بهترین زمان نوشیدن قهوه

محققان راز بهترین زمان برای نوشیدن قهوه را کشف کردند

بالاخره پس از مدت‌ها تحقیق، دانشمندان موفق شدند با بررسی الگوهای واکنش بدن نسبت به کافئین، بهترین زمان نوشیدن قهوه را پیدا کنند.

همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید، طبق تحقیق دانشمندان راز پیشگیری از بیماری پارکینسون در مصرف قهوه نهفته است و این نوشیدنی پرفایده می‌تواند در صورت استفاده در زمان نادرست، مضر باشد

با توجه به اینکه بسیاری از افراد علت کاهش انرژی در اواسط بعدازظهر را به‌خاطر نوشیدن قهوه در اول صبح می‌دانند، محققان به این فکر افتادند تا برای همیشه بهترین زمان مصرف این نوشیدنی جذاب را مشخص کنند.

محققان دریافتند که هر فرد نسبت به کافئین قهوه، به‌صورت متفاوتی واکنش می‌دهد و آنها از این تفاوت برای پیدا کردن بهترین زمان مصرف آن استفاده کرده‌اند.

احتمالا شما هم از افرادی هستید که از نوشیدن قهوه و حتی بوی شگفت‌انگیز آن لذت می‌برید اما ممکن است با مشکل کاهش انرژی در اواسط روز مواجه شده باشید. دانشمندان بالاخره به این سوال همیشگی علاقه‌مندان به کافه و قهوه پاسخ داده‌اند که در ادامه این مطلب از سایت گجت نیوز می‌توانید آن را مطالعه کنید.

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای داشتن بالاترین عملکرد

مریلین کورنلیس، محقق کافئین در دانشکده پزشکی و سلامت فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، هفته گذشته در طی مصاحبه‌ای با نشریه نیویورک تایمز گفت که هر کس به‌طور متفاوتی نسبت به کافئین واکنش نشان می‌دهد. بهترین زمان نوشیدن قهوه

مایکل گراندنر، مدیر برنامه تحقیقاتی خواب و سلامت در دانشگاه آریزونا نیز به این مورد اشاره کرد که حدود 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد تا اثرات کافئین پس از جذب در جریان خون احساس شود. کافئین موجود در قهوه به‌طور کلی برای جلوگیری از حالت خواب‌آلودگی و به خواب رفتن، با آدنوزینی که به‌صورت طبیعی در بدن برای بوجود آوردن احساس خواب‌آلودگی ترشح می‌شود، مقابله می‌کند.

گرندر گفت که شخصا حدود 30 تا 60 دقیقه پس از بیدار شدن منتظر مانده و سپس اولین قهوه روزش را آماده می‌کند. به گفته کورنلیس، ژنتیک نیز می‌تواند در مدت زمانی که کافئین شما را هوشیار نگه می‌دارد، نقش داشته باشد و اصلاح این مورد، شاید چندان راحت نباشد.

رابطه آدنوزین و بیداری با نوشیدن قهوه

آدنوزین به‌طور کلی در روز تولید می‌شود و میزان آن برای ساعت‌های ابتدایی صبح، در کمترین حد ممکن قرار دارد.بهترین زمان نوشیدن قهوه دکتر دبورا لی، کارشناس خواب نیز توصیه می‌کند که بهتر است اولین فنجان خود را 45 دقیقه بعد از بلند شدن آماده کنید. دبورا لی در ادامه به این مورد اشاره کرد که:

سطوح بالای کورتیزول می‌تواند بر سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارد و اگر در زمان بیدار شدن در اوج حد خود باشد، نوشیدن قهوه به محض بلند شدن احتمالا بیشتر از فایده برای افزایش تمرکز، منجربه ضرر می‌شود. همچنین ممکن است بدن برای مدت طولانی در برابر کافئین نیز هیچ واکنشی نشان ندهد.

آلیسون براگر، نوروبیولوژیست ارتش ایالات متحده نیز در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که طبق تحقیقات، مصرف منظم کافئین نمی‌تواند تاثیر زیادی بر سطح کورتیزول صبحگاهی داشته باشد. براگر گفت که قهوه صبحگاهی می‌تواند در حفظ تمرکز ورزشکاران و کارگران مفید باشد اما با تاخیر در نوشیدن آن ممکن است اثرات کافئین تا اوایل بعد از ظهر گسترش پیدا کند.

نتیجه‌گیری: به‌طور کلی طبق تحقیق دانشمندان بهتر است افراد زمان مصرف درست نوشیدن قهوه را شخصا پیدا کنند اما مصرف در اوایل صبح، می‌تواند در افزایش تمرکز مفید باشد. همچنین برای داشتن خواب آرام، حداقل سعی کنید تا 6 ساعت قبل از خواب، قهوه یا هر نوشیدنی دارای کافئین نیز مصرف نکنید.
در گجت نیوز بخوانید:
قهوه بنوشید تا بیماری قلبی نگیرید و جوان مرگ نشوید! قهوه یا چای، کدام بهتر است؟ مصرف کافئین سردرد را کاهش می‌دهد یا آن را بدتر می‌کند؟