حافظه اس اس دی 128 ترابایتی هواوی

چینی‌ها، حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی می‌سازند!

هواوی از حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی OceanStor A800 پرده‌برداشت. این حافظه SSD شگفت‌انگیز، چالش فضای ذخیره‌سازی سازمان‌ها را برطرف می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کسب و کارها، پشتیبانی‌گیری و مدیریت حجم وسیعی از اطلاعات تولید شده است. ظهور هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا نیز با برهم زدن شیوه‌های سنتی ذخیره‌سازی، این چالش را دوچندان کرده است.

شرکت هواوی برای رفع این مشکل، دستگاه شگفت‌انگیزی به‌نام OceanStor A800 NAS را ارائه کرده است. این دستگاه که سال گذشته معرفی شده بود، به تازگی در رویداد توسعه زیرساخت نوآورانه داده (IDI) 2024 برلین به‌معرض نمایش درآمده است.

حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی هواوی

حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی هواوی

دستگاه OceanStor A800 با ارائه ۲۴ میلیون IOPS در هر محفظه کنترل‌کننده، قادر است عملکرد ذخیره‌سازی موجود را تا ۱۰ برابر و جابه‌جایی داده‌ها را تا ۱۰ برابر افزایش دهد. این دستگاه از پهنای باند PB/s و ۱۰۰ میلیون IOPS پشتیبانی می‌کند و به گفته هواوی، قابلیت اطمینان ۹۹.۹۹۹۹ درصدی برای داده‌ها را به ارمغان می‌آورد.

راه‌حل چینی‌ها برای مقابله با فضای ذخیره‌سازی کم

در حال حاضر، ذخیره‌سازی OceanStor A800 از طریق حافظه‌های جامد (SSD) ۳۰ و ۵۰ ترابایتی صورت می‌گیرد، اما این موضوع با معرفی نسل جدید حافظه‌های ۱۲۸ ترابایتی اس اس دی هواوی در سال آینده، تغییر خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که درایو داخلی عظیم جدید آن‌ها که پیش‌تر به صورت مقدماتی معرفی شده بود و اکنون در رویداد IDI Forum 2024 رونمایی رسمی شده است، هنگام ذخیره‌سازی هر پتابایت داده، «۸۸ درصد فضای ذخیره‌سازی کمتر و ۹۲ درصد انرژی کمتری نسبت به کارت‌های حافظه SSD رقبای خود مصرف خواهد کرد». البته هواوی نام دقیق رقبای خود را فاش نکرده است.

حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی هواوی

حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی هواوی

مایکل فان، معاون بخش بازاریابی ذخیره‌سازی داده هواوی، به وب‌سایت Blocks & Files گفت که حافظه اس اس دی ۱۲۸ ترابایتی هواوی از ترکیبی از فلش‌های TLC و QLC برای بهینه‌سازی ظرفیت و طول عمر درایو استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، آن‌ها از یک کنترل‌کننده توسعه‌یافته توسط هواوی بهره می‌برند و در دو فرمت فیزیکی U.2 و جیبی عرضه می‌شوند. این وب‌سایت همچنین اشاره کرد که فرمت جیبی از U.2 باریک‌تر است و ممکن است از نظر طول، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از آن باشد. به نظر می‌رسد این فرمت شبیه به EDSFF E3.S باشد، اما هواوی از نام EDSFF برای آن استفاده نمی‌کند.

اگرچه هواوی اطلاعات زیادی در مورد 128TB خود یا فناوری اختصاصی پشت آن‌ها ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد فعلاً به طور انحصاری در دستگاه NAS OceanStor A800 مورد استفاده قرار بگیرند. هرچند امکان عرضه گسترده‌تر آن‌ها در آینده وجود دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ نسل جدید کارت های حافظه میکرو اس دی EVO Select و EVO Plus را معرفی کرد وسترن دیجیتال از کارت حافظه اس دی ۴ ترابایتی خود رونمایی کرد حافظه Samsung 990 EVO SSD با عملکرد و سرعت خیره‌کننده از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*