاه در مد امن (Safe Mode) است. این مساله بیش از هرچیز می‌تواند نشانگر آن باشد که مشکل پیش آمده برای گوشی در اثر یک اپلیکیشن شخص ثالث نصب‌شده روی آن به وجود آمده یا خیر! برای بوت کردن گوشی سامسونگ در حالت Safe Mode لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا مطمئن شوید گوشی سامسونگ شما خاموش شده است. سپس کلید پاور کنار دستگاه را فشار داده و چند ثانیه پایین نگه دارید تا لوگوی سامسونگ روی صفحه نمایان شود.
  • پس از نمایش لوگو، بین دو تا چهار ثانیه صبر کرده و سپس کلید کم کردن صدا را نیز فشرده و پایین نگه دارید.
  • پایین نگه داشتن کلید Volume Down را تا جایی ادامه دهید که نشان Safe Mode در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش گوشی سامسونگ شما پدیدار شود. دقت کنید که این فرآیند ممکن است بین 45 ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد!

مشکلات گلکسی A54

پس از این که دستگاه در مد Safe Mode بوت شد، می‌توانید فرآیند عیب‌یابی آن را آغاز کنید. در صورتی که گوشی در مد Safe Mode عملکرد ایده‌آلی داشته و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند یعنی یکی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آن با آپدیت جدید سازگاری نداشته و باید حذفش کنید. برای انجام این کار باید گوشی را خاموش کرده و به‌صورت معمولی (بدون پایین نگه داشتن کلید کم کردن صدا حین بوت) روشن کنید. پس از آن باید اپلیکیشن‌های مشکوک را یکی پس از دیگری حذف کنید تا مشکل بوت لوپ برطرف شود!

روشن نشدن گوشی گلکسی A54 سامسونگ

اگر گوشی گلکسی A54 شما به هیچ وجه روشن نمی‌شود با مشکل بزرگتری نسبت به موارد قبل طرف هستید! در این شرایط، اگر حتی بوت کردن دستگاه در حالت Safe Mode نیز گره‌گشای مشکلتان نبود احتمالا باید به «ریست فکتوری» کردن گوشی فکر کنید! البته ریست فکتوری همان‌طور که احتمالا مطلع هستید باید آخرین راهکاری باشد که برای برطرف کردن مشکل گوشی‌تان انجام می‌دهید؛ چراکه باعث پاک شدن کامل تمامی داده‌ها، اپلیکیشن‌ها، تنظیمات و اطلاعات ذخیره‌شده روی گوشی خواهد شد! بنابراین توصیه می‌شود همواره از اطلاعات مهم گوشی‌تان بکاپ تهیه کنید تا در صورت ریست فکتوری کردن آن به مشکل برخورد نکنید.

مشکلات گلکسی A54

نحوه ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ به‌صورت زیر خواهد بود:

  • پس از فشردن کلید پاور، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را به‌طور همزمان فشار دهید تا لوگوی سامسونگ روی صفحه نمایش پدیدار شود.
  • کلیدهای فشرده‌شده را پایین نگه داشته و منتظر نمایان شدن صفحه ریکاوری اندروید شوید. با نمایان شدن صفحه ریکاوری می‌توانید با استفاده از کلیدهای کم و زیاد کردن صدا در میان منوها جابجا شوید. برای ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ خود لازم است گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید.
  • پس از قرار گرفتن روی گزینه گفته‌شده با استفاده از کلید Power آن را انتخاب کرده و گزینه Factory Data Reset را برگزینید تا انتخاب خود را تایید نمایید.

بعد از دنبال کردن مراحل بالا و انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ریست فکتوری می‌توانید با استفاده از راهنمایی های ارائه‌شده روی صفحه نمایش دستگاه، آن را مجددا راه‌اندازی کنید. دقت کنید که پس از ریست فکتوری کردن گوشی لازم است که اطلاعات مختلفی اعم از اکانت گوگل خود را مجددا در گوشی وارد کنید. بنابراین حتما کلمات کاربری و رمز عبورهای مهم خود را به خاطر داشته باشید. در این مرحله البته می‌توانید از سرویس‌های مختلفی گوگل نیز برای بازیابی داده‌های بکاپ‌گیری‌شده‌تان استفاده کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی A54 در برابر S22 سامسونگ؛ میانرده تازه نفس یا پرچمدار قدیمی را بخریم؟ نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید گلکسی A54 بدانید گلکسی A54 سامسونگ در برابر ردمی نوت 12 پرو شیائومی؛ میان رده چینی بخریم یا کره‌ای؟ ۶ دلیل برای خرید گوشی گلکسی A54 سامسونگ و ۳ دلیل برای عدم خرید آن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*